Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu
Witam,
Chodzi o pewien defekt w skrzyni 4T. Przy ruchu dźwignią przód-tył podczas wrzucaniu biegów nie ma żadnego oporu i biegi jakby nie "wskakują", ale oczywiście się włączają i można jeździć. To samo jest z przerzucaniem na luz. Na boki drążek odbija prawidłowo, ale w przód i w tył chodzi na tyle lekko, że po założeniu na niego gumowego mieszka już sama jego sprężystość powoduje wyłączanie biegów
Czy ktoś orientuje się co może być uszkodzone w tej skrzyni lub czego w niej brak, bo była rozbierana przez poprzedniego właściciela i złożona na czerwony silikon którego nie żałował, więc może o czymś innym zapomniał ?
Chodzi o pewien defekt w skrzyni 4T. Przy ruchu dźwignią przód-tył podczas wrzucaniu biegów nie ma żadnego oporu i biegi jakby nie "wskakują", ale oczywiście się włączają i można jeździć. To samo jest z przerzucaniem na luz. Na boki drążek odbija prawidłowo, ale w przód i w tył chodzi na tyle lekko, że po założeniu na niego gumowego mieszka już sama jego sprężystość powoduje wyłączanie biegów
Czy ktoś orientuje się co może być uszkodzone w tej skrzyni lub czego w niej brak, bo była rozbierana przez poprzedniego właściciela i złożona na czerwony silikon którego nie żałował, więc może o czymś innym zapomniał ?
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 16:00 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu
piori pisze:Witam, Przyczyna leży w samej skrzyni, cięgła działają prawidłowo, po prostu uszkodzony jest mechanizm ustalający położenie dźwigni na włączonym biegu.
Czy ktoś orientuje się co może być uszkodzone w tej skrzyni lub czego w niej brak, bo była rozbierana przez poprzedniego właściciela i złożona na czerwony silikon którego nie żałował, więc może o czymś innym zapomniał ?
Genialny post kolego - pytasz i odpowiadasz sobie sam- wiedząc w czym leży problem. Popatrz jeszcze na te plastikowe ustrojstwa przy lewarku zmiany biegów - lubią się wycierać ( chyba jest taka kula itp )
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Haki, oj stwierdzam tylko że przyczyna jest wewnątrz skrzyni, a nie w sterowaniu. Mogę całkiem te wodziki odpiąć i przełączać biegi bezpośrednio na skrzyni i też nie ma tego "wskakiwania" na odpowiednią pozycję...
Ale masz rację, jakoś dziwnie to ująłem , ale już poprawiłem
Ale masz rację, jakoś dziwnie to ująłem , ale już poprawiłem
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 16:01 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
Haki, przyczyna musi być w skrzyni, bo nawet jak całkiem te cięgła odepnę, to podczas takiego przekręcania jak pokazują strzałki na zdjęciu powinien ten przestawiacz wyraźnie wskakiwać w obydwa skrajne i w środkowe położenie (tak jest w drugiej dobrej skrzyni którą mam), a on chodzi całkowicie płynnie
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Upewnij się, że przyczyna tkwi w skrzyni - odepnij wszystkie cięgna od dźwigni wybieraka i poruszaj tą dźwignią na boki (czyli obracając) - jeżeli biegi się nie zatrzaskują, to wina leży wewnątrz skrzyni.
Jeżeli przyczyna jest wewnątrz skrzyni to wymień wybierak. Nie jest to trudna czynność i nie trzeba rozbierać całej skrzyni, ani jej wyciągać z auta. To właśnie wybierak ma ten mechanizm zatrzaskujący bieg.
Jeżeli przyczyna jest wewnątrz skrzyni to wymień wybierak. Nie jest to trudna czynność i nie trzeba rozbierać całej skrzyni, ani jej wyciągać z auta. To właśnie wybierak ma ten mechanizm zatrzaskujący bieg.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Trzeba odkręcić tę śrubę i jeszcze ta na górze, koło odpowietrznika. Dźwignia musi być ustawiona na luz. Pod tą dużą śrubą jest sprężyna.
Musisz jeszcze zdjąć tą dźwignię z osi wybieraka - jedna śrubka na końcu do odkręcenia. Dźwignia ta pasuje tylko w jednej pozycji na oś wybieraka (choć na pierwszy rzut oka tak nie wygląda) - to taka rada przy późniejszym składaniu.
Musisz jeszcze zdjąć tą dźwignię z osi wybieraka - jedna śrubka na końcu do odkręcenia. Dźwignia ta pasuje tylko w jednej pozycji na oś wybieraka (choć na pierwszy rzut oka tak nie wygląda) - to taka rada przy późniejszym składaniu.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
a pod tą spręrzyną powinna być kulka która wskakuje w nacięcia na wybieraku i blokuje wybierak na danym biegu tylko nie jestem pewny tego czy ta kulka jest pod tą śrubą obok odpowietrznika czy z boku skrzyni pod śrubką nie pamiętam bo dawno nie riobiłem przy skrzyni golfa jak nie ma tej kulki to nie ma ryglowaniaLipek81 pisze:Trzeba odkręcić tę śrubę i jeszcze ta na górze, koło odpowietrznika. Dźwignia musi być ustawiona na luz. Pod tą dużą śrubą jest sprężyna.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14601
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no nie dokładnie - pod ta dużą śrubą jest sprężyna, która powoduje ustawienie się dźwigni zmiany biegów na środku, w pozycji luz, czyli powoduje powrót z bocznych pozycji.tympy mechanik pisze:a pod tą spręrzyną powinna być kulka która wskakuje w nacięcia na wybieraku i blokuje wybierak na danym biegu tylko nie jestem pewny tego czy ta kulka jest pod tą śrubą obok odpowietrznika czy z boku skrzyni pod śrubką
Z kolei śruba z góry tylko blokuje wybierak w skrzyni i jednocześnie jest jakby prowadnicą przód-tył wybieraka. A cały mechanizm blokowania, ze sprężynką i charakterystycznym półkolem z wyżłobieniami, w których zapina się bieg znajduje się w samym wybieraku - wyciąga się to jako całość.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości