Czasowe wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Czasowe wycieraczki

Post autor: SCRASH » czw lis 17, 2005 18:27

Witam.W moim golfiku jak go kupilem z wycieraczkami bylo wszystko ok.Z pozycji zero jak dalem jeden poziom wyzej to chodza non stop,jeszcze wyzej to chodza szybciej i to jest ok.Z pozycji zero jeden poziom w dol sa czasowki i tu jest problem teraz chodza non stop i teraz jest tak caly czas.Znowu jak pada a w aucie chlodno to na czasowkach nie chodza wcale jak pociagne drazek od wycieraczek to wlacza sie tylko zraszacz.Po przejechaniu jakichs 50 km jak sie w aucie zagrzeje to po pociagnieciu drazka wlacza sie zraszacz i wycieraczki tez dzialaja.Na czasowkach tez dzialaja ale dalej nie jako czasowki tylko jako zwykle.Co to moze byc ??



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lis 17, 2005 19:37

Sprawdź zamocowanie przekaźnika w tablicy rozdzielczej (bodajże nr 19 lub 99, 99 ma regulowaną przerwę trybu czasowego), ewentualnie podmień z innym autem na próbę.

A jak masz przekaźnik 99, może go przeprogramowałeś na tak częste powtarzanie, że wydaje się jakby pracowały ciągle (instrukcja obsługi on-line na tej stronie)?



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » czw lis 17, 2005 19:50

No wlasnie problem w tym ze niemam zadnej regulacji czasowek a przekazniki mam tylko na skrzynce bezpiecznikow.Skrzynke tez rozbieralem(nikomu nie polecam bo sie caly dzien bawilem robiac schemat do kazdej plytki i kazdej blaszki na niej).powiem tyle ze poprzekladalem przekazniki bo wygladaly tak samo i teraz niewiem ktory jest ktory ale wiem ze jak wyciagne z jednego miejsca to czasowki nie dzialaja wcale a reszta pozycji dziala.


PS.
NIE PODALES STRONKI


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lis 17, 2005 19:53

fabrycznie przekaźniki mają naniesione numery, z reguły duże białe cyfry. I przekaźniki oznaczone nr 19 i 99 (o ile nie coś nie pokręciłem, bo zapodaję z pamięci) są od wycieraczek. Sprawdź, czy masz dobry przekźnik.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » czw lis 17, 2005 19:56

Dobra dzieki jutro sprawdze


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

greg

Post autor: greg » czw lis 17, 2005 20:40

a ja jednak bym zakładał na przełącznik zespolony wycieraczek - ten przy kierownicy bo raz działa ze spryskiwaczem a raz nie, raz załacz a raz nie

[ Dodano: Czw Lis 17, 2005 7:49 pm ]
Scrash tu masz schemat przekaźników PORADY

OPIS PRZEKAŹNIKÓW W GOLFIE MkII





Przekaźniki w skrzynce elektrycznej patrząc z lewej do prawej, od góry do doły (2x6 przekaźników)



VW Golf MkII do 07.1988
[VW Jetta MkII do 12.1988]

Oznaczenie gniazda w skrzynce Opis Oznaczenie przekaźnika
1 wolne

2 przekaźnik ogrzewania kolektora-silniki gaźnikowe, lub przekaźnik pompy paliwowej-silnik z wtryskiem benzyny,lub przekaźnok podgrzewaczy-silnik wysokoprężny
3 przekaźnik sygnalizacji zapięcia zapięcia pasów bezpieczeństwa
4 sterownik sygnalizacji włączenia wstecznego biegu (GTI)
5 przekaźnik klimatyzacji
6 przekaźnik dwutonowego sygnału - bez przekaźnika: mostek od styku 1 do styku 2
7 przekaźnik reflektorów przeciwmgielnych
8 przekaźnik odciążający styki
9 wolne miejsce
10 przekaźnik regulatora prędkości pracy wycieraczek- bez przekaźnika mostek od styku 1 do styku 2
11 przekaźnik wycieraczki szyby tylnej
12 przekaźnik świateł awaryjnych
dodatkowe przekaźniki umieszczone nad skrzynką bezpieczników
13 przekaźnik sygnalizacji zapięcia pasów bezpieczeństwa
14 przekaźnik systemu automatycznego zapięcia pasów bezpieczeństwa
15 przekaźnik spryskiwacza reflektorów
16 sterownik podwyższenia obrotów biegu jałowego
17 wolne przystawki dla bezpieczników-bezpieczniki dla tylnego reflektora przeciwmgielnego, klimatyzacji
18 przekaźnik zasilający wentylator chłodnicy po włączeniu silnika - czujnik sygnalizacji braku cieczy chłodzącej-silnik gaźnikowy 2E2 55kW/66kW, silnik KE z wtryskiem benzyny i silnik wysokoprężny
19 wolne miejsca dla bezpieczników / bezpieczniki elektrycznych podnośników szyb
20 przekaźnik ogrzewania siedzenia kierowcy
21 przekaźnik ogrzewania siedzenia pasażera
22 wolne
23 wolne
24 wolne

VW Golf MkII od 08.1988
[VW Jetta MkII od 01.1989]

Oznaczenie gniazda w skrzynce Opis Oznaczenie przekaźnika
1 przekaźnik urządzenia klimatyzacyjnego 13
2 przekaźnik wycieraczki szyby tylnej 72
3 przekaźnik układu zapłonowego Digijet/Digifant 30/32
4 przekaźnik odciążający styk
5 przekaźnik czujnika poziomu płynu chłodzącego 43
6 przekaźnik świateł awaryjnych (21) lub przekaźnik świateł awaryjnych do jazdy z przyczepą 21/22
7 przekaźnik wycieraczek reflektorów 33
8 przekaźnik regulatora prędkości pracy wycieraczek 19
9 przekaźnik czujnika zapięcia pasów bezpieczeństwa 4/29
10 przekaźnik świateł reflektorów przeciwmgłowych 51/53
11 przekaźnik dwutonowego sygnału dźwiękowego (53) lub mostek wtykowy przy pojedyńczym sygnale dźwiękowym 53
12 przekaźnik podgrzewacza kolektora ssącego lub przekaźnik pompy paliwowej lub przekaźnik świec żarowych 1.6D 1/80
dodatkowe przekaźniki umieszczone nad skrzynką bezpieczników
13 włącznik cieplny chłodnicy lub dodatkowy włącznik pompy paliwowej lub podniesienia obrotów biegu jałowego 31/91/82
14 przekaźnik blokady rozruchu lub dodatkowy przekaźnik włączenia wentylatora chłodnicy lub przekaźnik podgrzewania wstępnego kolektora ssącego 53/31/1
15 przekaźnik pompy hydraulicznej ABS lub pompy płynu chłodzącego (przy turbosprężarce) 79
16 przekaźnik dla urządzenia ABS 79
17 wolne
18 przekaźnik silnika elektrycznego regulacji przednich foteli ub wyłącznik sterowania blokadą kół (syncro) 83
19 przekaźnik przekładni automatycznej lub pompy płynu chłodzącego 53
20 wyłącznik czasowy zasilania świec żarowych (diesel) 83
21 przekaźnik urządzenia do sterowania szyb 24
22 przekaźnik pompy ABS
23 przekaźnik urządzenia klimatyzacyjnego lub silnika elektrycznej regulacji przednich foteli
24 bezpiecznik urządzenia do podnoszenia szyb



Awatar użytkownika
pico
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw sie 04, 2005 00:34
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: pico » czw lis 17, 2005 21:48

czy ma może ktos opis rozmieszczenia przekażników MK3 1,4 .A MOZE TEŻ JAKIŚ SCHEMAT TABLICY PRZEKAŻNIKÓW .chodzi o to że jak coś siądzie to nie wiadomo co ma wychodzić z jakiego pinu



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz lis 20, 2005 00:44

Sprawdzilem i zaden opis nie pasuje do mojej puszki bezpiecznikow.
Znacie moze stronke na ktorej jest opis rozmieszczenia przekaznikow MK1 ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości