Strona 1 z 2

zamarzniete paliwo. jak odmrozic nie majac dostepu do garazu

: pn sty 25, 2010 14:54
autor: Rafal1920
witam. wczesniej mialem problem z autem lecz po wielu probach z samostartem odpalil tylko na chwile i zgasl. paliwo dochodzi od pompy do wtrysku. po wykreceniu swiec sa suche nie ma zadnego nagaru a iskra jest. czyli brakuje paliwa. moim zdaniem zamarzlo miedzy wtryskiem a cylindrem.jak mozna to paliwo a raczej wode z paliwa odmrozic? nie mam dostepu do garazu i myslalem zeby dac suszarke do rury od filtra powietrza czy to ma jakis sens czy lepiej sobie darowac takie zabiegi?auto to golf mk3 1.6abu.

: pn sty 25, 2010 15:22
autor: kustyk
Według moich informacji można dolać denaturatu do paliwa. Niektórzy dolewają 0,5 l na pełny bak.
Dziś tez miałem problemy z odpaleniem i myślę dolać tego specyfiku

: pn sty 25, 2010 15:24
autor: Rafal1920
czytalem tez o tym,ale to dziala jest slinik jest na chodzie a u mnie nie odpali.pamietam ze w tamtym roku co tankowanie dolewalem takie "cos" do paliwa ze wytracalo wode,a w tym roku sobie zapomnialem o tym.

: pn sty 25, 2010 15:26
autor: T.O.B.I.
jeżeli jesteś pewien że to woda zamarzła to zdecydowanie suszarka pomoże (gdzie tankujesz?), jak sprawdziłeś że dochodzi paliwo do wtrysku? sprawdź jeszcze czy odpali jak dodasz gazu podczas rozruchu

: pn sty 25, 2010 15:26
autor: Przemo440
Rafal1920 pisze:moim zdaniem zamarzlo miedzy wtryskiem a cylindrem
Silnik ABU jest to mono wtrysk, jak masz pewność że w tym miejscu zamarzło Ci paliwo to możesz spróbować tylko ostrożnie z ogniem, ten silnik jak kręcisz rozrusznikiem to ładnie widać jak paliwo jest rozpryskiwane na przepustnicę, pompka paliwowa pracuje?, może w filtrze zamarzło, dużo nieiwadomych, muszisz pokolei zacząć wykluczać wszystkie możliwości, ja w pierwszym kroku sciągnołbym przewód paliwowy i sprawdził czy paliwo jest podawane do wtrysku ściągnęć wężyk i zakręcić rozrusznikiem, tylko uwaga bo pryśnie dość mocno

: pn sty 25, 2010 15:27
autor: kwadrat
Nie wiem na mój chłopski rozum to tylko grzać jakąś suszarką/farelką na silnik czy tam gdzie uważasz że ci zamarzło no i dolać denaturatu trochę

: pn sty 25, 2010 15:45
autor: majma golf
poprostu kolego dodatek do paliwa wlewaj przy tankowaniu....ja tak robie i ni hu hu hu ze zamarznie,a stoi na polu i zawsze odpali.a pozatym dodatek przeczysci caly uklad paliwowy i wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia co w nim sa..ja caly rok leje:)

: pn sty 25, 2010 15:48
autor: kustyk
Czyli można dolewać denaturatu, czy kupić na stacji benzynowej??

: pn sty 25, 2010 16:15
autor: smateusz
Paliwo zamarza bo albo jest chrzczone albo w baku jest dużo wilgoci. Moja rada taka: tankuj zawsze na stacjach sprawdzonych i co najwazniejsze do pełna - wtedy woda z benzyny nie bedzie miala okazji parowac i osadzac sie w baku...

Paliwo nie powinno ci zamarznąć.

: pn sty 25, 2010 16:27
autor: oldstaszek
kustyk pisze:Czyli można dolewać denaturatu, czy kupić na stacji benzynowej??
Są środki (mam takie - vide link) jakie dają sobie radę z zamarzniętą wodą w zbiorniku czy przewodach - warunek aby do lodu mogły dotrzeć.
Do benzynowca - oznaczony XB40052 lub też tylko "woda" -XB40056; znajdziesz w linku na dole.

: pn sty 25, 2010 17:03
autor: Rafal1920
jest pewne ze paliwo dochodzi do wtrysku bo "psika" paliwo na przepustnice.

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 ]
T.O.B.I. pisze:(gdzie tankujesz?
tankuje na statoilu w brzesku kolo lidla.

: pn sty 25, 2010 18:04
autor: Przemo440
jest pewne ze paliwo dochodzi do wtrysku bo "psika" paliwo na przepustnice.
to już nic po drodze nie ma musi zapalić jak jest iskra

: wt sty 26, 2010 08:18
autor: T.O.B.I.
jak jest iskra i jest paliwo to powinien odpalić, spróbuj jak pisałem odpalić z delikatnie wciśniętym gazem

: wt sty 26, 2010 10:59
autor: Shmatan
Rafal1920 pisze:tankuje na statoilu
Zmień stacje (orlen i statoil są tylko znane, bo paliwo z nich najwyższej jakości nie jest), i nawet nie myśl o wlewaniu denata - kup troche etylinki na dobrej stacji, odłóz w domu żeby było w temp pokojowej, wlej depresatora do baku i zalej etyliną.

To co zamarzło ogrzewałbym delikatnie suszarką, ale nie przez rure filtra, a bezpośrednio