pytanie o silnik krokowy jetta 1.8 GX KE-jetronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

pytanie o silnik krokowy jetta 1.8 GX KE-jetronic

Post autor: esio10 » śr lut 10, 2010 17:24

witam, od jakiegos czasu borykam sie z problemem z obrotami silnika , chodzi o to że gdy silnik jest zimny to mam 800 obr/min gdy temp silnika wzrasta , obroty takze i gdy silnik ma swoja optymalna temperature- obroty wynosza 2000 obr/min , poczytalem troche forum i doszedlem do wniosku ze czujnik temp niebieski musze wymienic, jak sie okazalo w swojej jecie nie ma czujnika temp niebieskiego a jest jakis inny - wiec zamowilem w salonie vw oryginalny, po zalozeniu go problem nie ustępował nadal, wiec sie wzialem za silniczek krokowy, przeczyscilem go i nadal to samo.. :/ podjechalem dzis do sklepu z czesciami i spytalem goscia czy ma takie cos , pierwsze co mi powiedzial to niby to nie jest silnik krokowy- dla pewnosci dodam jaki mam i jaki mi sie udalo znalesc na allegro

http://allegro.pl/item904856918_silnik_ ... _vw_2.html

wiec gosc mi dal na probe - i nadal to samo, czy w takim razie to co przedstawilem to silnik krokowy ? i co bym, jeszcze musial sprawdzic .. gdyz mi juz na nerwy działaja te obroty



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » śr lut 10, 2010 19:25

Element widoczny na zdjęciu nie jest silnikiem krokowym,jest to zawór dodatkowego powietrza.Działa on w następujący sposób,przy zimnym silniku po uruchomieniu jest on otwarty.W miarę łapania temperatury przez silnik zamyka się,objawy podane przez ciebie odpowiadają temu elementowi.Miałem podobnie w moim poprzednim Scirocco z silnikiem JH,zawór dodatkowego powietrza był zepsuty i przeważnie zablokowany w pozycji otwartej.Nie wymieniałem go,lecz ustawiłem na przepustnicy wolne obroty dla ciepłego silnika.Na zimnym silniku podtrzymywałem obroty pedałem gazu,ten czujnik co wymieniłeś w króćcu wody z przodu głowicy.Jest to termo włącznik o numerze części 043 906 163 A i odpowiada za załączenie wtryskiwacza rozruchowego w kolektorze ssącym na zimnym silniku.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » śr lut 10, 2010 19:49

spirit77 pisze:Element widoczny na zdjęciu nie jest silnikiem krokowym,jest to zawór dodatkowego powietrza.Działa on w następujący sposób,przy zimnym silniku po uruchomieniu jest on otwarty.W miarę łapania temperatury przez silnik zamyka się,objawy podane przez ciebie odpowiadają temu elementowi.Miałem podobnie w moim poprzednim Scirocco z silnikiem JH,zawór dodatkowego powietrza był zepsuty i przeważnie zablokowany w pozycji otwartej.Nie wymieniałem go,lecz ustawiłem na przepustnicy wolne obroty dla ciepłego silnika.Na zimnym silniku podtrzymywałem obroty pedałem gazu,ten czujnik co wymieniłeś w króćcu wody z przodu głowicy.Jest to termo włącznik o numerze części 043 906 163 A i odpowiada za załączenie wtryskiwacza rozruchowego w kolektorze ssącym na zimnym silniku.
czyli mam rozumiec w takim razie że w silniku jak jest zawor dodatkowego powietrza to nie ma silnika krokowego ? a nie wiesz w takim razie - czy jezeli mam teraz w domu 2 zawory i jeden jest zalozony a drugi jest luzem - czy jak do tego luzem wepne wtyczke to powinienem obserwowac czy sie okienko otwiera badz zamyka w miare wzrostu temp tak ?

No tez tak zrobilem ze na cieplym ustawilem wolne i na zimnym są za niskie.. i do czasu zagrzania silnik szarpie...

.. ale nie wiem jak w twoim przypadku bylo ale ja mam taki problem , ze jezeli silnik jest calkowicie zimy i odpale go , to obroty jak pisalem sa 900 - po zagrzaniu jest 2000.. i jezeli bede jezdzil autem od tego odpalenia to caly czas bedzie trzymal 2000 na biegu jałowym... ale jest tez taki myk, że skolei jezeli silnik sie zagrzal do optymalnej temp i jest te 2000 obr i zgasze silnik i odczekam jakas 1 godzine to silnik jeszcze troche ciepławy jest i jak odpale ponownie to obroty wynosza 1000, po dojsciu na temp silnika wskazowki do swojej optymalnej temp to tez jest 1000-1200 , obroty nie sa tak wysokie jak po odpaleniu na calkowicie zimnym silniku.. takie pierdoły mi sie dzieją heh, juz mi pomyslow brak i na nerwy to działa



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 10, 2010 20:04

zawór się zamyka w miarę rozgrzewania. U ciebie tak się nie dzieje, Sprawdż czy mu prad dochodzi voltomierzem i czy grzałka w nim nie jest spalona omomierzem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » śr lut 10, 2010 20:05

Ten zawór ma w środku bimetal który otwiera lub zamyka go,widocznie u ciebie jest szczątkowo sprawny i czasami się zacina.Wolne obroty reguluje się śrubą na przepustnicy,ale jest obejście tej regulacji właśnie przez ten zawór.A te objawy że:
-zimny silnik 900 obr.
-ciepły silnik 2000 obr.
Też je miałem w JH,silniki GX i JH są z identycznymi systemami wtrysku czyli KE-JETRONIC.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » śr lut 10, 2010 20:22

Paweł Marek pisze:zawór się zamyka w miarę rozgrzewania. U ciebie tak się nie dzieje, Sprawdż czy mu prad dochodzi voltomierzem i czy grzałka w nim nie jest spalona omomierzem
czyli na wtyczce do zaeoru powniino byc +12 v rozumiem.. ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 10, 2010 20:34

tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » śr lut 10, 2010 21:06

Paweł Marek pisze:tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
no wiec tak ,wzialem ten stary zawor i wzialem popatrzylem przez niego, jest tam przelotowa rurka i widac jakies wlasnie klapke, przeslona ( pytanie jak bardzo ma byc ona otwarta ? bo na teraz gdy jest odpieta jest czesciowy przeswit, po zmierzeniu opornosci to pokazał ze jest opor czyli zawor jest dobry , wzialem podalem na te 2 piny zasilanie z akumulatora i sie przeslona zamykala az do calkowitego zamkniecia , po odlaczeniu zasilania i odczekaniu z 5 minut klapka ( przeslona)sie otwierała i wrocila do pozycji w jakiej byla wczesniej , wzialem na wtyczce przy przekreconej stacyjce spawdzilem zasilanie poprzez przylozenie zarowki i nic nie swieciło, skocze zaraz wlasnie jak Marek mowi odpalic silnik i zobaczyc czy wtedy jest zasilanie..

[ Dodano: 10 Lut 2010 21:49 ]
esio10 pisze:
Paweł Marek pisze:tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
no wiec tak ,wzialem ten stary zawor i wzialem popatrzylem przez niego, jest tam przelotowa rurka i widac jakies wlasnie klapke, przeslona ( pytanie jak bardzo ma byc ona otwarta ? bo na teraz gdy jest odpieta jest czesciowy przeswit, po zmierzeniu opornosci to pokazał ze jest opor czyli zawor jest dobry , wzialem podalem na te 2 piny zasilanie z akumulatora i sie przeslona zamykala az do calkowitego zamkniecia , po odlaczeniu zasilania i odczekaniu z 5 minut klapka ( przeslona)sie otwierała i wrocila do pozycji w jakiej byla wczesniej , wzialem na wtyczce przy przekreconej stacyjce spawdzilem zasilanie poprzez przylozenie zarowki i nic nie swieciło, skocze zaraz wlasnie jak Marek mowi odpalic silnik i zobaczyc czy wtedy jest zasilanie..
no wiec tak , udało sie problem rozwiazac , wiec temat do zamkniecia, a poki co wyjasnie ..
tak jak pawel marek pisal, grzanie bimetalu odbywa sie wowczac gdy zostanie uruchomiony silnik,czyli jak uruchomiona zostanie pompa paliwa,w moim przypadku zawory oba są sprawne , wtyczka z zasilaniem +12V była uszkodzona, wiec nie dochodziło napięcie do zaworu powietrza, teraz po naprawie usterki silnik gdy jest zimny trzymie 1200 obr w miare uplywu czasu gdy przesłona w zaworze sie zamyka obroty spadaja i sie stabilizują na 950 , albo jak kto woli w zaleznosci od ustawienia sobie na przepustnicy,
Panom dziekuje za pomoc i oczywiscie po punkcie sie odwzajemniam

[ Dodano: 11 Lut 2010 21:38 ]
Paweł Marek pisze:zawór się zamyka w miarę rozgrzewania. U ciebie tak się nie dzieje, Sprawdż czy mu prad dochodzi voltomierzem i czy grzałka w nim nie jest spalona omomierzem
A mozesz mi powiedziec - w jakiej pozycji ustawic te przeslone ? gdyz sie wzialem za czyszczenie tego zaworu i odkrecilem taka nakretke i sie przeslona troche przestawiła , gdyz odrecilem nakretke jakby z ośki z tej pzresłony co jest wewnatrz zaworu i jest tam mozliwosc regulacji czy gdy zimny okienko czyli przeslona ma byc bardziej lub mniej otwarta.., z logicznego punktu widzenia im ją bardziej otworze to chyba gdy silnik zimny to bedzie mial wyzsze obroty po czym w miare zamykania beda sie zmniejszac no i im bardziej otwarta tym dluzej bedzie sie zamykac..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości