Strona 1 z 1

gaśnie, traci obroty

: sob lis 21, 2009 12:43
autor: andrzej55
Mam problem z obrotami silnika.Przy odpaleniu silnika ssanie działa.Gażnik mam Pierburg 2EE.Wystarczy że przygazuje traci obroty.Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.Odpale go ponownie obroty ma normalne.Sytuacja powtarza się często. :mk3:

: sob lis 21, 2009 22:56
autor: tympy mechanik
z tego co pamiętam jak miałem mk1 na gaźniku i jak był odpalony i silnik pracował na ssaniu bo ssanie załączało sie automatycznie TO PRZEGAZÓWKA W TRAKCIE PRACY NA SSANIU WYŁĄCZAŁA SSANIE WIEC WYDAJE MI SIE TO NORMALNE ŻE obroty spadają



.
andrzej55 pisze:Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.
czy tu mówisz o wrzuceniu na luz w trakcie jazdy ??jesli tak to ja zapytam czy w aucie jest gaz ??jesli tak to czy gaśnie na gazie ??czy na benzynie ??

: ndz lis 22, 2009 11:14
autor: andrzej55
Cześć!Wystarczy że ruszę przy włączonym ssaniu ,wiadomo że żeby się rozpędzić trzeba zwiększyć prędkość.Prawdopodobnie mam zepsutą pompkę od przyśpieszacza zapłonu którego przewód idzie do serwa jest do niego zassysane.Czy przyczyną może być sąda lambda?

: ndz lis 22, 2009 11:28
autor: edzio
tympy mechanik pisze:z tego co pamiętam jak miałem mk1 na gaźniku i jak był odpalony i silnik pracował na ssaniu bo ssanie załączało sie automatycznie TO PRZEGAZÓWKA W TRAKCIE PRACY NA SSANIU WYŁĄCZAŁA SSANIE WIEC WYDAJE MI SIE TO NORMALNE ŻE obroty spadają



.
andrzej55 pisze:Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.
czy tu mówisz o wrzuceniu na luz w trakcie jazdy ??jesli tak to ja zapytam czy w aucie jest gaz ??jesli tak to czy gaśnie na gazie ??czy na benzynie ??
nie widzę powiązania gaźnika MK1 z pierburgiem 2EE

: ndz lis 22, 2009 14:30
autor: tympy mechanik
ale ja nie powiedziałem że tak jest na pewno tylko że może jest tak samo jak było w mk1

: ndz lis 22, 2009 14:34
autor: edzio
tympy mechanik pisze:ale ja nie powiedziałem że tak jest na pewno tylko że może jest tak samo jak było w mk1
Proszę pisac na temat ,nie to co wiem ,ale co ma związek z danym problemem. :chytry:

: ndz lis 22, 2009 21:21
autor: andrzej55
Mam golfa na gaz.Przy wrzuceniu gaśnie nieraz.Głównie chodzi mi co mam sprawdzić .Jak już pisałem główna przyczyna jest to że jak go odpale zimnego to chodzi na ssaniu.Wystarczy że rusze, czy to jest jest na gazie czy na bęzynie elektrozawór moim zdaniem się za bardzo cofa.A gdy się lekko rozgrzeje to obroty ma równe.Czy może sąda ma winę?Od czego mam zacząć sprawdzać przyczynę?

: ndz lis 22, 2009 21:56
autor: oldstaszek
Gaźnik 2EE - najprawdopodobniej potencjometr położenia przepustnicy podaje zły sygnał i przepustnica jest domykana - jedynie wymiana.Znajduje się (patrząc z przodu) po lewej stronie u dołu gaźnika na osi przepustnicy.Najczęściej koloru białego.
Może też być nastawnik przepustnicy, za daleko cofa - z prawej w połowie wysokości dość duża puszka z dużą wtyczką. :pub:

: pn lis 23, 2009 00:21
autor: VW Golf II
oldstaszek pisze:Gaźnik 2EE - najprawdopodobniej potencjometr położenia przepustnicy podaje zły sygnał i przepustnica jest domykana - jedynie wymiana.Znajduje się (patrząc z przodu) po lewej stronie u dołu gaźnika na osi przepustnicy.Najczęściej koloru białego.
Może też być nastawnik przepustnicy, za daleko cofa - z prawej w połowie wysokości dość duża puszka z dużą wtyczką. :pub:
moze sie nastawnik za daleko cofac?? Bo z tego co wiem na swoim przykladzie bo mailem z nim juz problem to na malo sie cofa a wtedy obroty sa wysokie.
andrzej55 pisze:Cześć!Wystarczy że ruszę przy włączonym ssaniu ,wiadomo że żeby się rozpędzić trzeba zwiększyć prędkość.Prawdopodobnie mam zepsutą pompkę od przyśpieszacza zapłonu którego przewód idzie do serwa jest do niego zassysane.Czy przyczyną może być sąda lambda?
gdybyś miał coś z serwem to przy hamowaniu na luzie by ci trzesło autem przy dobrze ustawionych obrotach. A nawet mogł by ci zgasnąc przy nie ustawionych obrotach. Wiem to na swoim przykładzie.

: pn lis 23, 2009 10:27
autor: oldstaszek
Nastawnik i potencjometr są ze sobą sprzężone poprzez sterownik(komp).
Za wysokie lub za niskie obroty należy rozpatrywać w rozumieniu zdania powyżej. :pub:

golf

: pn gru 28, 2009 21:22
autor: andrzej55
założyłem gaźnik od innego golfa i przy próbie odpalenia ssanie działało chwile i spadł z obrotów i musiałem trzymać noge na gazie ale odpalałem go gazie.Obiawy były takie same jak przy moijm gaźniku ale gdy odpalałem go na benzynie ssanie działa ale faluje minimalnie na obrotach.Gdy jadąc rzuce mu na luz ma podwyszone obroty ale gdy mu przygazuje obroty dostaje normalne.Może czasami być przyczyna czegoś innego?Czy pompka przy aparacie zapłonowym mam rozwaloną wembrame czy ma to coś wspólnego z obrotami i przyśpieszeniem

: pn gru 28, 2009 21:33
autor: oldstaszek
Odpalanie na LPG - urządzenia gaźnika pracują zupełnie inaczej.Pozostaje tylko utrzymywanie biegu jałowego przez układ sterujący(mam na uwadze 2EE) i może to nie do końca współpracować z LPG.
Membrana podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu - dziurawa powoduje:
- zubożenie mieszanki gdyż idzie dodatkowe powietrze wprost w kolektor ssący i na biegu jałowym będzie miał prawo gasnąć.
- zero przyśpieszenia podciśnieniem - opóźniony zapłon a więc również spadek obrotów a także mułowaty i paliwożerny.
Wymienić OBOWIĄZKOWO - i od tego zacznij!Wszystko się ustabilizuje... :pub: