Kijowy obieg wodu 1,9D MKIII '92 motor 1Y

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 14, 2005 19:09
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Kijowy obieg wodu 1,9D MKIII '92 motor 1Y

Post autor: pawsaw » pn lis 14, 2005 19:37

Witam,
Walcze od trzech dni z kijowym obiegiem wody. Auto gotuje mi sie (temp między 110 a max) więc wymieniłem: termostat (chyba był ok, ale go nie sprawdzałem)
Nic się nie poprawiło. Pomyśłałem że to pompa wody. Zajrzałem - Łopatki są ok.
Przewody nie puchną, niekiedy wszystko nagrzewa się w porządku tj.: nagrzewnica, przewody na górze i na dole chłodnicy itp. a niekiedy nagrzewa się bez nagrzewnicy. Ręce mi opadają. Nie mam koncepcji.

HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!HELP!!!



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lis 14, 2005 20:23

musisz rozkminic sobie ksiazke napraw tam bedziesz mial rozrysowane jak jest zrobiony obieg
a pozatym moze uszczelka pod glowica ci sie wydymala????

a plukales moze chlodnice?? moze zamulona jest i slaby przeplyw



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 14, 2005 21:16

a wężyk odpowietrzający przyz zbiorniczku drożny?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 14, 2005 19:09
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: pawsaw » pn lis 14, 2005 21:26

Więc jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą, to uważam to za ostateczność, ale brak jest objawów.:
- ciśnienie na cylindrach jest ok
- spaliny nie trafiają do płynu chłodniczego
- olej nie trafia do wody
- płynu oraz oleju nie ubywa
- szlamu na korku i bagnecie z wilgoci brak.

Mam jeszcze jeden pomysł, który sprawdze jutro.
1. Przedmucham chłodniczke oleju
2. Ustawie w inny sposób termostat w komorze termostatu.
Jak to niezda egzaminu. to chyba na żyletki :-) golfa oddam.


Powered by Volksburg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 14, 2005 21:43

Marnej firmy termostaty maja marne uszczelki, po założeniu toto może być nieszczelne lub jakoś blokować termostat tak że nie otwiera się ( wtedy zimny jest dolny wąż - ale ty piszesz że jest ciepły). To i to mi sie zdarzyło. Stawiałbym jednak na złe odpowietrzenie, np z powodu niedrożnego cienkiego przewodu dochodzącego do zbiorniczka jak pisałem wyżej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pawsaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 14, 2005 19:09
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: pawsaw » czw lis 17, 2005 23:45

E U R E K A !!!
Skupiłem sie na termostacie. Marny ze mnie fachowiec. Poprzedni termostat okazal się być chyba źle zainstalowany - pałąkiem prostopadle do łopatek pompy wodnej, więc obieg losowo - raz był a raz nie. Po rozebraniu pompy zauważyłem tą wadę i poprawiłem montaż termostatu. Po włożeniu termostatu pałąkami równolegle do łopatek pompy - a więc światłem do wirnika usterka ustała. Już 4 dni jest OK więc to chyba jet to.

Podsumowanie - termostatu nie wkładamy bylejak!!!

Pozdro


Powered by Volksburg

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 48 gości