Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu

Post autor: piori » śr gru 30, 2009 15:30

Witam,
Chodzi o pewien defekt w skrzyni 4T. Przy ruchu dźwignią przód-tył podczas wrzucaniu biegów nie ma żadnego oporu i biegi jakby nie "wskakują", ale oczywiście się włączają i można jeździć. To samo jest z przerzucaniem na luz. Na boki drążek odbija prawidłowo, ale w przód i w tył chodzi na tyle lekko, że po założeniu na niego gumowego mieszka już sama jego sprężystość powoduje wyłączanie biegów :grrr:

Czy ktoś orientuje się co może być uszkodzone w tej skrzyni lub czego w niej brak, bo była rozbierana przez poprzedniego właściciela i złożona na czerwony silikon którego nie żałował, więc może o czymś innym zapomniał :helm: ?
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 16:00 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów - biegi wchodzą i wychodzą bez oporu

Post autor: Haki » śr gru 30, 2009 15:51

piori pisze:Witam, Przyczyna leży w samej skrzyni, cięgła działają prawidłowo, po prostu uszkodzony jest mechanizm ustalający położenie dźwigni na włączonym biegu.

Czy ktoś orientuje się co może być uszkodzone w tej skrzyni lub czego w niej brak, bo była rozbierana przez poprzedniego właściciela i złożona na czerwony silikon którego nie żałował, więc może o czymś innym zapomniał :helm: ?

:okej: Genialny post kolego - pytasz i odpowiadasz sobie sam- wiedząc w czym leży problem. Popatrz jeszcze na te plastikowe ustrojstwa przy lewarku zmiany biegów - lubią się wycierać ( chyba jest taka kula itp )


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr gru 30, 2009 15:53

Haki, oj stwierdzam tylko że przyczyna jest wewnątrz skrzyni, a nie w sterowaniu. Mogę całkiem te wodziki odpiąć i przełączać biegi bezpośrednio na skrzyni i też nie ma tego "wskakiwania" na odpowiednią pozycję...
Ale masz rację, jakoś dziwnie to ująłem :helm: , ale już poprawiłem :pub:
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 16:01 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr gru 30, 2009 16:08

Sprawdziłeś czy nie ma luzów nigdzie po drodze - począwszy od drążka na skrzyni kończąc ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr gru 30, 2009 16:16

Haki, przyczyna musi być w skrzyni, bo nawet jak całkiem te cięgła odepnę, to podczas takiego przekręcania jak pokazują strzałki na zdjęciu powinien ten przestawiacz wyraźnie wskakiwać w obydwa skrajne i w środkowe położenie (tak jest w drugiej dobrej skrzyni którą mam), a on chodzi całkowicie płynnie :crazy:
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr gru 30, 2009 16:19

Upewnij się, że przyczyna tkwi w skrzyni - odepnij wszystkie cięgna od dźwigni wybieraka i poruszaj tą dźwignią na boki (czyli obracając) - jeżeli biegi się nie zatrzaskują, to wina leży wewnątrz skrzyni.
Jeżeli przyczyna jest wewnątrz skrzyni to wymień wybierak. Nie jest to trudna czynność i nie trzeba rozbierać całej skrzyni, ani jej wyciągać z auta. To właśnie wybierak ma ten mechanizm zatrzaskujący bieg.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr gru 30, 2009 17:30

Lipek81 pisze:nie trzeba rozbierać całej skrzyni, ani jej wyciągać z auta
Miałem nadzieję że tak będzie :bigok: Domyślam się, że aby wyjąć ten wybierak trzeba pewnie odkręcić tą dużą śrubę imbusową pod uchwytem linki sprzęgła i wypchnąć go do przodu?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr gru 30, 2009 23:48

Trzeba odkręcić tę śrubę i jeszcze ta na górze, koło odpowietrznika. Dźwignia musi być ustawiona na luz. Pod tą dużą śrubą jest sprężyna.
Musisz jeszcze zdjąć tą dźwignię z osi wybieraka - jedna śrubka na końcu do odkręcenia. Dźwignia ta pasuje tylko w jednej pozycji na oś wybieraka (choć na pierwszy rzut oka tak nie wygląda) - to taka rada przy późniejszym składaniu.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr gru 30, 2009 23:58

Lipek81, dzięki za wskazówki :pub: Na dniach się za to zabiorę, bo niestety teraz inna pilniejsza robota wypadła... Chyba Nowy Rok przywitam w garażu :helm:
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » czw gru 31, 2009 00:09

Lipek81 pisze:Trzeba odkręcić tę śrubę i jeszcze ta na górze, koło odpowietrznika. Dźwignia musi być ustawiona na luz. Pod tą dużą śrubą jest sprężyna.
a pod tą spręrzyną powinna być kulka która wskakuje w nacięcia na wybieraku i blokuje wybierak na danym biegu tylko nie jestem pewny tego czy ta kulka jest pod tą śrubą obok odpowietrznika czy z boku skrzyni pod śrubką nie pamiętam bo dawno nie riobiłem przy skrzyni golfa jak nie ma tej kulki to nie ma ryglowania :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14601
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw gru 31, 2009 00:19

piori, masz tu małą ściągę
Obrazek
bo może okazać się,że trzeba będzie rozebrać tą górną część skrzynki...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 31, 2009 00:50

tympy mechanik pisze:a pod tą spręrzyną powinna być kulka która wskakuje w nacięcia na wybieraku i blokuje wybierak na danym biegu tylko nie jestem pewny tego czy ta kulka jest pod tą śrubą obok odpowietrznika czy z boku skrzyni pod śrubką
- no nie dokładnie - pod ta dużą śrubą jest sprężyna, która powoduje ustawienie się dźwigni zmiany biegów na środku, w pozycji luz, czyli powoduje powrót z bocznych pozycji.
Z kolei śruba z góry tylko blokuje wybierak w skrzyni i jednocześnie jest jakby prowadnicą przód-tył wybieraka. A cały mechanizm blokowania, ze sprężynką i charakterystycznym półkolem z wyżłobieniami, w których zapina się bieg znajduje się w samym wybieraku - wyciąga się to jako całość.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » czw gru 31, 2009 14:14

Lipek81 pisze:charakterystycznym półkolem z wyżłobieniami, w których zapina się bieg znajduje się w samym wybieraku
no własnie o to mi chodziło



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości