1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się

Postprzez un86 » Śr paź 07, 2009 09:30

Witam,

wsadziłem sobie do mojego caddy mk1 silnik 1.8 16V o oznaczeniu PL, z grubsza wszystko działa, tylko jedna rzecz jest mocno irytująca, mianowicie gdy samochód jest zimny przez pierwsze 3 minuty się dławi.

Dławienie objawia się dziwnym strzelaniem z airboxu (?), tak jakby zbierało się powietrze i jakoś nagle je wywalało, ciężko to opisać. Samochód zamula, parchnie tym powietrzem i dostaje kopa i za chwilę znowu tak samo.

W tym czasie silnik także potrafi zgasnąć, np. dolatując do świateł na luzie trzeba dodać mu gazu bo inaczej zgaśnie. Odpala jak nowy, z tym nie ma problemu.

co może być przyczyną takiego zachowania i co powinienem sprawdzać ?

pozdrawiam i dzięki za pomoc.
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez stonefree » Cz paź 08, 2009 14:19

Może sprawdź zapłon ?
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 2h 17m
Pomógł: 363

Postprzez un86 » N lis 08, 2009 12:41

podbijam temacik, problem ciągle istnieje i mocno mnie irytuje.

jak sprawdzić ten zapłon ?
może to sonda lambda ? jak ją odłączyłem to jest sporo lepiej, tylko, że wtedy samochód nie ma mocy.

dodam jeszcze że mruga mi lampeczka od temperatury, choć jest ona prawidłowa. może ten czujnik ma jakieś znaczenie ?

hmm kolejna sprawa która przychodzi mi do głowy to pompa paliwa, pompa jest nie oryginalna, tylko zewnętrzna bodajże 6 barowa. raczej nie ma to znaczenia bo po tych 3-4 minutkach już jest wszystko ok

pozdrawiam
Ostatnio edytowano N lis 08, 2009 12:43 przez un86, łącznie edytowano 1 raz
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez KLASSIK » N lis 08, 2009 13:11

cos ze ssaniem moze byc
mialem taki sam problem,ale nie zrobilem tego bo spzredame auto
sprawdz "puszke" na przewodzie paliwowym zasilajacy,nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale to moze byc przyczyna
pzdr
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów
Online: 10h 45m
Pomógł: 38

Postprzez marcin 78 » N lis 08, 2009 13:18

A mnie to wygląda na wtryskiwacz rozruchowy :bajer:
Był MK2 GT RP swap 16V PL jest VA GT a w tyrce T5 AXB
marcin 78
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 10, 2009 20:13
Lokalizacja: EL
Online: 4d 23h 3m
Pomógł: 2
Auto: VA GT
Silnik: c20xe

Postprzez krzysiek_ae » N lis 08, 2009 13:19

jest to na pewno wina zapłonu mam to samo w swoim mk2 1.8 110KM, jest to opóźniony zapłon :bajer: po kilku minutach jest ok.. na początku niema mocy a jak się doda gazu to obroty zamiast rosnąć to gwałtownie spadają:)
;)
krzysiek_ae
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 12:27
Lokalizacja: Suwałki
Online: 6m
Pomógł: 4

Postprzez un86 » N lis 22, 2009 21:06

trochę czasu mi zajęło zdobycie lamp stroboskopowej, ale wczoraj udało się i jest lipa... zapłon ustawiłem na 6 stopni, było 21...
Po ustawieniu, pedał gazu jakby przestał działać, tzn. czy wcisnę go lekko czy dam do dechy efekt był ten sam, czyli samochód praktycznie nie chciał ruszyć z miejsca i co chwilę gasł. Potem zacząłem ustawiać coś na pałe i wróciłem do poprzedniego stanu.

zapłon ustawiałem na 6 stopni, zapinając klamerkę na kabel od pierwszej świecy, więc raczej dobrze to robiłem.

macie może jakieś wskazówki ?
pzdr

[ Dodano: 13 Gru 2009 19:33 ]
podbijam
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 12 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,