Wymiana łożyska pompy wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Wymiana łożyska pompy wspomagania

Postprzez jgkurczak » Pt lip 24, 2009 21:25

Panowie mam problem mały. Otóż zabrałem się za wymianę łożyska w pompie wspomagania. Wszystko szło dobrze aż do momentu wyciagnięcia ośki z piastą. W jaki sposób nalezy oddzielić oś od piasty żeby ściągnąć łożysko?

I druga sprawa po czym poznać, że pompa jest zarżnięta z tej drugiej strony, tam gdzie znajduje się cały mechanizm, czyli te bieżnie itp ? To będzie kwestia głośnej pracy pompy w skrajnych położeniach ?
Luz jest minimalny mi się wydaje jak sprawdzałem, ale jak się poruszało całością to stukało i hałasowało.

Obrazek

oto zdjęcie, jak oddzielić to cholerstwo ? Z góry dzięki za pomoc :pub:
Ostatnio edytowano Cz lip 30, 2009 11:51 przez jgkurczak, łącznie edytowano 2 razy
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6

Postprzez Byku21 » Pt lip 24, 2009 21:45

http://www.vwgolf.pl/?page_id=219

Czytałeś tą poradę???
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
Byku21
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Online: 0s
Pomógł: 245
Auto: MKII GL AFN GT20
Silnik: AFN

Postprzez jgkurczak » Pt lip 24, 2009 22:24

3. zbijamy z wałka mocowanie kółka (w środku jest niby sześciokąt, ale tam nie ma śruby)


Już kiedyś czytałem, ale to mi niewiele pomaga, bo jakim cudem piasta jest zbijana ? To ma wysokie obroty więc tak tylko jest montowana ? Próbowałem ściągaczem tak jak ktoś pisał na forum i guzik nie dało rady...
Więc jak to jest mocowane do ośki ?
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6

Postprzez roger18sx » Pt lip 24, 2009 23:08

ja tez raz prubowalem i ciezko pewnie było to na goraco montowane
VW NA ZAWSZE
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Online: 9d 20h 25m
Pomógł: 34
Auto: VW PASSAT 3BG
Silnik: AWT

Postprzez jgkurczak » So lip 25, 2009 09:59

W takim razie to jest na wcisk i to ściągaczem pójdzie mam rozumieć ?

Druga sprawa, mam wrażenie że wymiana łożyska niewiele jej pomoże. Zatem warto kupić regenerowaną pompę z allegro ? Czy może jest jakaś szansa zakupu używanej pompy która jeszcze pochodzi. Zależy mi na tym aby była cicha a nie hałasowała.
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6

Postprzez Paweł Marek » So lip 25, 2009 11:27

jgkurczak napisał(a):Druga sprawa, mam wrażenie że wymiana łożyska niewiele jej pomoże
jeśli działała z dobrą siłą wcześniej to ją zostaw, napewno wymiana łożyska ją uciszy może nie całkiem ale w znacznym stopniu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 36m
Pomógł: 2714
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez jgkurczak » Cz lip 30, 2009 11:49

Paweł Marek napisał(a): jeśli działała z dobrą siłą wcześniej to ją zostaw, napewno wymiana łożyska ją uciszy może nie całkiem ale w znacznym stopniu.


A mi w warsztacie powiedział gościu że nie warto się w to bawić, że wymiana łożyska nic tu nie da i że pompa hałasuje bo jest już zużyta na wirniku.
I nie wiem czy szukać innej pompy zresztą już znalazłem ale ona jest na małe osadzenie i zonk. A tak zamontowałbym starą z nowym łozyskiem i simmerem. Głownie zalezy mi żeby nie było słychać chrobotania na wolnych obrotach w skrajnych połozeniach wiem że będzie hałasować ale tego sie nie da uniknąć.

Zatem jak będzie ? Z góry dzięki za pomoc :pub:
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6

Postprzez mate64 » Cz lip 30, 2009 12:06

jgkurczak, nie znalazłem w łodzi ŻADNEGO warsztatu w którym ktokolwiek by powiedział ze warto regenerować zaciski tylne pod tarcze, jedyny mechanik z którym często "współpracuje" przy swojej furze zaciekawił się pomysłem, i wspomagał wiedzą i doświadczeniem. Po prostu się nie chce/ nie opłaca się robić tego w warsztacie, wymiana pompy na nową to godzina-dwie, za części i tak płaci klient. A ty się ile bawisz z regeneracją? Odstawiłbyś np. 2 klientów żeby zdjąć jedno łożysko?

Co do oddzielenia piasty można by spróbować ja rozsądnie podgrzać i ściągaczem potraktować, powinna zejść. :-k
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez Paweł Marek » Cz lip 30, 2009 13:07

kolo mnie taka taka mała regeneracja pompy w wyspecjalizowanym zakładzie (Cichawa) kosztuje 120 zeta (łożysko, simering). Montaż we własnym zakresie. Zrobiłem na regenerowanej w ten sposób blisko 50 tysiecy i jest ok. Więc jak kto chce.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 36m
Pomógł: 2714
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez jgkurczak » Cz lip 30, 2009 13:16

No masz rację mate64
Byłem dowiadywałem się nawet w firmie które "regeneruje takie rzeczy" to mówią że pompa jest zajechana i nic się nie zrobi z tym. W warsztacie jednak zaufani ludzie to wątpię żeby mnie okłamywali. Powiedzieli chcesz to zrobimy Ci to ale to jest bez sensu bo cały mechanizm jest zużyty a nie łożysko.

Ciągle szukam jakiejś używki, ale to jest loteria i mam mieszane uczucia. Jest pełno zajechanych pomp i sobie można szukać. W tej chwili rozważam zakup regenerowanej. W jednym sklepie facio powiedział nówka oryginalna 480 zł :| A tam gdzie się zaopatruje w części to regenerowana kosztuje tyle samo. Jest to prawie 2 razy tyle niż za pompę z allegro ale jak czytam komentarze osób które zakupiły to albo złe ciśnienie albo brzęczy i nic dziwnego bo pewnie będzie to chiński szajs. Pytanie czy brać tą regenerowaną za takie pieniądze ?

Pompy z 1.8 / 1.9 / 2.0 rozumiem że były na dużym osadzeniu ? (wg ETKI)
Mój trup ma numer 1H0 422 155E i to jest duże osadzenie ?
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6

Postprzez zyggy » Cz lip 30, 2009 14:44

Kolego jgkurczak, mi padł simmering w pompie. Może bym ją uratował, ale przy wyprasowywaniu, źle podstawiłem obudowę plus do tego prasa 15t i wszystko poszło się je....ć. Co do problemu z piastą, to potwierdzam, że jest ona tylko na wcisk. Co do zakupu używanej pompy, to faktycznie loteria. Ja kupiłem używkę z Ibizy (chyba) i zmieniłem tylko koło pasowe, bo miało inny offset. Kolega, który ma sklep moto nie polecał zamienników, bo to tandeta. Ponoć dobre są regenerowane w Delco Remy, ale ja nie miałem czasu czekać i kupiłem używkę, która działa już chyba 3 latka u kolegi, który autko kupił.

pzdr
zyggy
pzdr
zyggy
zyggy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Online: 15h 29m
Pomógł: 41

Postprzez jgkurczak » Cz lip 30, 2009 20:20

Wracam do starej koncepcji i zmieniam łożysko i simmering być może dlatego że będe potrzebował auto a bez wspomy z taką przekładnią sie nie da jeździć. Nie będę szukał w nieskończoność używanej pompy. Jeśli nadarzy się okazja to wtedy zmienię pompę na lepszą. Jeśli będzie nadal szumieć po wymianie łożyska - trudno.

Zdam relację po wymianie łożyska czy to coś dało czy nie ;) Ew porobię jakieś zdjęcia i podrzucę numery łożyska czy uszczelniacza na przyszłość.

pzdr :pub:
jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem
Online: 6d 9h 14m
Pomógł: 6




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,