problem z kontrolką oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hiru37
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 08, 2009 10:45
Lokalizacja: Sanok

problem z kontrolką oleju

Post autor: hiru37 » czw paź 08, 2009 11:16

Witam wszystkim . Posiadam vw golfa 3 z 1993 r silnik 1,4 Mój problem to zaświecanie sie kontrolki oleju w czasie jazdy na 5 biegu przy średnich obrotach a gaśnie dopiero jak wcisne sprzęgło i dodam troche gazu . kontynując jest wszystko w pożądku przez pewien czas , wystęuje to nierególarnie moge tylko zauważyć że na bardziej gorącym silniku po przejechaniu ok 30 km na wolnych obrotach jest w pożądku . olej to lotos 10w 40 czy może to być problem z czujnikiem a może pompa olejowa wysiada ??? pomocy!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 08, 2009 12:18

zmien olej i filtr ... pewnie masz filtrona ??:) szukamy w szukajce !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

hiru37
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 08, 2009 10:45
Lokalizacja: Sanok

Post autor: hiru37 » czw paź 08, 2009 13:49

no to zmienie mu olej i filtr i sie zobaczy bo z podłączeniem czujnikia powinno być w pożądku jeśli on sam nie nawala



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw paź 08, 2009 13:56

jak kolega wyzej pisał sprawdz czy przewod nie jest naderwany- jesli jest wszystko ok to zobacz kiedy zmieniałes olej i filtr, jak czas na zmiane to wymień olej i zaloz filtr polecam Manna, Boscha, Knechta, Hengsta albo naszego Filtrona :) Jesli dalej bedzie tak sie działo no to juz zostanie czujnik ciśnienia oleju.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 08, 2009 15:45

kawowy19 pisze:polecam Manna, Boscha, Knechta, Hengsta albo naszego Filtrona
roznica miedzy filtronem, a manem dosłownie kilka zł, myslicie ze Niemcy zakładaja Filtrona ?? nie ? ciekawe dlaczego , skoro my zakladamy Manna itd :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » czw paź 08, 2009 20:48

Zmień olej i filtr oleju. Ja też tak kiedyś miałem na lotosie wymieniłem na
Mobil-1 10W40 :bajer: i od tamtej pory jest OK. Teraz po kilku latach wymieniam na
Castrol 10W40 :bajer: . Lotosa ci nie polecam :helm: .


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 08, 2009 20:53

hiru37, najpierw jedź do mechanika zmierzyć ciśnienie oleju, a potem będziesz się zastanawiał czy może olej czy filtr jest nie taki, albo czujnik zepsuty. Ostatecznie po to jest kontrolka żeby cię ostrzegać o zbyt niskim ciśnieniu oleju. I jeśli silnik jest sprawny to ani Filtron ani Lotos mu nie zaszkodzą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 08, 2009 21:53

I jeśli silnik jest sprawny to ani Filtron ani Lotos mu nie zaszkodzą.
akurtat tutaj powiem w 70% winny bedzie olej i filtr :) mialem kilka takich przypadków, po wymianie u znajomych na porzadny olej , objawy brzeczyka ustały :) a dziwnym trafm oni jezdzili na Lotosie i jeden na Orlen Oil :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 08, 2009 22:01

Tak koledzy piszą na forum fakt. Ja mam ten sam potępiany zestaw i przejechane 320 tys z tego ponad pół przebiegu na tych materiałach. Za bardzo ne wierzę aż w takie nietrzymanie norm przez filtrona i lotosa. Zdaje się część z tych problemów opisywanych wynikała ze złego doboru filtrów do silnika 1,8 z mk3 w zależności od rocznika. Cóż zobaczymy co będzie jak kolega zmieni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 23:11

Ja tam śmigam na filtronie od dawna i problemów nie stwierdziłem...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości