Strona 1 z 1

Serwo: wymieniać czy nie?

: pt wrz 04, 2009 21:05
autor: pzolnierz
Witam,
mam problem z pedałem hamulca, jak naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki ale potem jak kilka razy pod pompuje to pedał się podnosi. Mechanik powiedział mi że to przez serwo i trzeba go wymienić, a jak już to czy zda egzamin jak założę używane?

: pt wrz 04, 2009 22:42
autor: stonefree
pzolnierz pisze:naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki
Pedał nie może robić się miękki i owszem, serwo powinno go wciągnąć, ale nie do samej podłogi. Sprawdza się tak : kilkakrotnie pompujesz hamulcem ,aż zrobi się wysoki, po czym odpalasz silnik, i serwo ma go wciągnąć.

: sob wrz 05, 2009 17:46
autor: pzolnierz
Ok tak zrobiłem i pedał jest wciągany ale powoli i tak jak pisałeś nie do samej podłogi. Mogę to uznać za poprawne działanie serwa czy może pedał powinien być wciągany szybciej?

: sob wrz 05, 2009 19:55
autor: Paweł Marek
pzolnierz pisze:powoli
to jest ocena względna, trzeba by porównac z innym autem, ale istotne jest w koncu czy siła hamowania jest dobra?

: sob wrz 05, 2009 20:34
autor: oldstaszek
Serwo - ma wzmocnić czyli wspomóc siłę twojego nacisku na pedał.Jeżeli pedał nie leci do podłogi - to dobrze.Jeżeli masz słabe hamowanie - to pytanie - na wszystkich kołach czy na którymś...To że szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz między klockiem(szczęką) a tarczą(bębnem).Luz ten jest niezbędny aby nie było samoczynnego hamowania(rozsądny luz).
Napisz coś o hamowaniu... :pub:

: ndz wrz 06, 2009 15:39
autor: pzolnierz
oldstaszek pisze:Napisz coś o hamowaniu... :pub:
W moim odczuciu kiedy lekko nacisnę pedał hamulca to czuję że auto zaczyna zwalniać i robi to równomiernie na wszystkie koła. Ale kiedy zapalam samochód to pedał ma być wciągany szybko przez serwo? U mnie wciągany jest wolno.
A jeszcze z innej beczki, obejrzałem stan techniczny korektora siły hamowania i ma straszne luzy na sworzniu, czy konieczna jest jego wymiana, bo jest to spory koszt. :-k

: ndz wrz 06, 2009 15:49
autor: oldstaszek
Serwo - jak nazwa wskazuje jest to mechanizm z równoważeniem proporcjonalnym do nacisku.Szybko depniesz - szybko wciągnie,wolno nadepniesz - wolno wciągnie.Tak ma działać wzmacniając siłę nacisku na pompę hamulcową i to jest główne zadanie.
Korektor hamowania - nie jest jakimś zagrożeniem dopóki nie cieknie z niego płyn.Na drodze może być uciążliwy brzęcząc i dzwoniąc...myślę że jest możliwość jego "uciszenia".

: ndz wrz 06, 2009 21:40
autor: stonefree
oldstaszek pisze:szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz
Mnie się raczej wydaje,oczywiscie mówie o nieuruchomionym silniku,że wyciskasz z serwa powietrze, którego zawór zwrotny nie pozwala spowrotem zassać.
pzolnierz pisze:W moim odczuciu
Odżałuj te 6 piw , pojedź na diagnostykę, zrób wykres hamulców, jeżeli mieszczą się w korytarzu, tył ma powyżej 0,8 a przód 1,8 to jest ok.