Silnik VW + skrzynia biegów FSO fiat/polonez

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Silnik VW + skrzynia biegów FSO fiat/polonez

Post autor: piori » sob sie 29, 2009 18:29

Witam,
Jestem z bratem na etapie planowania konstrukcji (nisko-budżetowej) pojazdu typu SAM, ma to być pojazd z silnikiem umieszczonym wzdłużnie z przodu i napędem na tylną oś. Silnik chciałbym oczywiście spod znaku VW oznaczenie JP - diesel, ale to raczej bez znaczenia, generalnie silnik blokowany ze skrzynią typu 020 i sprzęgłem "odwrotnym", więc jak większość silników w mk2.

Problem leży właśnie w skrzyni biegów, ponieważ volkswageny z tymi silnikami miały z reguły napęd przedni (gdy był tylny np. w T2, silnik także znajdował się z tyłu), a ja chcę napęd wyprowadzić na wał i na most tylny.

Fabryka FSO produkowała kiedyś Fiata 125p z tymże silnikiem (ok. 100szt.), i tu pytanie do Was: czy ktoś wie jak podłączona była skrzynia biegów do tego silnika? Chodzi mi o to czy da się to skręcić bezpośrednio (rozstaw śrub itd.), czy trzeba stosować jakąś flanszę lub dystans, no i jak jest ze sprzęgłem, czy sprzęgło FSO podchodzi na wał VW, ew. co i jak trzeba przerobić?
Za wszelką pomoc i sugestie z góry serdecznie dziękuję :pub:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sie 29, 2009 18:50

myślałeś o skrzyni od garbusa? Podobno wytrzymują do 100 KM.

tu masz foto jak wygląda taka skrzynia zespolona z silnikiem RP wiec da się zapewne podpiąc do każdego z gamy VW z tamtych lat Obrazek
Zdjęcie pożyczyłem z projektu kolegi wiesso.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 18:51 ]
aha ok sorry, silnik ma być z przodu. Jakoś mi to umknęło :)
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 18:50 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » sob sie 29, 2009 18:55

sas_gti, tylko że z tej skrzyni wychodzą bezpośrednio półośki (podobnie jak chyba w passacie B2, gdzie silnik był wzdłużnie), a ja chcę aby wychodził jeden wał i dalej na tylny most (jak w polonezie). Silnik w tym pojeździe ma być z przodu a napęd na tył.

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 6:56 pm ]
Już widzę, że się poprawiłeś ;)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sie 29, 2009 19:13

tak mnie zaciekawiłeś tym projektem że siedze teraz i soie w głowie kominuję...hehe.
Najprostsze co mi przychodzi do głowy to układ napędowy z bmw najlepiej wraz z silnikiem. Myslałeś o czymś takim?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » sob sie 29, 2009 19:17

A jak jest w mk2 synchro, przecież ciągnie też na tył



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sie 29, 2009 19:23

myslalem o tym ale skrzynia z syncro nie jest tania a to projekt niskoudżetowy. Poza tym "odcięcie" przodu tak aby 100% szło na tył nie wydaje mi się łatwe do zrealizowania ale nie się wypowiedzą fachowcy od syncro.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » sob sie 29, 2009 19:49

Mi nie daje spokoju to, że fabrycznie montowano silniki VW do fiata, więc musi być opracowany jakiś patent na połączenie go ze skrzynią fiatowską... Oba te elementy są przykręcane do siebie na 4 śruby, koło zamachowe w VW i w FSO jest na 6 śrub, tylko że w VW jedna przerwa między śrubami jest większa, nie wiem jak w FSO.
Muszę odwiedzić okoliczne szroty i kilku kumpli którzy mieli 125p, może coś uda mi się dopasować.

PS. Niedawno był taki fiacik na allegro: http://allegro.pl/show_item.php?item=711397178

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 10:29 pm ]
Znalazłem jeszcze jeden egzemplarz w zakończonych aukcjach: http://allegro.pl/item707014362_fiat_12 ... n_bdb.html Co prawda po przekładce a nie oryginał, ale to jeszcze lepiej. Napisane, że skrzynia fiatowska. Jutro postaram się podpytać o jakieś szczegóły techniczne :food:

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 11:33 pm ]
Przypomniało mi się (lepiej późno niż wcale), że evolution ma poldka z jakimś KR: , może on coś pomoże :chytry:



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw wrz 03, 2009 17:45

jakies 10-15 lat temu ojciec wkladal znajomemu 1.6d do duzego fiata i z tego co pamietam to wymienial caly ten jakby ,,kołnież" w skrzyni (ta czesc do ktorej sie przykreca silnik, mozna ja odkrecic od skrzyni) i przykrecal drugi ktory pasowal do silnika 1.6d podobno taki kołnież można bylo kupic w sklepie, wiczorkiem zapytam dokladnie :bigok:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw wrz 03, 2009 18:17

kaczor4011, byłbym bardzo wdzięczny :bigok: I zapytaj czy sprzęgło polonezowskie normalnie pasuje na wał VW, czy trzeba coś przerabiać.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt wrz 04, 2009 17:57

hej. fso fabrycznie zenilo silnik 1,6d vw ze skrzynia z poloneza, i skrzynia roznila sie obudowa(koszem) sprzegla. opcja ktora ja wybralem nie wiedzac o tym to przerobienie ori kosza. wycentrowanie i dospawanie mocowan pod vw.
skrzynia ori wytrzymuje 175 ps bez zajakniecia jesli ma sie bardzo dobre amortyzatory na tylnej osi. to samo dotyczy mostu, wiec szukanie innej skrzyni mija sie z celem :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt wrz 04, 2009 18:41

Jakby ktoś coś wiedział o takim koszu (kołnierzu) na handel to oczywiście proszę o info, ale to pewnie niezły rarytas i jednak trzeba będzie zmienić koncepcję napędu :grrr:

Ostatnio sporo szukałem na necie o silnikach VW w polonezach/fiatach i gdzieś właśnie pisali o spawaniu ze sobą dwóch połówek z różnych koszy. Ale po pierwsze spawanie takie tanie raczej nie jest, a po drugie trzeba skrzynię ustawić w osi z silnikiem :crazy:

evolution, a jak w Twoim przypadku jest ze sprzęgłem, masz ori z poloneza (podejrzewam że wzmacniane, ale czy z seryjnym polonezowskim mocowaniem)? Chodzi mi o to czy koło zamachowe pasuje na otwory w wale Volkswagena? Jak jest z tego wyśrodkowaniem (osadzeniem)? Trzeba coś roztaczać albo robić jakiś pierścień centrujący?



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pt wrz 04, 2009 21:20

piori pisze:I zapytaj czy sprzęgło polonezowskie normalnie pasuje na wał VW, czy trzeba coś przerabiać.
gadalem z ojcem i potwierdzil to co napisalem, co do sprzegla to mowil ze na 99%(nie pamieta dokladnie) bylo z fiata 125p docisk byl z 1.6d


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt wrz 18, 2009 18:05

piori pisze:Jakby ktoś coś wiedział o takim koszu (kołnierzu) na handel to oczywiście proszę o info, ale to pewnie niezły rarytas i jednak trzeba będzie zmienić koncepcję napędu :grrr:

Ostatnio sporo szukałem na necie o silnikach VW w polonezach/fiatach i gdzieś właśnie pisali o spawaniu ze sobą dwóch połówek z różnych koszy. Ale po pierwsze spawanie takie tanie raczej nie jest, a po drugie trzeba skrzynię ustawić w osi z silnikiem :crazy:

evolution, a jak w Twoim przypadku jest ze sprzęgłem, masz ori z poloneza (podejrzewam że wzmacniane, ale czy z seryjnym polonezowskim mocowaniem)? Chodzi mi o to czy koło zamachowe pasuje na otwory w wale Volkswagena? Jak jest z tego wyśrodkowaniem (osadzeniem)? Trzeba coś roztaczać albo robić jakiś pierścień centrujący?
docisk vw wraz z kolem zamachowym 228 mm do tego dobrana tarcza sprzegla pod walek poloneza

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 18:06 ]
co do osiowania to zajmuje to jakos ze 2 h z przygotowaniem gniazd pod mocowania tylko spawanie zostaje :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

miki13051984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:22
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: miki13051984 » pt sty 15, 2010 21:13

Siemka no i jak tam z tym projektem. Bardzo mnie zaciekawił. Silnik 1.6 d to porządny i ekonomiczny sprzęt i chciał bym go włożyć do poldka. Jak by ktoś coś wiedział to piszcie!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 121 gości