Strona 1 z 1

jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody

: czw lis 19, 2009 11:45
autor: misxess
vw golf 2 1.3 1989 r. jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody?

: czw lis 19, 2009 11:50
autor: prezesik25
- przegrzewanie silnika
- szybko rosnąca temp. płynu od momentu uruchomienia zimnego silnika.

A co się dzieje? Opisz dokładnie.

: czw lis 19, 2009 11:51
autor: misxess
chodzi o to, że wskazówka temp po zagrzaniu silnika stoi i ani drgnie na 3/4 skali na zegarze

[ Dodano: 19 Lis 2009 10:52 ]
3/4 skali to jakies 110 stopni czyli silnik sie przegrzewa

[ Dodano: 19 Lis 2009 11:16 ]
a jak pompa jest uszkodzona to mozliwe sa jakies wycieki płynu z jej okolic?

: czw lis 19, 2009 13:15
autor: Jajcek
Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam

: czw lis 19, 2009 14:19
autor: mosiek2206
Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam
Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.

: czw lis 19, 2009 14:46
autor: prezesik25
możliwe, ze termostat się nie otwoera - koszt niewielki, zawsze można wymienić, tylko kup WAHLERA

: czw lis 19, 2009 14:57
autor: Jajcek
mosiek2206 pisze:
Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam
Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.
W aucie w którym nie ma wspomagania pasek jest jeden i napędza: wał, alternator, pompę wody.

: czw lis 19, 2009 15:00
autor: mate64
mosiek2206, Jajcek, mówicie o 2 różnych systemach: w 1.3 pompa wody jest napędzana paskiem ROZRZĄDU a w motorach 1.6 i 1.8 paskiem KLINOWYM.


misxess, o ile wskaźnik nie przekłamuje to musisz ustalić czy auto sie przegrzewa czy nie, jeśli nie to prawidłowo, jeśli tak to możliwe jest uszkodzenie w pierwszej kolejności termostatu w drugiej pompy wody lub w trzeciej przytkanie układu

: czw lis 19, 2009 15:05
autor: Jajcek
Sorki nie zauwżyłem iz mowa o silniku 1,3. Zwracam honor :pub:

: czw lis 19, 2009 16:25
autor: mosiek2206
Jajcek, dlatego właśnie sie pytałem bo mam taki sam silnik i wiem jak jest napędzany. A co do sprawy to najlepiej będzie sprawdzić termometrem do ilu dochodzi temperatura jak sie przegrzewa (choć w to wątpię sądząc po wskazówce dochodzącej do 3/4)do objawów mate64, dodał bym jeszcze problem z wentylatorem czujnik załączający go albo sam wentylator może być uszkodzony.

: czw lis 19, 2009 16:37
autor: misxess
mierzyłem temp. w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło 95 stopni

[ Dodano: 19 Lis 2009 15:39 ]
czasami słysze jakies piski podczas pracy silnika ( ale nie zawsze). mozliwe, że pompa sie zaciera

[ Dodano: 19 Lis 2009 15:48 ]
a czujnik jest nowy i wentylator załącza sie

: czw lis 19, 2009 16:54
autor: mosiek2206
no to jak 95 stopni to jest wszystko ok w tym silniku wentylator ma sie załączyć przy temperaturze od 93 do 98 stopni mówiłem że temperaturę masz normie a jak by ci pompa siadała to raczej nie piszczała by co jakiś czas tylko jak by zaczęła to już by piszczała. jak ci zacznie piszczeć to dokładnie osłuchaj skąd dochodzi dźwięk wtedy będzie można coś dokładniej powiedzieć.

: czw lis 19, 2009 16:56
autor: misxess
ok dzieki wszystkim za pomoc.temat uważam za zamkniety.pozdrawiam