Problem z golfem III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moloch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:21
Lokalizacja: Toruń

Problem z golfem III

Post autor: moloch » pt sie 21, 2009 15:08

Witam, mam problem z moim golfikiem 1.6.
Przerobiony na gaz w benzynie. Przerabiałem go w lutym.

Pierwsza sprawa jest już od jakiegoś czasu. NIe przeszkadzało mi to bardzo więc nie zwracałem na to uwagi. Jednak po pojawieniu się nowych dolegliwości opiszę i ten. Może ktoś mi pomoże :)

Po odpaleniu, gdy silnik jest zimny silnik pracuje nierówno. Obroty nie szaleją ale czuć złą pracę. Nie moge wtedy jechać, ponieważ robi bardzo duże żabki podczas dodawania gazu. Postoję trochę w miejscu, troszkę pogazuję i mu przechodzi. Jest tak zawsze na zimnym silniku. Nieważne czy to gaz czy benzyna.

Okresowo pojawiają się żabki kiedy jadę. Np. wczoraj w drodze do pracy i z niej była tragedia, a dzisiaj jechało się normalnie (no prawie ale o tym później). Podczas dodawania gazu robi żaby. Nie mogę zwiększać prędkości. Tak do 40 km na h jest dobrze. Strasznie nim rzuca.

Ostatni problem pojawił się wczoraj i tyczy się falujących obrotów. Falują w zakresie 0.8-1 Trzęsie autem silnik nierówno pracuje, skrzynia biegów też ma duże drgania. To też pojawia się tylko na samym początku. Później mu przechodzi i mogę jechać normalnie :|

Mam nadzieję, że dobrz eopisałem i znajdzie się jakaś mądra głowa, która mi pomoże. Od czego zacząć sprawdzanie?



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » pt sie 21, 2009 15:18

Jeśli nie wkreca sie na obroty to sprawdz kopułkę, palec, moze są już powypalane. W momencie dodawania gazu poprostu traci iskre. Sprawdz też kable moze mają przebicie. Jesli to nie pomoze to zajrzyj na silniczek krokowy, moze sie przytkał , bądz się juz kończy. Ja miałem podobny objaw w MK2, i wymieniłem kopułke, palec, kable i sie uspokoiło.



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » pt sie 21, 2009 15:22

Sprawdź jeszcze filtr gazu, paliwa i powietrza oraz tak jako kolega pisał wyżej: kopułkę, palec i kable



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » pt sie 21, 2009 19:27

Posprawdzaj świece przewody (tak dla rutyny) sprawdź sondę lambda albo gniazdo nawala i trzeba je zrobić (tzn czasami kabel się urywa przy żeńskim gnieździe - lutownica i kombinerki powinne pomóc) lub wymiana całej sondy. Prawdopodobnie wtrysk może być przytkany od jeźdżenia na gazie. :bigok:

Gdzie tankujesz LPG - gdzie popadnie???, czy masz swoją jedną stację, której się trzymasz i cały czas tankujesz???



moloch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:21
Lokalizacja: Toruń

Post autor: moloch » pt sie 21, 2009 19:31

Szczerze to nie wiem. Nie porównywałem przerywania z temperaturą. Co mam dokładnie sprawdić na kopułce i palcu? Jak nie powinna wyglądać?



moloch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:21
Lokalizacja: Toruń

Post autor: moloch » sob sie 22, 2009 14:53

Dzisiaj sprawdziłem. Z temperaturą wspólnego nic raczej nie będzie. Chodzi dobrze już przy około 30 stopniach. Sam początek jazdy to tragedia.

Wczoraj wyczyściłem palec i kopułkę. Jest już trochę lepiej. Nie mam mocy na początku, dodaje gazu jednak za słabo przyśpiesza. Żabki są przez krótszy czas i łagodniejsze. Przy okazji znalazłem inną usterkę :) Mam pytanie jak fachowo nazywa się ten element przez który przepływa płyn chłodzący, ten tuż przy silniki w którym jest dużo gumowych przewodów? Muszę to wymienić a nie wiem jak poszukać na allegro.

Jutro sprawdzę świece. Niestety przewodów nie będe umiał sprawdzić. Nie ma przebić na kablach, tyle wiem. Pytanie do was świece przeczyścić czy wymienić?
I co do kopułki i palca. Są wyczyszczone, ale może być to nadal powodem moich problemów? Lepiej je też wymienić?? Czy zobaczyć dopiero po wymianie albo wyczyszczeniu świec co dalej robić?

[ Dodano: 24 Sie 2009 22:12 ]
Autko zrobione. Przyczyną awarii był przewód wysokiego napięcia. Był wypalony. Wymieniłem też świece. Były wymienione, ponieważ dwie wypadły podczas wyciągania pod kolektor silnika i nie dało ich się wyciągnąć Oo. Mam nadzieję, że na kanale uda sięto zrobić. Dzięki za porady. Aż miło się teraz wsiada do autka :D

[ Dodano: 03 Wrz 2009 20:40 ]
hmmm, dzisiaj coś się stało z autkiem. Jechałem, redukowałem do dwójki i auto przełączyło z gazu na benzynę samo z siebie. Włączyłem ponownie. Dojeżdżając do celu zatrzymałem golfa. Wyszedłem, aby otworzyć bramę. Poszedłem odpalić autko i duży problem z odpaleniem. Jakby iskry nie miał. Musiałem próbować chyba 4 razy. Zauważyłem taką zależność. Odpalając pierwszy raz jak auto trochę stoi to odpalenie jest normalne. Przejadę trochę. Auto się rozgrzeje, znów jest problem po zatrzymaniu. Może zbieżność zdarzeń, no nie wiem. Przewody były sprawdzane i świece wymieniane, zresztą wyżej jest to napisaner, co spowodowało usunięcie falowania i robienia przez auto żabek. Co może być tutaj? Palec i kopułka były czyszczone.

[ Dodano: 04 Wrz 2009 09:42 ]
Nie wiem, czy przez edycję zapaliło się, że doszły nowe posty, a nie wiem co robić.
Ostatnio zmieniony ndz sie 23, 2009 13:38 przez moloch, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości