Serwo: wymieniać czy nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Serwo: wymieniać czy nie?

Postprzez pzolnierz » Pt wrz 04, 2009 21:05

Witam,
mam problem z pedałem hamulca, jak naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki ale potem jak kilka razy pod pompuje to pedał się podnosi. Mechanik powiedział mi że to przez serwo i trzeba go wymienić, a jak już to czy zda egzamin jak założę używane?
pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 1h 28m

Postprzez stonefree » Pt wrz 04, 2009 22:42

pzolnierz napisał(a):naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki
Pedał nie może robić się miękki i owszem, serwo powinno go wciągnąć, ale nie do samej podłogi. Sprawdza się tak : kilkakrotnie pompujesz hamulcem ,aż zrobi się wysoki, po czym odpalasz silnik, i serwo ma go wciągnąć.
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 48m
Pomógł: 361

Postprzez pzolnierz » So wrz 05, 2009 17:46

Ok tak zrobiłem i pedał jest wciągany ale powoli i tak jak pisałeś nie do samej podłogi. Mogę to uznać za poprawne działanie serwa czy może pedał powinien być wciągany szybciej?
pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 1h 28m

Postprzez Paweł Marek » So wrz 05, 2009 19:55

pzolnierz napisał(a):powoli
to jest ocena względna, trzeba by porównac z innym autem, ale istotne jest w koncu czy siła hamowania jest dobra?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 22d 2h 48m
Pomógł: 2706
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez oldstaszek » So wrz 05, 2009 20:34

Serwo - ma wzmocnić czyli wspomóc siłę twojego nacisku na pedał.Jeżeli pedał nie leci do podłogi - to dobrze.Jeżeli masz słabe hamowanie - to pytanie - na wszystkich kołach czy na którymś...To że szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz między klockiem(szczęką) a tarczą(bębnem).Luz ten jest niezbędny aby nie było samoczynnego hamowania(rozsądny luz).
Napisz coś o hamowaniu... :pub:
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
oldstaszek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz kwi 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Online: 15h 11m
Pomógł: 146

Postprzez pzolnierz » N wrz 06, 2009 15:39

oldstaszek napisał(a):Napisz coś o hamowaniu... :pub:

W moim odczuciu kiedy lekko nacisnę pedał hamulca to czuję że auto zaczyna zwalniać i robi to równomiernie na wszystkie koła. Ale kiedy zapalam samochód to pedał ma być wciągany szybko przez serwo? U mnie wciągany jest wolno.
A jeszcze z innej beczki, obejrzałem stan techniczny korektora siły hamowania i ma straszne luzy na sworzniu, czy konieczna jest jego wymiana, bo jest to spory koszt. :-k
pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 1h 28m

Postprzez oldstaszek » N wrz 06, 2009 15:49

Serwo - jak nazwa wskazuje jest to mechanizm z równoważeniem proporcjonalnym do nacisku.Szybko depniesz - szybko wciągnie,wolno nadepniesz - wolno wciągnie.Tak ma działać wzmacniając siłę nacisku na pompę hamulcową i to jest główne zadanie.
Korektor hamowania - nie jest jakimś zagrożeniem dopóki nie cieknie z niego płyn.Na drodze może być uciążliwy brzęcząc i dzwoniąc...myślę że jest możliwość jego "uciszenia".
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
oldstaszek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz kwi 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Online: 15h 11m
Pomógł: 146

Postprzez stonefree » N wrz 06, 2009 21:40

oldstaszek napisał(a):szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz
Mnie się raczej wydaje,oczywiscie mówie o nieuruchomionym silniku,że wyciskasz z serwa powietrze, którego zawór zwrotny nie pozwala spowrotem zassać.
pzolnierz napisał(a):W moim odczuciu
Odżałuj te 6 piw , pojedź na diagnostykę, zrób wykres hamulców, jeżeli mieszczą się w korytarzu, tył ma powyżej 0,8 a przód 1,8 to jest ok.
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 48m
Pomógł: 361




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,