Olej FAQ-Czyli wszystko o OLEJACH do samochodów osobowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 09, 2009 08:40

arturo pisze:
oldstaszek pisze:B4 - oleje do diesla z bezpośrednim wtryskiem - TDI
Właśnie! norma B4 jest do silników z wtryskiem bezpośrednim a należałoby zauważyć, że praktycznie na żadnym oleju (CASTROL SHELL MOBIL 10w40) nie ma normy B4 jest natomiast B3 z wyjątkiem oleju produkcji gdańskiej rafinerii - LOTOS 10W40 który spełnia normę B4 (SL/CF) VW 505.00 a większość użytkowników forum wypowiada się negatywnie na temat tego oleju.
Tajemnica krytyki czy pochwały znajduje się w oleju bazowym - takie jest moje przypuszczenie.
Niemal żadna firma produkująca oleje nie podaje tego składnika(jaki i skąd).Dlatego porównanie nie wychodzi gdyż brak info o podstawowym składniku.
Są jednak wyjątki - znajdziesz pod linkiem na dole. :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 08:47 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.



lge
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:40
Lokalizacja: Rzeszów

To w końcu jaki

Post autor: lge » ndz gru 20, 2009 15:11

Jaki olej wlać do mojego golfiaka?
-Golf IV 1.9 TDI 110 KM
-Na liczniku 160 tys. km
-Obecnie wlewany Syntetyk
-Między wymianami muszę dolewać 1,5L oleju (Nie widać aby gdzieś wyciekał)

-Niektórzy mi doradzali aby wlać już mineralny.
-To znowu czytam że mineralny bron Boże
-Jeszcze inni doradzają "Motul synergie+ 6100 Technosynthes"

Więc w końcu jaki?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 18:31

Napisz na jakim jeździsz - syntetyków jest dużo... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

lge
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:40
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lge » ndz gru 20, 2009 22:44

AGIP EuroSport 5W/50



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn gru 21, 2009 00:16

Możliwe że turbina podbiera olej - tego nie zobaczysz z zewnątrz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » śr gru 23, 2009 22:45

Zamierzam wymienić olej w swoim bolidzie 1.4 :P Niestety nie wiem jaki jest tam zalany, do tego silnika zalecany i lany oryginalnie był syntetyk 5W30 auto było serwisowe w Niemczech (ma przebieg 136tyś) zapewne był wymieniany na ten 5W30 ale co jeśli jakiś inny? Mogę spokojnie dać 5W30 albo inny syntetyk nawet jeśli był 10W40 czy inny? Jest to bezpieczne? Jeszcze mam pytanie, ile oleju "wchodzi" o tego auta? 4l bańka starczy?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 23, 2009 23:21

Ile wchodzi - 3,5 litra tak że 4 jest wystarczająco.
Do tego silnika może być stosowanych kilka gatunków oleju. Wedle mojej informacji może być np.5W-40 SL/CF jaki wypełnia VW 502.00/505.00.
10W-40 może być minerał,półsyntetyk i syntetyk - odrębne zagadnienie.
Jeżeli był syntetyk - to tego się trzymaj... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gateway1 » śr gru 30, 2009 09:44

Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 09:50 przez gateway1, łącznie zmieniany 2 razy.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr sty 06, 2010 21:27

Aby pobudzić dyskusję o olejach...

Są produkowane oleje zawierające preparat regenerujący silnik.
Inaczej - olej ten gwarantuje utrzymanie stanu zastanego, dla konkretnego silnika a w indywidualnych przypadkach daje poprawę jego stanu(cechy indywidualnego zużycia silnika).
Nie są tanie. Sam na takim eksploatuję swojego "dziadka" i to pewnie coś koło100kkm... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stmartin » śr sty 20, 2010 09:18

Witam, Golf IV 1.4 16V z 1998 roku obecnie 114 tyś km

Czy można przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk
z 5W40 na 10W40? (Shell)

I czy można wrócić z półsyntetyku na syntetyk z 10W40 na 5W40? (Shell)

Czy z takimi zmianami (w jedną bądź drugą stronę) wiąże się jakieś większe ryzyko?



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » śr sty 20, 2010 19:03

Czeka mnie teraz wymiana szklanek w moim vw golfie IV TDI ALH 90 PS 2000r.
Obecnie smigam na oleju CASTROL Magnatec 10W-40 Diesel B3
W zwiazku z tym nie wiem jaki olej zalac:((((
Niektorzy mowia ze castrol to shit i wlasnie szklnaki padaja przez niego
inni chwala
i wlasnie nie wiem co zrobic
polecaja mi Mobil Super S TDI,ale teraz tak moge zalac pelensyntetyk????jak jezdze caly czas na polsyntetyku(auto ma nakulane 200 tys km)
bierze mi oleju tak 100-300ml na 10 tys km
boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda

Pomocy mainacy :pub:


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr sty 20, 2010 23:12

Proste zależności nie istnieją.
Przejście z syntetyku na pół czy na mineralny nie pociąga za sobą jakiś specnastępstw za wyjątkiem możliwego wystąpienia wzrostu zużycia paliwa(opory wewnętrzne rosną).
Przejście z minerała czy półsyntetyku na syntetyk - tu zależy od czystości silnika wewnątrz - istniejącej wielkości odkładów, jakie syntetyk pięknie rozpuści i wypłucze. Zalecam płukanie czyszczące, usuwające osady.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » pt sty 22, 2010 19:09

serwis vw:
Olej najodpowiedniejszy dla silnika Pana samochodu oznaczony jest kodem: VW 500 00/VW50500(obie normy powinny być na opakowaniu), lub VW 50501. Wymiany oleju zgodnego z normą VW może dokonać każda Autoryzowana Stacja Obsługi VW .

Normy podane w poprzednim mailu charakteryzują oleje jakie producent dopuszcza do stosowania w samochodzie VW Golf IV 1.9TDI (90KM). Odpowiedzi udzielono na podstawie informacji zawartych w instrukcji obsługi do VW Golf IV z 2000 roku.



Faktycznie producent zaleca stosowanie olejów syntetycznych w silnikach benzynowych i Diesel. W kwestii zastąpienia oleju syntetycznego, półsyntetycznym lub mineralnym proszę o kontakt bezpośrednio z jednym z naszych autoryzowanych serwisów VW. Niestety ze względu na brak zezwolenia od producenta na udzielanie informacji o historii serwisowej nie jesteśmy w stanie pomóc Panu w określeniu jakiego rodzaju olejem jest obecnie zalany silnik w Pana samochodzie.


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Jedz budyń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 01:44
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: Jedz budyń » pt sty 22, 2010 23:39

Man bardzo nietypowe pytanie wywaliło mi trochę oleju od wspomagania ze zbiorniczka nie wiadomo czemu i bardzo się pieni co może być tego przyczyną ??? olej się pieni na zimnym silniku i na ciepłym co jest tego przyczyna ? góry thx :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości