Strona 1 z 1

Silnik traci moc

: pn lip 27, 2009 20:02
autor: GizmoXP
Mam problem z moim golfem. W trakcie jazdy traci moc na dowolnym biegu. Jak dam gaz do końca to po kilku chwilach zaczyna znów jechać . Wymieniłem świece, przewody, pompę paliwa , filtr paliwa oraz silniczek krokowy. Podejrzewam czujnik Halla. Czy ktoś miał podobny problem ? Pomocy

: pn lip 27, 2009 20:35
autor: Freeq
Masz LPG?

: pn lip 27, 2009 20:36
autor: GizmoXP
Nie mam

: pn lip 27, 2009 20:41
autor: dziabi3
sprawdź zapłon czy działa elektroniczne wyprzedzenie zapłonu

jedz do dobrego warsztatu na porządną lampę stroboskopowa z elektronicznie ustawianym kontem błysku

tylko przygotuj się i znajdź wartości wyprzedzenia zapłonu



bo możliwe ze czujnik halal siada i przestawia się zapłon


możliwe ze wtrysk się przycina ale to mało prawdopodobne


albo podepnij miernik pod lambde i się przejdź i napisz co się dzieje podczas braku mocy

czy idzie na jałowo czy bogato

: pn lip 27, 2009 20:45
autor: GizmoXP
Zapłon był ustawiany przez mechanika na lampie stroboskopowej ale twierdził że bardzo słabo reaguje.

[ Dodano: 27 Lip 2009 20:49 ]
Kolego możesz dokładnie napisać gdzie szukać tej sondy i jak to dokładnie sprawdzić.
Jestem laikiem i dopiero zaczynam poznawać mojego golfika

[ Dodano: 27 Lip 2009 21:02 ]
Mam silnik 1,4 ABD

: pn lip 27, 2009 21:04
autor: dziabi3
gniazdo sondy jest za silnikiem przy prawym nadkolu na takiej blasze

jest o gniazdo 4 bolcowe

wepnij sie pod czarny kable bez odpinania wtyczki miernikiem ustawionym na zakres d 2 v

i przejedz się w momecie spadku mocy zerknij na miernik ile pokazuje


jesli 0 - 0,2 v to ubogo jesli 0,8 - 1 v to bogato


w normalnej pracy na rozgrzanym silniku powinno skakać od 0 - 0,2 do 0,8 - 1

: pn lip 27, 2009 21:13
autor: GizmoXP
Jutro sprawdzę sondę. Rozumiem że jeśli wartości są inne niż opisałeś sonda jest do wymiany. Dodam tylko że kilka dni wstecz byłem na vag-u i pokazywał błąd na czujniku halla ale tylko na postoju.

[ Dodano: 28 Lip 2009 10:14 ]
Sonda lambda pokazuje wartości 0,526 - 0,527 na włączonym zapłonie. Przy zapalonym silniku wacha się od 0,277 - 1,033 największa wartość na wysokich obrotach. Niestety nie dane mi było sprawdzić wartości w czasie spadku mocy gdyż dziś od samego rana nie zdarzyła się taka sytuacja.

[ Dodano: 28 Lip 2009 21:52 ]
Przy normalnej jeździe kiedy silnik uzyskał ok 70-80 stopni, w czasie hamowanie silnikiem watrości spadły do maksymalnie -0,142