Strona 1 z 1

wiazki z komory silnika

: czw paź 08, 2009 14:12
autor: wasiak
witam przezucam silnik w mk2
obecnie jest 1,3 NZ
ma byc 1,6 PN
i powstal maly problem z ekeltryka
ktore wiazki trzeba zmienic
wiem ze wiazka silnika ta co idzie od kompa wraz z kompem to napewno
ale w komorze jest jeszcze kilka wiazek ktora mozna wymontowac teraz pytanie czy trzeba [oba auta dawca i biorca maja jeszcze jezdzic ]
chodzi mi glownie o te wiazki co sa na nich swiatla, alternator , ta co idzie po podszybiu- nie wiem jeszcze od czego to,oraz ta co idzie w podluznice przy przewodach paliwowych [ to jest pompa??]
czego moge nie ruszac ?

: czw paź 08, 2009 15:55
autor: TheBiSHoP
nowe czy stare instalacje?

W starych instalacjach wiązka silnikowa jest wraz z wiązką od przednich wycieraczek.

W nowych przepinasz samą wiązke silnikową.

Reszte zostawiasz bez zmian.

: czw paź 08, 2009 16:07
autor: wasiak
oba auta na nowej instalacji
wielkie dzieki za info

: sob paź 10, 2009 01:38
autor: Lipek81
Trzeba przepiąć dwie wiązki - tę między skrzynką a wtyczką koło ECU (także zasilanie wycieraczek) i ta idącą od tej wtyczki do ECU i reszty silnika. Prawdopodobnie masz też inną wiązkę reflektorow - sprawdź, czy w 1.3 i 1.6 masz przekaźnik 31. Jeżeli w obu masz, lub w obu nie masz, to jest ok, wiązki są takie same (choć w 1.6PN na pewno bedzie). Jeżeli jest różnie, to wiązki reflektorów też się różnią - właśnie podłączeniem tego przekaźnika. Ale bez tego przekaźnika wszystko będzie chodziło - on jest do sterowania wentylatorem z termostatu w gaźniku. Decyzja, czy zmieniać wiązke i czy warto - należy oczywiście do Ciebie.

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 01:39 ]
A - jeszcze jedna rzecz - jeżeli ten 1.3 był na wtrysku, to wiązke tylną też masz do podmiany - zasilanie pompu paliwa - w 1.6 tego nie ma.

: sob paź 10, 2009 08:43
autor: wasiak
dzieki wielkie Lipek81, wlasnie tak podejzewalem ze ta wiazke od wycieraczek rowniez trzeba bedzie wymienic
bo tam sa i kable od jakis czujnikow
posprawdzam dzis jak to sie ma z prekaznikiem 31
wiazke od pompy wiem ze musze zmienic
zreszta ta z nztki pojdzie do mojego auta
jeszcze mam pytanie
ktory przekaznik odpowiada za pompe paliwa w baku- wersja gaznikowa
co to jest za wiazka co idzie podszybiem jest dosc cienka, wchodzi pod blotnik zaraz za wlotem powietrza
oraz 2 wiazka idaca przy przewodach paliwowych w podloznice

: sob paź 10, 2009 09:45
autor: Lipek81
wasiak pisze:bo tam sa i kable od jakis czujnikow
- a tak, dokładnie - zapomniałem - tam jest jescze podłączenie czujnika wstecznego chyba i temperatury, oraz oleju. Jeżeli masz MFA, to w tej wiązce będzie też czyjnik temperatury zew. i temp. oleju. Poza tym, jakbyś wymienił tylko wiązkę od silnika, to wtyczka tej wiązki mogłaby nie pasować z wtyczką od wiązki wycieraczek.
wasiak pisze:ktory przekaznik odpowiada za pompe paliwa w baku- wersja gaznikowa
- w gaźnikowcu nie masz pompy w baku. Za pompe w baku, w silnikach z wtryskiem odpowiada przekaźnik na pozycji 12 w nowszej skrzynce. W silnikach gaźnikowych w tym miejscu jest przekaźnik od podgrzewania kolektora dolotowego.
wasiak pisze:co to jest za wiazka co idzie podszybiem jest dosc cienka, wchodzi pod blotnik zaraz za wlotem powietrza
- chodzi tobie o te, która jest koło mechanizmu wycieraczek? Pewnie od kierunkowskazow bocznych - masz takie?
wasiak pisze:oraz 2 wiazka idaca przy przewodach paliwowych w podloznice
- zrób fotkę, bo moim zdaniem żadnych przewódów tam nie powinno być.

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 09:45 ]
TheBiSHoP pisze:W starych instalacjach wiązka silnikowa jest wraz z wiązką od przednich wycieraczek.
- w starych jest tak samo jak w nowych - też są dwie oddzielne instalacje.

: sob paź 10, 2009 12:28
autor: wasiak
Lipek81 pisze:
wasiak pisze:bo tam sa i kable od jakis czujnikow
- a tak, dokładnie - zapomniałem - tam jest jescze podłączenie czujnika wstecznego chyba i temperatury, oraz oleju. Jeżeli masz MFA, to w tej wiązce będzie też czyjnik temperatury zew. i temp. oleju. Poza tym, jakbyś wymienił tylko wiązkę od silnika, to wtyczka tej wiązki mogłaby nie pasować z wtyczką od wiązki wycieraczek.
teoretycznie ta wyczka przy kompie pasuje
Lipek81 pisze:
wasiak pisze:co to jest za wiazka co idzie podszybiem jest dosc cienka, wchodzi pod blotnik zaraz za wlotem powietrza
- chodzi tobie o te, która jest koło mechanizmu wycieraczek? Pewnie od kierunkowskazow bocznych - masz takie?
kierunki sa wiec to raczej to
Lipek81 pisze:
wasiak pisze:oraz 2 wiazka idaca przy przewodach paliwowych w podloznice
- zrób fotkę, bo moim zdaniem żadnych przewódów tam nie powinno być.
Obrazek
na zdjeciu jest na zolto zaznaczona
zaczyna sie na przejsciu kabina- komora silnika
idzie pod podszybiem i wchodzi wraz z przewodami paliwowymi w podluznice

: sob paź 10, 2009 12:40
autor: Lipek81
A ta wiązka nie idze w podłużnicę - ona idze w dół i potem zakreca z powrotem do góry i idze do reflektora prawego - bo to jest wiązka reflektorów własnie. Na tym zagięciu na dole jest przykryta takim plastikiem.
wasiak pisze:teoretycznie ta wyczka przy kompie pasuje
- być może akurat w przypadku tych dwóch silników ilość pinów w tej wtyczce jest taka sama, co nie oznacza, ze są tam takie same sygnały - tego nie wiem. Wiem, ze wiązki te (tzn. ta od wycieraczek itp.) różni się w zależności od silnika - np. w PN jest tam chyba tylko 4 piny, a w RP już chyba z 8.

: sob paź 10, 2009 15:23
autor: wasiak
czyli jeżeli chce wstawiać do siebie silniczek 2e to ten kawałek wiązki co są miedzy innymi wycieraczki będę musiał rzeźbić??

: sob paź 10, 2009 15:26
autor: Lipek81
Jeżeli masz nowy panel i przekładasz z golfa mkIII, to nic nie trzeba rzeźbić - po prostu wymieniasz wiązkę - chyba, że wtyczki są inne.

: czw mar 25, 2010 20:36
autor: TomeQTomeQ
MA KTOS MOZE DO SPRZEDANIA WIAZKE KOMORY SILNIKA DO GOLFA II 1.8 112KM POD DIGIFANT II BARDZO PROSZE O SYGNAL CHĘTNIE KUPIE 783154301