Strona 1 z 1

Czyszczenie zaworu EGR

: wt maja 19, 2009 20:33
autor: Mirek-zrv
Witam,

Chciałbym wyczyścić zawor EGR (1.6 16V), ma ktoś instrukcje rozebrania tego zaworu i czyszczenia??

: wt maja 19, 2009 21:42
autor: Tuthmozis
Jest nierozbieralny. Trzeba go wymontować i przemyć a po założeniu adaptować na VAG'u lub komputerze.

: wt maja 19, 2009 22:29
autor: Mirek-zrv
Czy wiecie co to takiego ?
http://img27.imageshack.us/img27/9913/22235366.jpg

może czegoś tam brakuje ? czy ma to buc gdzieś podłączone??

: śr maja 20, 2009 16:34
autor: Jacek75
Mirek-zrv pisze:Czy wiecie co to takiego ?
http://img27.imageshack.us/img27/9913/22235366.jpg

może czegoś tam brakuje ? czy ma to buc gdzieś podłączone??
To jest filterek powietrza taki malutki i wężykiem jest popięty do zaworu egr z boku - coś w rodzaju doprowadzenia ciśnienia odniesienia (atmosferycznego) do EGR ale jak to hula w elektrycznym zaworze EGR to H.G.W. Na pewno jest silnik/selenoid do otwierania zaworu i potencjometr wskazujący stopień uchylenia zaworu.

: śr maja 20, 2009 18:41
autor: pszczyna
To jest filterek zaworu EGR zaś sam zawór jeśli nawali to nowy lub uzywka za 200zł

: czw kwie 22, 2010 11:03
autor: ulan23
hmm trochę już pisałem na forum o moich problemach z silnikiem AZD, teraz chce spróbować wyczyścić zawór EGR, kolega na początku tego wątku pytał się czy jest jakaś instrukcja do tego jak to zrobić, czy są tam jakieś uszczelki (o co ewentualnie pytać, jakie mają symbole??), no i na koniec pytanie:gzie w wVAG robi sie adaptacje zaworu EGR??

: czw kwie 22, 2010 11:41
autor: RA_FEEL_IT!
"beetle napisał:"
w benzynie nie nazywa się to zawór EGR tylko kombizawor z systemu powietrza wtórnego (secondary air system) wygląda tak:
Obrazek
i nie ma co tam czyścić w środku jest tylko membrana i sprężyna...
raczej poszukaj jakiejs nieszczelnosci w przewodach od pompy.

Chyba że jesteś przekonany że masz EGR?

: czw kwie 22, 2010 12:19
autor: ulan23
o ile wiem do mojego silnika jest taki http://www.autoczesci.autosowa.pl/img.p ... 60761d.jpg 036 131 503 M
hmm moze ktoś wie gdzie można kupić takie same podkładki???

: czw kwie 22, 2010 12:44
autor: RA_FEEL_IT!
ulan23, link nie działa

[ Dodano: 22 Kwi 2010 12:47 ]
Widzę że czwórka to żeby wyczyścić EGR to najpierw musisz odkręcić kolektor ssący dopiero później dasz radę wyciągnąć EGR.
Jak wyczyścić? nafta, nitro - sporo tego jest.
Tylko nie stosuj żadnych sprey'i bo to się mija z celem...

: czw kwie 22, 2010 15:42
autor: ulan23
hmm a jest gdzie opis ze zdjęciami najlepiej?? zaraz postaram sie pokazać inny link
http://www.autocarspare.com/img/311/036131503m_b.jpg

: czw kwie 22, 2010 16:50
autor: Jacek75
Zawór w 1.6 16V jest nierozbieralny, można go wyjąć i wytaplać w celu odpuszczenia nagaru i tyle, potem podpiąc bez montażu wtyczkę i vagiem sprawdzić działanie.
Jak nie działa to wymiana.
Wymaga adaptacji.
Da się wymontować bez problemu bez rozbierania dodatkowych części.
Teoretycznie wymaga wymiany podkładek - zakup tylko u autoryzowanego.
Robiłem - więc wiem. Mam zawór jak na drugim linku 036 131 503 nie pamiętam końcówki literowej, ale ona nie zmienia wiele w działaniu zaworu - decyduje o wyprowadzeniu dodatkowego wyjścia na filterek (proste, łamane itp) oraz o formie i umiejscowieniu otworów.

: czw kwie 22, 2010 17:02
autor: ulan23
hmm a możesz powiedzieć jak się robi adaptacje tego zaworu??? na forum nie mogę nigdzie znaleźć

: czw kwie 22, 2010 18:57
autor: Jacek75
Jak przepustnica, silnik zgaszony, zapłon włączony.
Silnik grupa 74 basic settings.
pole 1 położenie 0 - wartość 0.3-1.3
pole 2 położenie 100% - wartość 2.9-4.6
pole 3 położenie aktualne 0.3-4.6
pole 4 stan adaptacji: OK.

: czw kwie 22, 2010 19:15
autor: beetle
wyżej SATA odkopał i cytuje mój bardzo stary post (z 2008 r)w którym piszę że w benzynie nie ma egr.

odszczekuję, z mojego obecnego stanu wiedzy wynika że w niektórych silnikach benzynowych jednak jest klasyczny egr z n18 czyli recylkulacja spalin.
egr w benzynie ma za zadanie obniżyć zawartość tlenków azotu w spalinach.

a w środku zawór może wyglądać tak:
Obrazek
z boku opis działania.
jak widać jest to dosyć skomplikowana w budowie część i nie wystarczy pomoczyć go w benzynie i oczyścić.