Strona 2 z 2

: pn paź 31, 2005 21:58
autor: Pirat_666
Właśnie, TD pali trochę więcej od TDI, zwłaszcza jak sie ma nieco cięższą nogę i chce się jeździć w miarę dynamicznie.
:D

: wt lis 01, 2005 15:20
autor: stonefree
Alib, a jak weżmiesz kabla i dotkniesz jednym końcem do minusowej klemy,a drugim pociągniesz po plusowej,to nie zaiskrzy?alo tak do żarówki?Tylko nie spalonej ;)

: ndz lis 20, 2005 13:28
autor: djset
sebanr1 pisze:Zmierzyłem opór jaki dają świece (bez ich rozkręcania - wszystkie razem). Wyszło 0,9 oma. Tak trochę mało wydaje mi się jeśli założyć, że każda ma 0,9 do 1,2 oma to cztery podłączone równolegle powinny mieć ~3 do 4 omów. Chyba jutro będę musiał je porozkręcać i zmierzyć każdą z osobna.
zle mierzysz! odkrec z kazdej kabel (taka plaska tasiemka), jeden koniec omomierza do masy, a drugi przytykasz do kazdej i sprawdzasz czy ma przejcie (ponizej 1 oma). jak nie ma przejscia czyli jest przepalone wlokno grzejace i wtedy swieca do wymiany, ale najlepiej wymien od razu wszytskie.
pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lis 20, 2005 12:30 ]
aha, a oporu ich nie dodajesz, tylko opor wszystkich sie zmniejsza! polaczone sa przeciez rownolegle1 bo gdyby byly w szereg, to napiecie na kazdej bylo by ok 3V, a prad plynacy przez kazda bylby w sumie 4x wiekszy, choc w praktyce taki by nie byl, bo i rezystancja byla by 4x wieksza. no i jakby sie jedna przepalila to by juz zadna nie dzialala... proste :)