pytanie o silnik krokowy jetta 1.8 GX KE-jetronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pytanie o silnik krokowy jetta 1.8 GX KE-jetronic
witam, od jakiegos czasu borykam sie z problemem z obrotami silnika , chodzi o to że gdy silnik jest zimny to mam 800 obr/min gdy temp silnika wzrasta , obroty takze i gdy silnik ma swoja optymalna temperature- obroty wynosza 2000 obr/min , poczytalem troche forum i doszedlem do wniosku ze czujnik temp niebieski musze wymienic, jak sie okazalo w swojej jecie nie ma czujnika temp niebieskiego a jest jakis inny - wiec zamowilem w salonie vw oryginalny, po zalozeniu go problem nie ustępował nadal, wiec sie wzialem za silniczek krokowy, przeczyscilem go i nadal to samo.. :/ podjechalem dzis do sklepu z czesciami i spytalem goscia czy ma takie cos , pierwsze co mi powiedzial to niby to nie jest silnik krokowy- dla pewnosci dodam jaki mam i jaki mi sie udalo znalesc na allegro
http://allegro.pl/item904856918_silnik_ ... _vw_2.html
wiec gosc mi dal na probe - i nadal to samo, czy w takim razie to co przedstawilem to silnik krokowy ? i co bym, jeszcze musial sprawdzic .. gdyz mi juz na nerwy działaja te obroty
http://allegro.pl/item904856918_silnik_ ... _vw_2.html
wiec gosc mi dal na probe - i nadal to samo, czy w takim razie to co przedstawilem to silnik krokowy ? i co bym, jeszcze musial sprawdzic .. gdyz mi juz na nerwy działaja te obroty
Element widoczny na zdjęciu nie jest silnikiem krokowym,jest to zawór dodatkowego powietrza.Działa on w następujący sposób,przy zimnym silniku po uruchomieniu jest on otwarty.W miarę łapania temperatury przez silnik zamyka się,objawy podane przez ciebie odpowiadają temu elementowi.Miałem podobnie w moim poprzednim Scirocco z silnikiem JH,zawór dodatkowego powietrza był zepsuty i przeważnie zablokowany w pozycji otwartej.Nie wymieniałem go,lecz ustawiłem na przepustnicy wolne obroty dla ciepłego silnika.Na zimnym silniku podtrzymywałem obroty pedałem gazu,ten czujnik co wymieniłeś w króćcu wody z przodu głowicy.Jest to termo włącznik o numerze części 043 906 163 A i odpowiada za załączenie wtryskiwacza rozruchowego w kolektorze ssącym na zimnym silniku.
czyli mam rozumiec w takim razie że w silniku jak jest zawor dodatkowego powietrza to nie ma silnika krokowego ? a nie wiesz w takim razie - czy jezeli mam teraz w domu 2 zawory i jeden jest zalozony a drugi jest luzem - czy jak do tego luzem wepne wtyczke to powinienem obserwowac czy sie okienko otwiera badz zamyka w miare wzrostu temp tak ?spirit77 pisze:Element widoczny na zdjęciu nie jest silnikiem krokowym,jest to zawór dodatkowego powietrza.Działa on w następujący sposób,przy zimnym silniku po uruchomieniu jest on otwarty.W miarę łapania temperatury przez silnik zamyka się,objawy podane przez ciebie odpowiadają temu elementowi.Miałem podobnie w moim poprzednim Scirocco z silnikiem JH,zawór dodatkowego powietrza był zepsuty i przeważnie zablokowany w pozycji otwartej.Nie wymieniałem go,lecz ustawiłem na przepustnicy wolne obroty dla ciepłego silnika.Na zimnym silniku podtrzymywałem obroty pedałem gazu,ten czujnik co wymieniłeś w króćcu wody z przodu głowicy.Jest to termo włącznik o numerze części 043 906 163 A i odpowiada za załączenie wtryskiwacza rozruchowego w kolektorze ssącym na zimnym silniku.
No tez tak zrobilem ze na cieplym ustawilem wolne i na zimnym są za niskie.. i do czasu zagrzania silnik szarpie...
.. ale nie wiem jak w twoim przypadku bylo ale ja mam taki problem , ze jezeli silnik jest calkowicie zimy i odpale go , to obroty jak pisalem sa 900 - po zagrzaniu jest 2000.. i jezeli bede jezdzil autem od tego odpalenia to caly czas bedzie trzymal 2000 na biegu jałowym... ale jest tez taki myk, że skolei jezeli silnik sie zagrzal do optymalnej temp i jest te 2000 obr i zgasze silnik i odczekam jakas 1 godzine to silnik jeszcze troche ciepławy jest i jak odpale ponownie to obroty wynosza 1000, po dojsciu na temp silnika wskazowki do swojej optymalnej temp to tez jest 1000-1200 , obroty nie sa tak wysokie jak po odpaleniu na calkowicie zimnym silniku.. takie pierdoły mi sie dzieją heh, juz mi pomyslow brak i na nerwy to działa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zawór się zamyka w miarę rozgrzewania. U ciebie tak się nie dzieje, Sprawdż czy mu prad dochodzi voltomierzem i czy grzałka w nim nie jest spalona omomierzem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ten zawór ma w środku bimetal który otwiera lub zamyka go,widocznie u ciebie jest szczątkowo sprawny i czasami się zacina.Wolne obroty reguluje się śrubą na przepustnicy,ale jest obejście tej regulacji właśnie przez ten zawór.A te objawy że:
-zimny silnik 900 obr.
-ciepły silnik 2000 obr.
Też je miałem w JH,silniki GX i JH są z identycznymi systemami wtrysku czyli KE-JETRONIC.
-zimny silnik 900 obr.
-ciepły silnik 2000 obr.
Też je miałem w JH,silniki GX i JH są z identycznymi systemami wtrysku czyli KE-JETRONIC.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.
[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no wiec tak ,wzialem ten stary zawor i wzialem popatrzylem przez niego, jest tam przelotowa rurka i widac jakies wlasnie klapke, przeslona ( pytanie jak bardzo ma byc ona otwarta ? bo na teraz gdy jest odpieta jest czesciowy przeswit, po zmierzeniu opornosci to pokazał ze jest opor czyli zawor jest dobry , wzialem podalem na te 2 piny zasilanie z akumulatora i sie przeslona zamykala az do calkowitego zamkniecia , po odlaczeniu zasilania i odczekaniu z 5 minut klapka ( przeslona)sie otwierała i wrocila do pozycji w jakiej byla wczesniej , wzialem na wtyczce przy przekreconej stacyjce spawdzilem zasilanie poprzez przylozenie zarowki i nic nie swieciło, skocze zaraz wlasnie jak Marek mowi odpalic silnik i zobaczyc czy wtedy jest zasilanie..Paweł Marek pisze:tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.
[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
[ Dodano: 10 Lut 2010 21:49 ]
no wiec tak , udało sie problem rozwiazac , wiec temat do zamkniecia, a poki co wyjasnie ..esio10 pisze:no wiec tak ,wzialem ten stary zawor i wzialem popatrzylem przez niego, jest tam przelotowa rurka i widac jakies wlasnie klapke, przeslona ( pytanie jak bardzo ma byc ona otwarta ? bo na teraz gdy jest odpieta jest czesciowy przeswit, po zmierzeniu opornosci to pokazał ze jest opor czyli zawor jest dobry , wzialem podalem na te 2 piny zasilanie z akumulatora i sie przeslona zamykala az do calkowitego zamkniecia , po odlaczeniu zasilania i odczekaniu z 5 minut klapka ( przeslona)sie otwierała i wrocila do pozycji w jakiej byla wczesniej , wzialem na wtyczce przy przekreconej stacyjce spawdzilem zasilanie poprzez przylozenie zarowki i nic nie swieciło, skocze zaraz wlasnie jak Marek mowi odpalic silnik i zobaczyc czy wtedy jest zasilanie..Paweł Marek pisze:tak, prąd o napieciu takim jak podaje alternator, a opór grzałki 35-45 omów.
[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:37 pm ]
oczywiście napięcie po włączeniu zapłonu i chyba po uruchomieniu silnika, bo zawór ten dostaje prąd od przekaźnika pomp paliwa, który działa może tak jak we wtryskach elektronicznych, czyli po włączeniu zapłonu tylko sekundę, a ponownie włącza się dopiero po zapaleniu silnika.
tak jak pawel marek pisal, grzanie bimetalu odbywa sie wowczac gdy zostanie uruchomiony silnik,czyli jak uruchomiona zostanie pompa paliwa,w moim przypadku zawory oba są sprawne , wtyczka z zasilaniem +12V była uszkodzona, wiec nie dochodziło napięcie do zaworu powietrza, teraz po naprawie usterki silnik gdy jest zimny trzymie 1200 obr w miare uplywu czasu gdy przesłona w zaworze sie zamyka obroty spadaja i sie stabilizują na 950 , albo jak kto woli w zaleznosci od ustawienia sobie na przepustnicy,
Panom dziekuje za pomoc i oczywiscie po punkcie sie odwzajemniam
[ Dodano: 11 Lut 2010 21:38 ]
A mozesz mi powiedziec - w jakiej pozycji ustawic te przeslone ? gdyz sie wzialem za czyszczenie tego zaworu i odkrecilem taka nakretke i sie przeslona troche przestawiła , gdyz odrecilem nakretke jakby z ośki z tej pzresłony co jest wewnatrz zaworu i jest tam mozliwosc regulacji czy gdy zimny okienko czyli przeslona ma byc bardziej lub mniej otwarta.., z logicznego punktu widzenia im ją bardziej otworze to chyba gdy silnik zimny to bedzie mial wyzsze obroty po czym w miare zamykania beda sie zmniejszac no i im bardziej otwarta tym dluzej bedzie sie zamykac..Paweł Marek pisze:zawór się zamyka w miarę rozgrzewania. U ciebie tak się nie dzieje, Sprawdż czy mu prad dochodzi voltomierzem i czy grzałka w nim nie jest spalona omomierzem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości