Ustawienie rozrządu w 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Ustawienie rozrządu w 2E

Post autor: GarageBoy » pn lip 06, 2009 22:51

Witam, wziąłem się za remont głowicy i niestety napotkałem na problem :crazy:
Odkręcając koło zamachowe przeskoczył mi kilka razy pasek rozrządu.

Wiecie może jak ustawić rozrząd w 2E. W książce której mam nie jest jasno powiedziane.
Wałek chyba muszę ustawić wg. literek O.T.
Obrazek
Zarówno na obudowie i na wałku jest taki sam znak

A z dołem to już jest problem. Z książki wynika, że muszę zgrać koło pasowe z wałkiem pomocniczym, ale nie mam pojęcia jak tego dokonać. Po co jest w ogóle ten wałek pomocniczy???

Z góry dzięki



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » pn lip 06, 2009 22:54

GarageBoy pisze:Po co jest w ogóle ten wałek pomocniczy???
Napędza aparat zapłonowy i pompę oleju.

Ustaw wszystkie koła na znakach i powinno być git ;-) .


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 06, 2009 23:06

GarageBoy, a szukajka? Przecież nie jesteś nowicujszem.
Odkręć koło pasowe wału.
Odkręć i zdejmij dolną osłonę paska rozrządu.
załóż na powrót koło pasowe prowizorycznie je mocująć jedną śróbą, tylko nie pomyl ustawienia - poznasz po otworach na śróbki są niesymetrycznie rozmieszczone.
Teraz znak na kole pasowym, zgraj ze znakiem na kole zębatym walka pośredniego
U góry jak napisałeś,
załóż pasek, napnij napinaczem, obróć dla sprawdzenia ze dwa razy wałem za śróbę i składaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn lip 06, 2009 23:17

Odkrec plastikowa nakretke na skrzyni biegow tam masz znak na kole zamachowym takie wciecie To jest GMP pierwszego tloka Potem masz u gory na pokrywie OT Sciogni kopulke z aparatu i na aparacie jest wciecie ustaw palec na to wciecie I zakladaj pasek Ja zakladam calkiem inaczej pasek i prosciej ale ten system morze Ci pomorze



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » pn lip 06, 2009 23:24

Dzięki chłopaki w 'szukajce' nie ma...
A dół to połączyć. Koło pasowe wrąbek, a koło pomocnicze kropka, czy kreska???

Mam jeszcze jedno pytanko, bo dopiero w tym fachu się krztałce :grin:
Co mysłicie o tych zdj.
Obrazek

Czy to znaczy, żę tłok ma przedmuchy...
Obrazek

A to że uszczelniacze zworów już niedomagają (na zdj, słabo widać ale są ciemniejsz- nadpalone miejsca)
Obrazek

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 23:29 ]
jeryk10, co za nakrętka na skrzyni biegów :crazy: Jak masz łatwiejszą metodę to się pochwal też mi się przyda :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości