Problem z tylną wycieraczką w mk III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » pn sty 04, 2010 21:30

Witam. Mam problem z tylną wycieraczką. Sprawdzałem na krótko silniczek działa sprawdzałem przewody są tam trzy brązowy masa,zielony z czarnym paskiem i czarny z żółtym paskiem i są chyba dwa przekazniki 72,99 jak się nie mylę. A zmieniałem też przełącznik wycieraczek i nic dalej nie działa. A więc zmieniłem przełącznik sprawdziłem silniczek na krótko działa zmieniałem przekazniki i sprawdziłem kable to nie ma w nich prądu aż od kostki bezpieczników z tego co wiem to w jednym powinien być prąd a drugi impulsowy z przenłącznika no i masa. Nie wiem co dalej robić już nie mam pomysłów. Może ktoś już to robił lub jak ktoś się zna na elektryce to bym prosił o pomoc. pozdro



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 04, 2010 21:33

a sprawdzałeś kable w przelotce gumowej , między budą a klapą ? tam często się łamią



Awatar użytkownika
RzR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob sie 11, 2007 16:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Kontakt:

Post autor: RzR » pn sty 04, 2010 21:57

Tak jak kolega pisał sprawdź przelotkę między budą a klapą, a silnik na krótko to działa sam czy razem z wycieraczką, tzn wycieraczka jeździ po szybie? Bo jak powszechnie wiadomo w mk3 klapa brudzi się niemiłosiernie i często brud dostaje się do mechanizmu wycieraczki (nie do samego silnika a do zębatek) i dlatego wycieraczka staje. W Variancie miałem ten mechanizm na nity, wiec je rozwierciłem a potem na śrubki skręciłem. Rozkręciłem wyczyściłem z powstałej tam mazi nasmarowałem świeżym smarem i zadziałała. To samo robiłem w passku "teściowej". Jeżeli jednak sygnał zanika gdzieś na przewodach to przejrzyj instalację idzie pod progiem od strony kierowcy do tyłu samochodu, potem pnie się od tylnej lampy słupkiem C do tej przelotki do klapy. Nie wiem jak w krótkim ale u mnie w Variancie jest możliwość tam przy lewej tylnej lampie rozpięcia instalacji i sprawdzisz sobie przejście miernikiem do silniczka.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 04, 2010 23:45

MARIO!! pisze:a drugi impulsowy z przenłącznika
z przekaźnika 72 a nie bezpośrednio z przełącznika , więc może pożycz na próbę i podmień ten prekaźnik oraz sprawdź bezpiecznik 4 (lampka w schowku na nim też wisi więc popatrz czy działa) jeśli kable oczywiście kable w przelotce okażą się dobre


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » wt sty 05, 2010 01:28

miś fazi sprawdzałem i jest dobrze w tej gumowej przelodce prądu nie ma zaraz za kostką bezpieczników więc coś nie tak jeszcze sprawdzę bezpiecznik 4. Mam mk III w kombi 1995 roku to jest lampka w schowku. RzR jak podłącze na krótko to wycieraczka lata jak głupia po szybie czyli działa bez zarzutu. Paweł Marek masz rację z przekaznika idzie ten impulsowy pomyliłem się. A morze nie ma przekaznika orginalnie ile jest trzy czy dwa przekazniki. A kable w przelodce są dobre bo jak tylko podłącze bezpośrednio kablem z akumulatora zaraz za skrzynką bezpieczników to wycieraczka chodzi tak jak potrzeba. A bezpiecznik 4 jak by był od wycieraczek to i by przednie nie chodziły czy tylna wycieraczka ma swój bezpiecznik.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 05, 2010 09:59

MARIO!! pisze:ma swój bezpiecznik.
a ma (5). Napisałem ci wyraźnie pod bezpiecznikiem 4 siedzi tylna wycieraczka i lampka w schowku. Nie bardzo kapuje, nadal nie sprawdziłeś bezpiecznika ????


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » wt sty 05, 2010 23:55

Witam. Paweł Marek sprawdziłem bezpieczniki i u mnie golfie na 4 bezpieczniku jest ABS a nie lampka i tylna wycieraczka i tam nie ma żadnego bezpiecznika. A jeszcze sprawdzałem czy mam w ogóle lampkę w schowku to nic tam nie ma. Bo jest poducha a zaraz niżej schowek i nie ma lampki. To czyli jest pod innym bezpiecznikiem tylna wycieraczka. Wszystko co było możliwe to sprawdziłem. Jak tylko dam prąd na kable od wycieraczki tylnej co idą z kostki bezpieczników na tył to wycieraczka działa. To czyli coś jest nie tak albo z kostką bezpieczników lub coś innego nawet przełącznik zmieniłem na nowy. PROSZĘ O POMOC. POZDRO



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 06, 2010 00:05

Koledzy! Nie wiem czy ze mną coś nie tego... czy co?
Czytałem ten temat kilka razy i nadal nie wiem o jakiego Golfa w końcu chodzi gdyż w każdym obwód ten ma inny przebieg i inne bezpieczniki. 1 3 czy 4?
Zakładając jednak że to G3 (jak w tytule tematu)...
Pytanko małe: czy w chwili włączania manetką tylnej wycieraczki - słychać silniczek zmywacza? Jeśli tak to manetka jest O.K., podaje napięcie we wtyk czerwony H1 w skrzynkę bezpieczników. Kolejnym ważnym punktem jest czarny wtyk K w skrzynce i na pinie 6 (kolor przew. zielono-czarny) tegoż wtyku ma być napięcie cały czas z zapłonem a na pinie 9 (kolor czarno-żółty) w chwili pociągnięcia manetki (dokładnie: w chwili zadziałania przekaźnika 72).
Dalej na trasie przewodów są dwa złącza: koło pasa tylnego i koło lampy tylnej (przed klapą, dla możliwości odkręcania klapy). W tych punktach też MOŻE gubić się napięcie.
Obrazek
Na poniższym rysunku widać detale wiązki tylnej, widać też w jak wielu miejscach istnieje możliwość uszkodzeń. I tak kolor żółty to wyjście ze skrzynki bezpieczników, kolor czerwony – wtyki w lewej części bagażnika a kolor zielony to wtyki wewnątrz klapy (między blachami). Jest co sprawdzać. Ale zawsze w tych wtykach z wielu przewodów interesować nas mają dwa wcześniej wymienione:zielono-czarny i czarno-żółty.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 05:44 przez Zico63b, łącznie zmieniany 4 razy.



MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » śr sty 06, 2010 21:34

Witam. Zico63b. Dzięki za schematy ale czy kostka bezpieczników jest taka sama. Mam ten problem w golfiku mk III kombi jak się nie mylę CL 1.8 8v na jedno punkcie. Powiem tak zaraz za kostką nie ma w obuch przewodach prądu ani w jednym co jest stały czyli żółto-czarny ani w drugim czyli zielono-czarny co jest impulsowy. Ale jak dam prąd z akumulatora na przewód stały czyli żółto-czarnym co zaraz wychodzi z kostki to jest prąd przy samej wycieraczce. Tak samo jak dam prąd na przewód impulsowy czyli zielono-czarny Zico63b to więc na wszystkich łączach wtyczkach jest w porządku aż do samej klapy. Ale mnie to zadziwia że jak dam prąd na żółto-czarny to czemu wycieraczka chodzi. A chyba nie powinna. Sam już nie wiem nie znam się aż tak dobrze na elektronice.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 06, 2010 22:41

Skrzynki bezpieczników w Golfach od 1990 roku są identyczne niezależnie od wersji.

Po pierwsze czy pompka zmywacza rusza w chwili włączania tylnej wycieraczki?
Po drugie bezpieczniki 4 oraz 5 muszą być sprawdzone i sprawne.
Kolejną czynnością jest wyjęcie przekaźnika 72 i kontrolną żaróweczką jednym końcem dołączonym do pinu1 (31) sprawdzamy czy jest dopływ prądu w określone piny skrzynki bezpieczników w jego gnieździe.
*W pinie 2 (53a) napięcie ma być razem z zapłonem, bez względu na położenie manetek.
*W pinie 4 (L) napięcie ma być w chwili odpychania manetki od siebie w kierunku szyby - włączanie tylnej wycieraczki. Po puszczeniu manetki - napięcie zanika.
Gdy to wszystko jest jak w opisie - manetki są dobre.
*Wyjmujemy żaróweczkę i łączymy kawałkiem przewodu piny 2 z 3 - po włączeniu stacyjki, w klapie silnika na przewodzie zielono czarnym musi być napięcie.
Gdy nie ma napięć należy zdemontować osłonę przed kolanami kierowcy i uzyskując w ten sposób dobry dostęp do skrzynki - opuścić ją tak by można sprawdzać kable i wtyki z tyłu.
Sprawdzamy teraz czy jest prąd we wtyku koloru czarnego na przewodzie czarno-żółtym cały czas gdy jest włączony zapłon a na zielono-czarnym przy włożonym kawałeczkiem przejściowym.
Gdy nie ma napięcia na tych przewodach a wycieraczka przednia, zmywacz i bezpieczniki są w porządku - podejrzewać należy już samą skrzynkę, lecz to zdarza się niezwykle rzadko. Raczej napięcie będzie.
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 22:52 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » śr sty 06, 2010 23:55

Zico63b pompka zmywacza działa po odpychnieciu od siebie ale trzeba przetrzymać żeby płyn poleciał z spryskiwacza po szybie. I powinno tak być ? U mnie 4 bezpiecznika nie ma bo pod tym bezpiecznikiem jest ABS przynajmniej tak pisze na tym plastiku co za słania bezpieczniki. To resztę sprawdzę w następnym tygodniu bo w tej chwili nie mam czasu "PRACA" A jak wyjmę przekaznik 72 to tam jest napisane wszystko te (31) (53a) (L) ?? Na razie dziękuję bardzo za rady. Jak tylko znajdę chwilę to zabiorę się do tego i po sprawdzam i się odezwę co i jak. POZDRO



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sty 07, 2010 00:35

Oznaczenia podane w nawiasach (np 31) są odlane na przekaźniku, po ich położeniu także można identyfikować piny w skrzynce. Na skrzynce są natomiast oznaczenia 1, 2, 3 i 4; czyli przykładowo: pin czy też otworek oznakowany 4 to ten w który wchodzi pin L przekaźnika.
Bezpiecznik jest prawidłowy, gdyż oprócz ABS pisze tam jeszcze np. "Brake servo pump" i co najważniejsze: "Rear wiper/washer" i to właśnie tylna wycieraczka.



MARIO!!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:35
Lokalizacja: KRZEMIEń
Kontakt:

Problem z tylną wycieraczką w mk III

Post autor: MARIO!! » śr sty 13, 2010 23:03

Witam wszystkich. Udało mi się naprawić wycieraczkę tylną kolega Zico63b bardzo mi pomógł i wytłumaczył trochę się na siedziałem ale się udało. Można temat zamknąć już. POZDRO



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości