Strona 1 z 1

Chłodzenie Silnika Golf III 1.8 ABS temperatura robocza

: ndz lip 05, 2009 21:56
autor: qmalin21
Witam
Jaka jest temp robocza Golfa III 1.8 o oznaczeniach ABS. Nie wiem czy mam do wymiany czujnik bądź termostat. Po jeździe kiedy utknę w korku temperatura wynosi 90 kiedy jest wyżej włącza się wentylator. Podczas jazdy spada i oscyluje w granicach 70. Może jest to normalne ?

: ndz lip 05, 2009 22:02
autor: Zico63b
Zawsze, dla każdego Golfa i każdego silnika jest to 90°C; podane bjawy wskazują niezamykający, przepuszczający termostat. Do wymiany, polecany Wahler.

: ndz lip 05, 2009 22:47
autor: Zico63b
Tu bym polemizował. Wieloma VW (Polo, Golfy i Passaty, z przyczepą i bez, w upały i tak sobie...) zdarzało mi się jeździć i spostrzeżenia moje są takie, że jeśli wóz jest w prawidłowym stanie to temperatura w Volkswagenach stoi jak przyklejona na 90-tce.
Te odchyłki, jakkolwiek dopuszczalne, wskazują na początki niesprawności, które jeszcze np. wentylator jest w stanie niwelować.

: ndz lip 05, 2009 23:09
autor: Zico63b
Nie no, jasne że nie mówimy o krótkich odcinkach i tzw. niedogrzaniu. W trasie nie powinno się to jednak zdarzać, nawet w mrozy po dojściu do temperatury - powinna się już tam utrzymywać.
Lecz ma Kolega rację, są różne egzemplarze, różne więc obserwacje i jeśli odchyłki są minimalne to tylko jeździć! :mrgreen:
Pozdrawiam!

: ndz lip 05, 2009 23:11
autor: norek111
jeśli silnik w dobrej kondycji i sprawny układ chłodzenia to musi trzymać temperaturę w okolicach 90stopni nie inaczej(zima czy lato)

[ Dodano: 05 Lip 2009 23:12 ]
mowa o rozgrzanym silniku

: pn lip 06, 2009 08:59
autor: mishabest
U mnie jest tak jak u kolegi, trasa spada na 80 , miasto 90 i leci do góry, załącza się wentylator i wraca na 90. W układzie mam nową pompę, termostat, korek.. poprostu zakładam że ten typ tak ma :)

: pn lip 06, 2009 09:28
autor: Mavrick
A jak wlaczysz nawiew na full gorac to jakie powietrze leci??letnie czy raczej ogien?:). Gdzies na forum bylo podane jakie opornosci sa dla poszczegolnych temperatur bo moze to czujnik...

: pn lip 06, 2009 16:33
autor: qmalin21
No właśnie kij wie czy czujnik czy termostat. Wymienialiśmy ostatnio pompę wody i przekładaliśmy termostat także ciężko ocenić czujnik raczej w porządalu się wydaje bezpieczniki sprawdziłem są OK. Raczej z nagrzewnicy normalnie wali. Nie przekracza 90 a jak jest to spada zaraz do 70 i trzyma i trzyma. jak się go przepiłuje na trasie poprządnie to ma te 90 stopni później 5 bieg 110 km/h i znowu 70 stopni.

[ Dodano: 06 Lip 2009 16:35 ]
Czujnik znajduje się na króćcu na bloku silnika ? Go sprawdziłem trochę osadu miał to go wytarłem i ściernym przejechałem.

: pn lip 06, 2009 23:32
autor: qmalin21
Dobra wymieniam termostat dzięki za POMOC !! dam znać czy pomogło :)

: pn lip 06, 2009 23:52
autor: hanys
Panowie co wy gadacie jak odpalisz auto temperatura ma cały czas rosnąć do 90 stopni i w tym miejscu się zatrzymac.Jeżeli podczas szybszej jazdy spada termostat jest walniety jeżeli w korku rośnie to sprwdzasz wentylator.Nie ma czegos takiego że w trasie spada do 80stopni może byc na dworze -20 i jak dojdzie do 90 to tyle ma byc cały czas :green_fuck:

: śr lip 08, 2009 00:08
autor: mishabest
No niby ma , a u mnie też nie trzyma, nowy termostat sprawdzony w garnku, sprawdzany na 2 czujnikach temperatury, pompa nowa... na postoju ok, wskazówka prawie w pionie, wąż od chłodnicy się nagrzewa, przekroczy pion, włącza się wentylator, a jednak momentami na trasie jak jade tak 90-100 to spada do 80 , i tak sie mu dzieje :)

: czw lip 16, 2009 18:18
autor: qmalin21
Termostat wymieniony. Sie rozgrzeje to trzyma 90 jak sie jedzie jak się postoi długo to dochodzi do ok 100 włącza się wentylator i chłodzi do ok 85 i znowu trzyma 90 i tak ala long :) dzięki za poradę !