tuleje wahacza przód mk3 1,9 tdi 1z

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

tuleje wahacza przód mk3 1,9 tdi 1z

Post autor: jaszczur » pt gru 02, 2005 17:05

witam,czeka mnie wymiana tuleji i sworznia wahacza z przodu lewa strona i moje pytanie z związku z tym,czy po wymianie ich trzeba ustawiać zbierzność i czy można się do tego wziąść w warunkach garażowych,dzieki z a info i :pub: pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt gru 02, 2005 17:42

No, to już zależy od pojęcia w temacie - mi się nie chce barować z chałupniczym wkładaniem tulejek, więc sam wyjmuję wahacz, ewent. wydłubuję tulejki, a wstawienie nowych - podrzucam do gościa, który grzebie w zawieszkach i wciska je po 15-20 zł za wahacz. Przedni wahacz ma 2 tulejki: przednią ze śrubą poziomą, i tylną, ze śrubą pionową. Tylną spoko daje się rozciąć brzeszczotem i wymienić, wbijając za zewnętrzny kołnierz, tylko trzeba zachować odpowiednie ułożenie (są znaki na wahaczu i otwory w tulei, patrz serwisówki) i wbijać pobijakiem zachodzącym na cały zewnętrzny kołnierz. Ona najczęściej siada (z moich doświadczeń nie kupuj Hansa Priesa, bo długo mi nie wytrzymały - ok. 10 tysia w passacie). Tej przedniej nie robiłem, bo ona dłuugo wytrzymuje, więc nie wiem.
Sworzeń to prosta rzecz po wyciągnięciu wahacza, z auta, tylko trzeba uważać, bo jest regulowane położenie względem wahacza. 3 śrubki i odchodzi od wahacza.

Geometria obowiązkowo.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości