Przekładnia kierownicza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grizzly83

Przekładnia kierownicza

Post autor: grizzly83 » czw wrz 10, 2009 15:47

Prośba o kilka informacji co do sytuacji z jaką się borykam w moim mk4
Na początku robiłem małe dolewki płynu automatycznego do pompy wspomagania , gdyż zauważyłem wycie pompy. Dolewałem i było ok.
Tym razem dolewka nie pomogła , wyciek jest zbyt duży . Auto nieczynne.
Pytanie co to może być ?
Czy padły uszczelniacze na pompie ??? Czy może cała pompa ???
Drugie pytanie to jaką opcje wybrać :
---> zestaw montażowy i naprawić lecz to chyba na długo nie wystarcza koszta około 180zł
---> dać pompę do regeneracji ??? koszta około 600 zł
---> czy kupić już nową pompę ale po regeneracji ??? koszta około 1200zł :((
---> ostateczna opcja to nówka pompa koszta około 2000zł :((

Wiadomo ,że każdemu z nas zależy na jak najtańszej naprawie więc proszę o jakieś doradzenie kogoś kto już miał podobny problem .
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 09:42 przez grizzly83, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw wrz 10, 2009 17:06

Pytanie: czy niezależnie od wycieku - wspomaganie pracowało normalnie?
Jeżeli tak to uszczelnienia i rewitalizant - reszta na prive aby mnie tu nie odsądzano... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » czw wrz 10, 2009 22:59

po co tyle kasy na pompe zaraz wydawac!!! nie laduj kasy w auto bo nie ma sensu. kupujesz uzywke z allegro za max 200zł i hula dlugie kilometry,ajak chcesz nowke tylko ze zamiennik to wtedy 300zł. Sam sobie to nawet wymienisz jesli masz troche czasu i klucze, wiec w takim przypadku zaplacisz jedynie 200 + plyn.

rada jak bedziesz zalewal uklad olejem to zwroc uwage czy nie jest brudny--jak bedzie brudny najlepiej przeplukac i wymienic na nowy bo brudy zle wplywaja na maglownicei pompe zreszta tez.



grizzly83

Post autor: grizzly83 » pt wrz 11, 2009 09:34

Słuchajcie , właśnie wróciłem od mechanika ... wyszło coś innego . To nie pompa siadła , lecz przekładnia kierownicza :otepienie: właśnie z przekładni wylatywał ten płyn od wspomagania
Mechanik mówił że koszta np. w FOTA to 2100zł po regeneracji i oddadzą mi z tego 800zł gdy zregenerują moją więc w sumie koszta to 1300zł .
Ponoć to nagminna wada tych aut .... i , że ciężko znaleźć na szrocie gdyż są przetrzepane bo ponoć to bardzo poszukiwana część.
Doradźcie mi co ma w takiej sytuacji zrobić.

p.s kto ma przekładnie kierowniczą na sprzedaż??
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 09:35 przez grizzly83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pt wrz 11, 2009 10:11

http://www.allegro.pl/search.php?string ... nge_view=1

możesz kupić używke (odradzam), albo regenerowaną albo nową, do wyboru do koloru.
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pt wrz 11, 2009 10:25

w takim razie daj do regeneracji jesli maglownica ktora posiadasz bedzie pierwszy raz regenerowana. Koszt regeneracji to 300-350zł(katowice)=nie daj sie robic w bambuko jak ktos Ci powie 1000zł!!!!!! i za montaz wolaja roznie od 200-350zl do tego jeszcze plyn(olej)do wpomagania febi zielony 1 litr do ukladu i 1 litr na przeplukanie bo napewno bedzie syf w calym ukladnie a jak bedzie syf i dostanie sie w nowe uszczelnienia w maglownicy to robota na marne. Jak masz kanal do dyspozycji i okolo 3-4h wolnego to dasz rade zdemontowac ja sam .zamontowanie zajmie Ci ok 2-3 idzie juz szybciej bo wiesz co i jak.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » pt wrz 11, 2009 11:53

ja dalem 900zl za zregenerowana, zlozona z nowymi drazkami i koncowkami, caly komplet

moja niestety nie nadawala sie do regeneracji


za wymiane zaplacilem 100zl w warsztacie...

gosc od ktorego bralem bardzo kumaty w temacie - ta ktora ja bralem to mial specjalnie przygotowana, odlozona na polce - byl jej 100% pewien, dlatego sie zdecydowalem. Gosc jest spod Torunia, moge podac namiar na priv

wielokrotnie zdarza sie, ze podczas montazu mechanik zle zacisnie oslony na drazkach (lub jest z tym problem w zamiennikach, sa ciensze) i brud+ woda zabijaja przekladnie (rdzewieje i rozszczelnia sie)



grizzly83

Post autor: grizzly83 » pt wrz 11, 2009 12:30

sprawdziłem na allegro i są nowe do kupienia za 1000 - 1200 zł nie regenerowane
jak myślicie czy warto zakupić coś takiego? pytam ponieważ na allegro mogą być jakieś chińskie podróbki
niby oglaszają sie że to są nowe do vw golfa ale czy mamy 100% pewność że tak jest w rzeczywistosci ? dla przyklądu wysylam linki:

http://www.allegro.pl/item734087188_prz ... _nowa.html

http://www.allegro.pl/item735809330_prz ... a_org.html

i jeszcze jedno pytanie do Was , czy jest różnica jaka ma być przeklądnia ? czy są różne ?? ja mam golfa z 99roku , pytam bo na mojej przekłądni nie ma wybitego numeru :( któy mógłby mi posluzyc do zakupienia identycznej czesci .

[ Dodano: 11 Wrz 2009 16:18 ]
Czy to prawda że przekładnia kierownicza dedykowana do skody bedzie rownież pasowała do VW GOLF ....??? ludzie co to sprzedają mówią że w 100% bo to dla całej grupy VW jest dedykowana , ale wole zapytać się was jeszcze .
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 16:19 przez grizzly83, łącznie zmieniany 1 raz.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pt wrz 11, 2009 19:10

maglownice z licytacji wygladaja na porzadne z zewnatrz:) oslony sa zacisniete metalowymi opaskami to tez zaleta bo duzo majstrow zaciska opaskami elektrycznymi-bezmyslnosc-element podatny na rozciaganie pod wpływem temperatury.
Widze ze upierasz sie jednak na tym ze chcesz kupic maglownice..ale przecierz mieszkasz w duzym miescie i na serio koszt regeneracji swojej i montazu wyniosl by Ci max 600-700zł a tak musisz wydac na samą maglownice ponad 1000zł zastanow sie dobrze.

Moze tez nie jestes przekonany co do regeneracji:to napisze tak ze jak ja mialem problem z maglownica i z ciekawosci poszedlem zapytac sie o cene do serwisu(mam go 500metrow od domu)to powiedzieli cos ponad 2000zł za "nowa"ale!!!!!!!!!!!!!!! starą musze oddac bo jak nie oddam to wtedy 3500zł hehehehe. Dowiedzialem sie tez ze maglownice te sa regenerowane i dawane powtornie do sprzdazy.

Przy regeneracji maglownica jest rozlazona na czesci,wyczyszczona, prztoczona i ma zmienione uszczelnienia na nowe.do tego 1 rok gwarancji daja.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 11, 2009 19:25

Magnus pisze:700zł
mnie właśnie tyle kosztowała maglownica razem z montażem + musiałem starą zostawić
Magnus pisze:wtedy 3500zł
tyle mi zaśpiewali w ASO, nie było mowy o zostawieniu starej, oczywiście trzeba do tego doliczyć koszt wymiany :crazy:


:-k ...

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » pt wrz 11, 2009 19:51

grizzly83 pisze:sprawdziłem na allegro i są nowe do kupienia za 1000 - 1200 zł nie regenerowane
jak myślicie czy warto zakupić coś takiego? pytam ponieważ na allegro mogą być jakieś chińskie podróbki
niby oglaszają sie że to są nowe do vw golfa ale czy mamy 100% pewność że tak jest w rzeczywistosci ? dla przyklądu wysylam linki:

http://www.allegro.pl/item734087188_prz ... _nowa.html

http://www.allegro.pl/item735809330_prz ... a_org.html

i jeszcze jedno pytanie do Was , czy jest różnica jaka ma być przeklądnia ? czy są różne ?? ja mam golfa z 99roku , pytam bo na mojej przekłądni nie ma wybitego numeru :( któy mógłby mi posluzyc do zakupienia identycznej czesci .

[ Dodano: 11 Wrz 2009 16:18 ]
Czy to prawda że przekładnia kierownicza dedykowana do skody bedzie rownież pasowała do VW GOLF ....??? ludzie co to sprzedają mówią że w 100% bo to dla całej grupy VW jest dedykowana , ale wole zapytać się was jeszcze .

ta sama maglownica jest w MKIV. Skoda Octaviai Audi A3 ale... byly dwa rozne wielokliny,mi sie udalo i pasowal....

co do "nowych" z allegro... IMHO sporo z nich to regeneracja i pomalowanie srebrzanka... widzialem wlasnie taka u goscia jak bralem swoja, ktos mu to zostawil bo padla po pol roku...



grizzly83

Post autor: grizzly83 » pt wrz 11, 2009 21:55

Rozumiem Was , to co piszecie i dziękuje za tak wiele cennych informacji.
Przeszukam jeszcze na terenie miasta czy zregenerują mi starą swoją , ale jeśli nie to znalazłem za 900zł nówkę !!! Klient dodał iż jeśli mój mechanik stwierdzi że to podpicowana "srebrzanką" itp zregenerowana to moge w ciągu 10 dni oddać a oni zwrócą kasę. Klient w rozmowie był pewny tego że to oryginał . Jeśli nie będzie pasować także moge ją oddać tak więc nic nie stracę a moge zyskać bo wydaje mi się że cena 900zł za nówke przekładnie to chyba dobra cena ( w cenie cały komplet z końcówkami ).
Dlatego zobacze jak będzie i dam Wam znać , poza tym regeneracja troszke czasu trwa a mi bardzo pilnie zależy na czasie.
Jak dobrze pójdzie to nowa przekladnia + robocizna mechanika to kwoty kolejno 900zł + 200zł = w sumie 1100zł mając pewność że nówka jest założona.
p.s nawiasem mówiąc ponoć w/w przekładnia to bolączka naszych maszyn mk4 :otepienie:



Adamskibyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Octavia III

Post autor: Adamskibyd » śr wrz 30, 2009 01:50

grizzly83, a gdzie konkretnie miałeś ten wyciek?:> ja mam teraz problem,ciężko chodzi wspomaganie... jak sprawdzić czy to wina pompy, czy przykładni a może jeszcze czegoś innego ?:>



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » śr wrz 30, 2009 10:50

otworz maske i zobcz za silnikieim na wspomaganie-lezy na tzw sankach do ktorych s mocowane wahacze.Zwroc uwage na gumowy oslony na koncac tzw"maglowncy" z ktorej wychodza drazki kierownicze, czy nie wycieka z nich olej czy pod oslona nie ma plam na sankach,czy oslony sie nie "pocą"sa jakby zatluszczone w polowie badz cale.
Co do pompy to wez ja na sluch czy nie wyje. i polaczenia wezy dochodzacych i wychodzaych z pompy-mote tam jest wyciek.
Sprawdz tez weze i rurki cisnieniowe(biegnace z pompy do maglownicy) i powrotne.
Polaczenia na zbiorniczku.
Jaki kolor ma plyn w zbiorniczku u Ciebie,czerwonawy ,zielonawy czy brud?

i czy w ogole jest plyn w zbiorniczku wspomagania?jaki jest stan?miedzy min a max?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości