Passat B3 2.0 2E - Brak iskry...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 22:32

Czy przy wymianie kopułki i palca rozdzielacza można uszkodzić czujnik halla? :crazy:

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:33 ]
jak beda impulsy na cewce to hall dziala.
Czyli jeśli będą impulsy na cewce a cewka nie sypie iskrami to halla działa a cewka do wymiany?



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn gru 28, 2009 22:33

przekaznik tez jest ale zajmij sie najpierw cewka.. czy sa spelnione warunki.. zasilanie na zewnetrznych i impulsy w srodku.



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 22:36

Możliwe jest, że jeden z tych dodatkowych przewodów na dodatniej klemie, zarabianych na nowo dawały napięcie na silnik lub aparat zapłonowy?
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 22:36 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn gru 28, 2009 22:36

przekaznik R3 to sterownie slinikiem znajuje sie w gniezdzie trzecim od lewej w gornym rzedzie przekaznikow

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:41 ]
tak to glowne zasliania .czarny groby idzie do rozrusznika czerwony gruby idzie do kostki stacyjki i z niej sie rozdziela na skrzynke bezpiecznikow i poszczegolne odwody

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:46 ]
jezeli zasilany bedzie regulator wolnych obrotow to : glowne zaslianie sterownika bedzie ok czyli hall dostanie zasilanie. cewka bedzie miala impulsy i do cewki bedzie dochodzil plus. a tez te dodatkowe kable masowe( brazowe przy aku.) tez maja znaczenie przy prawidlowym zasilaniu silnika i polaczenie silnika z rama auta.



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 22:47

FIRERS pisze:czerwony gruby idzie do kostki stacyjki i z niej sie rozdziela na skrzynke bezpiecznikow i poszczegolne odwody
Ja mam 4 czerwone grube ;) Ale skoro wszystko działa, zegary, kontrolki, światła itd to chyba napięcie na skrzynce bezpieczników jest...

Czy po drodze impulsów z ECU na cewkę jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik, który mógł paść?

Sorry za tak dogłębne gdybanie ale jak jutro zacznę grzebać w aucie to mam nadzieję rozwiązać ten problem i postawić trafną diagnozę....

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:50 ]
FIRERS pisze:jezeli zasilany bedzie regulator wolnych obrotow to
Czyli po włączeniu zapłonu pomiędzy pinem od czarnego przewodu, kostki regulatora wolnych obrotów, a masą ma być 12V
A na samej wtyczce pomiędzy pinami powinno być przejście z oporem? U mnie jest na wyłączonym zapłonie...
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 22:50 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn gru 28, 2009 22:52

ilosc przewodow przy klemie zalezy od wyposazenia. tak skrzynka bezp. ma zasilanie i teoretycznie na sterowniku tez masz napiecie. a po drodze z ecu, do cewki nie ma zadnych zabezpeczen nadpradowych

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:56 ]
moze tez i byc tak ze ktos mial problem juz z tym i polaczyl to spartansko :) mi sie zdazylo ze zasilanie lamp biegu wstecznego bylo uciete i polaczone z plusem od silniczka spryskiwaczy w fordzie fransicie. rozebralem pol auta szukajac aa okazalo sie ze przy skrzynce bezpiecznikow byl urwany kabel. ale prosciej bylo go uciac i podlaczyc do silniczka..



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 22:57

jedyne zabezpieczenie na regulator obrotów biegu jałowego to bezpiecznik nr 15?

[ Dodano: 28 Gru 2009 22:02 ]
FIRERS pisze:moze tez i byc tak ze ktos mial problem juz z tym i polaczyl to spartansko
Z uwagi na to, że bezpiecznik nr 15 był zwatowany nie wykluczam takiej mozliwości :crazy:



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn gru 28, 2009 23:12

tak 15. ale na niej moze cos jeszcze siedziec szukalem teraz ale nie znalazlem w opisie jego pisze berpiecznik osprzetu silnika.nie ma filozofi z tym akurat wydrukuj sobie schemat ktory ci podeslalem i wedlug niego postepuj.



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 23:21

a jak jest z tą kostką sterownika obrotów biegu jałowego? Między pinami w kostce mam przejście z oporem przy wyłączonym zapłonie... powinno tak być?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 28, 2009 23:29

Druidionin pisze:Czy po drodze impulsów z ECU na cewkę jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik, który mógł paść?
nie, kabel jeden
Druidionin pisze:Czyli po włączeniu zapłonu pomiędzy pinem od czarnego przewodu, kostki regulatora wolnych obrotów, a masą ma być 12V
tak
Druidionin pisze:A na samej wtyczce pomiędzy pinami powinno być przejście z oporem?
nie mierzysz oporu tylko czy jest napięcie, to jest napięcie w kształcie fali i do dokładnej oceny trza oscyloskopu, ale jeśli podpięty krokwiec brzęczy to jest ok. Oczywiście będzie jakiś zmierzalny opór ale to nic nie znaczy.
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 23:30 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn gru 28, 2009 23:47

Podpięcie pod pasywnego vaga może mi coś pomóc? Dysponuję takim ale nie wiem czy warto w ogóle się podpinać...



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » wt gru 29, 2009 00:05

nic nie da wez, to sobie na spokojnie zaczniesz mierzyc napiecie i dojdziesz do wnioskow ru napiszesz i ktos ci podpowie



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » ndz sty 03, 2010 22:36

Spoko ;) idę jutro od rana walczyć... Może coś znajdę :) Dzięki chłopaki :) Punkciki się należą :)


Problem rozwiązany aczkolwiek nie do końca wiadomo co było przyczyną...
Poczyściłem wszystkie łącza na klemy i skręciłem je na nowo...
Instalacja przy silniczku krokowym nic nie miała w tym wypadku do gadania bo sprawdzaliśmy po odpaleniu...
Przeczyściliśmy trzon na który mocowany jest palec bo ciężko się mocował i nie chciał wyjść...
Napięcie na czujniku halla i silniczku krokowym było, na cewce również... Po tych zabiegach autko ożyło i nawet nie falują obroty na zimnym silniku... Stawiam na jakieś braki w przewodzeniu na klemach...


Aby nie zakładać nowego tematu chciałbym jeszcze poruszyć jeden problem na który szukajka nic mi konkretnego nie odpowiedziała...
Jak silnik jest zimny po odpaleniu w trakcie wzrostu temperatury komputer obniża obroty co wiadome... Jednak czasem się zdarza, że co powiedzmy minutę obniża je tak, że silnik się przydusza ale po chwili wraca na właściwe obroty... Dodatkowo zarówno na gazie jak i na benzynie w przypadku nagłego wciśnięcia pedału sprzęgła powiedzmy gdy obroty silnika przekraczają 1000-1500 nagle obroty spadają do zera jakby się przyduszał po czym wraca na właściwą prędkość biegu jałowego... Co to może być? Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec, filtr paliwa, filtr powietrza... Czyżby to oznaki padającej przepływki czy nieszczelność w układzie dolotowym?
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 22:37 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 03, 2010 22:45

Druidionin pisze:w przypadku nagłego wciśnięcia pedału sprzęgła powiedzmy gdy obroty silnika przekraczają 1000-1500 nagle obroty spadają do zera sugerowało regulator wolnych obrotów, ale
Druidionin pisze:Jednak czasem się zdarza, że co powiedzmy minutę obniża je tak, że silnik się przydusza ale po chwili wraca na właściwe obroty
to już nie bardzo. Dalej to wygląda jaby okresowo brakowało iskry coś tam chyba będzie jeszcze z tą elektryką nie tak, pewnie jakiś błachy problem z niestykaniem jakiejś wtyczki, albo ucieczką iskry po kopułce (zwłaszcza jeśli masz ta czarną osłonę na niej to ona jak jest stara daje w kość)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości