Strona 1 z 1

czy da się garażowym sposobem ustawić geometrię kół ?

: sob paź 15, 2005 13:55
autor: Bozz
Witajcie !

Pytanie jak w temacie, czy da się garażowym sposobem ustawić geometrię przednich kół w mkII ? Pytam z ciekawosci, bo po wymianie przegubow zewnetrznych troche sie układ kół zmienił i nie chcę tak jeździć. Muszę geometrię ustawić ale zastanawiam się czy w garażu nie da sie tego zrobić samodzielnie w jakiś sposób ?

Jesli ktos z Was wie czy jest to możliwe, i jeśli tak to wie jak to zrobic to bardzo prosze o pomoc i w miarę szczegółowe instrukcje.

pozostałym dziękuję :)

Pozdrawiam
Bozz

: sob paź 15, 2005 14:17
autor: Sebos
:rotfl: nie ma szans ...

: sob paź 15, 2005 14:29
autor: magik
znam takich,którzy próbują metodą prób i błędów.. tzn. jeżdżą i patrzą, z której strony ścina oponę i później "korygują".. dobre, nie :rotfl:
jedź na geometrię. za 60zł szkoda opony niszczyć :)

: sob paź 15, 2005 14:41
autor: Paweł Marek
Oczywiście można sprobować. Robiłem to w mojej Jettcie i wyszło dobrze, potem sprawdzałem na stacji. Co prawda tylko zbieżność. Dobrze wypoziomowane podłoże, dobra poziomica, kilka idealnie prostych listew, jedna dłuższa żeby sięgnęła od tylniego do przedniego koła i kilka krótkich o długości takiej zeby sie oparły na rantach felg, worek cementu na przednie siedzenia (pośrodku), książka z danymi, trochę obliczeń żeby wziąć pod uwagę różnice w długości osi przedniej i tylniej.
Po zo to robiłem? Zeby sie sprawdzić. Oczywiście nikomu nie polecam. :)

: sob paź 15, 2005 14:45
autor: miomio1
robiłem geometrie na mk2 na zasadzie kijków , tylko bez poziomicy . a wszystko inne jak opisał Paweł Marek .

: sob paź 15, 2005 15:20
autor: ku_bi
jak nie masz pojęcia o tym to nie bierz sie za to sam... to jest tania usługa w warsztatach...

: sob paź 15, 2005 15:35
autor: MetfaN
Teoretycznie można w garażu zrobić wszystko... Do ustawienia zbierzności domowymi sposobami będzie Ci potrzebna metrówka, tzw mors, pozimica i klucz 13. Najlepiej jak masz kanał w garażu. Kąt nachylenia ustawia się na sworzniu (przykręcony jest na 3 śróbki 13) ja to robiłem poziomicą tzn. patrzyłem w którą stronę muszę przesunąć, później lewarowałem auto do góry zdejmowałem koło poluźniałem śróbki sworznia i ustawiałem później auto na ziemię zakładałem koło i patrzyłem czy dobrze... później jak już wszystko poskręcasz czas na zabawę z drążkami :grin: otóż mierzysz odległość między falgami najpierw na miejscach najbardziej wysunietych na przód a później rozstaw z tyłu... powinnieneś mieć różne wyniki... więc bierzesz morsa i w zależności dokręcasz drążek lub odkręcasz. Roboty przy tym jest dość dużo więc i tak lepiej uzbierać 40zł i pojechać do specjalisty bo i tak takie mierzenie metrówkami, poziomicami nie dadzą ci idealnego efektu.
Powodzenia.

: sob paź 15, 2005 16:56
autor: Bozz
Ok dziekuje Wam za informacje i rady

po przeanalizowaniu chyba wydam te pare zlotych i pojade jednak do fachowcow :)

Bozz

Re: czy da się garażowym sposobem ustawić geometrię kół ?

: sob paź 15, 2005 17:12
autor: Karol '83
Chłopie nie żałuj kasy i jedź do stacji obsługi, bo nie dość że sie nakombinujesz (wyskoczy Ci może pare siwych włosków :grin: ) to moge się założyć że nic dobrego z tego nie wyjdzie. Efekt końcowy może być taki że zepsujesz bardziej albo zarżniesz se oponki lub w najgorszym wypadku zrobisz krzywdę swojemu golfikowi...!!! :hmm:

POZDRO dla wszyskich (nawet dla tych co robią takie rzeczy sami).... :P

: sob paź 15, 2005 22:32
autor: olocx500
witam może wie ktoś czy w Golfie 3 mozna zmienić ustawić geometrie tylnych kól

: sob paź 15, 2005 23:02
autor: ku_bi
olocx500 pisze:witam może wie ktoś czy w Golfie 3 mozna zmienić ustawić geometrie tylnych kól
w golfie 3 ustawia sie tylko geometrie kól przednich

: ndz paź 16, 2005 16:43
autor: B_O_N_K
Kąt nachylania da się ustawić idealnie przy pomocy poziomicy - na dwie próby, dwa razy udało się to zrobić. Zbieżności nie próbowałem i nie mam zamiaru próbować ;)

PozdraVWiam ;)

: ndz paź 16, 2005 17:21
autor: Paweł Marek
Z tyłu teoretycznie się nic nie reguluje. Ale praktycznie po poluzowaniu śrób mocujących tylną belkę do podłogi można ją o kilka mm przesuwać i minimalnie korygować zbieżność.