Strona 1 z 3

Podświetlenie pokręteł nawiewu

: czw wrz 29, 2005 14:23
autor: Kris99
Mam pytanie dotyczącer podsiwetlenia nawiewu. Kupiłęm auto i nie świecą mi pokrętła nawiwu w golfie. Są tam 3 pokretła regulacyjne - 1 to ciepłe/zimne powietrze, 2 to siła nadmuchu, 3 to kierunek nadmuchu. Ściągłem same pokretła i w środkowym tylko jest 1 żaróweczka (która notabene nie da sie w prosty sposób wyciągnąć - głębokość). Pytanie jest takie czy ktoś wie jak dojśc do tej żarowki - czy trzeba odkręcać wszystko - cały panel itd. MOze gdzieś na forum jest jakis sposób to. Widziałem do golfa III ale tam jest chyba troche inaczej.
I czy to napewno 1 żaróweczka obsługuje podświetlenie tych pokreteł?.

MOze ktos mi doradzi lub powie gdzie mogte tego poszukac

Pozdrówko

: ndz gru 04, 2005 21:59
autor: ksionc
Witam, też mam golfika mk IV zakupionego niedawno i też się nie świecą pokrętła od nawiewów :x Może masz już jakiś patent na zaradzenie na ten problem?

Pozdro

: pn gru 05, 2005 11:12
autor: hryniew
Tą żarówkę trzeba złapać pensetą i wyciągnąć. Mocowanie ma identyczne jak W5W - poprostu na wcisk. Jeśli chodzi o podświetlenie to jest tylko ta jedna - poprzez plastiki rozprowadza światło na wszystkie pokrętła.

: pn gru 05, 2005 15:31
autor: Kris99
Witam owszem mam patent. Faktycznie ja też miałe msytuacje ze spaloną żarówką. I tak nakombinowałem sie z tydzień czasu. Na poczatku chciałem ściągnąć wszytsko (cały mechanizm) i wyciągnąc po prostu te pokretła poza obudowe- tak polecali znawcy tematu z golfa chyba III. Ale sorry nie jest proste ściągnięcie ramki na panleu więc sobie darowałem. I tak....

Na poczatku ściągnij pokrętła nawiewu (pociąg do siebie) - (3 szt) potem ramke któa znajduje sie wokól bloku pokreteł nawiewu. Jak ściągniesz tę ramke wówczas popatrz na obudowy pokreteł - kazde z bodajże 3 stron ma coś w rodzaju zapadki, jak lekko odegniesz w kazdym (odblokujesz) wówczas wyciągniesz czarna obudowe całości pokreteł. Pod spodem jest już tylko przezroczytsa ramka rozrowadzajaca swiatło. Kolega wyżej pisze żeby wyciągnąc żarówke peseta - mi sie to nie udało choć miałam 5 rodzajów pęset. tak siedziała że nie dałem rady. A kombinerkami nie mogłem odejść z bramku miesjca. I to ściągniecie obudowy pokręteł daje ci to że masz więcej miejsca na podejście kombinerkami. I tak tre zrobiłem. Sciagłem te platikowe obudowy i doszedłem do żaróweczki samymi kombinerkami. Żarówka nie pekła i pociągnąłem ja do góry - wychodzi bez problemu. Tylko nie kec nie kambinj abyś główki nie wyrwał. Tylko stanowczo z czuciem do góry i tyle. Potem załóż nową na wcisk i tyle. Pozakładja obudowy pokręteł (zbiorowej) tak az zapadki wskocza na swoje miejsca potem załóż pokretła i ramke (też ma zaczepy) i FINITO !!!!!!!

Pamietaj żarówka znajduje sie tylko pod śrdokowym pokretłem i jezeli uda Ci sie podejść jakimiś szczypcami czy penseta - to moze Ci sie udac wyciągnąc ją bez tego rozbierania. U mnie siedziała na maxa.

Powodzenia

: wt gru 06, 2005 10:48
autor: mg-maciek
Kris99 pisze:Witam owszem mam patent. Faktycznie ja też miałe msytuacje ze spaloną żarówką. I tak nakombinowałem sie z tydzień czasu. Na poczatku chciałem ściągnąć wszytsko (cały mechanizm) i wyciągnąc po prostu te pokretła poza obudowe- tak polecali znawcy tematu z golfa chyba III. Ale sorry nie jest proste ściągnięcie ramki na panleu więc sobie darowałem. I tak....

Na poczatku ściągnij pokrętła nawiewu (pociąg do siebie) - (3 szt) potem ramke któa znajduje sie wokól bloku pokreteł nawiewu. Jak ściągniesz tę ramke wówczas popatrz na obudowy pokreteł - kazde z bodajże 3 stron ma coś w rodzaju zapadki, jak lekko odegniesz w kazdym (odblokujesz) wówczas wyciągniesz czarna obudowe całości pokreteł. Pod spodem jest już tylko przezroczytsa ramka rozrowadzajaca swiatło. Kolega wyżej pisze żeby wyciągnąc żarówke peseta - mi sie to nie udało choć miałam 5 rodzajów pęset. tak siedziała że nie dałem rady. A kombinerkami nie mogłem odejść z bramku miesjca. I to ściągniecie obudowy pokręteł daje ci to że masz więcej miejsca na podejście kombinerkami. I tak tre zrobiłem. Sciagłem te platikowe obudowy i doszedłem do żaróweczki samymi kombinerkami. Żarówka nie pekła i pociągnąłem ja do góry - wychodzi bez problemu. Tylko nie kec nie kambinj abyś główki nie wyrwał. Tylko stanowczo z czuciem do góry i tyle. Potem załóż nową na wcisk i tyle. Pozakładja obudowy pokręteł (zbiorowej) tak az zapadki wskocza na swoje miejsca potem załóż pokretła i ramke (też ma zaczepy) i FINITO !!!!!!!

Pamietaj żarówka znajduje sie tylko pod śrdokowym pokretłem i jezeli uda Ci sie podejść jakimiś szczypcami czy penseta - to moze Ci sie udac wyciągnąc ją bez tego rozbierania. U mnie siedziała na maxa.

Powodzenia
100% prawda dokładnie tak samo męczyłem się w moim mk4 tylko ja rozebrałem połowę panela a do żarówki jak nie doszłem tak nie doszłem ale pomogło puszczenie paru k...rew i chwila zastanowienia później
pozdro

: śr gru 07, 2005 11:30
autor: Kris99
A ile ja kurew puściłem - to sie w głowie nie miesci - VW fajnie to wszystko wymyślili- na zapadki - tylko jak odpiąć zapadke aby jej nei oderwać. Tu jesst sztuka. A wracajac do żaróweczki to faktycznie niezła jazda już myślałem że pojadfe do jakiegoś elektryka moze bedzie wiedział jak tam podejśc. Bo mi juz w pewnym momencie pomysłów brakowało.

Ale w końcu jak pisałem udało sie i jestem szczesliwym posiadaczem podświetlenia nawiewu

: śr gru 07, 2005 23:42
autor: kossi1
hehehe to samo mialem tez pare k...rw polecialo ale doszedlem do tego i trzeba praktycznie cale rozebrac i zaroweczka w garsci:) a teraz mam problem z oswietleniem przy otwieaniu drzwi.... wydaje mi sie ze teraz wiecej k..rw poleci;) slyszalem ze trzeba wymienic wszystkie zamki w drzwiach czy mozna to jakos obejsc??

: pn gru 12, 2005 20:31
autor: ksionc
Co do wymiany żarówki oświetlenia nawiewu to nie jest to aż tak skomplikowane jak się wydaje :chytry: Ja sobie z tym poradziłem w 3 minuty :grin: Zdjąłem tylko pokrętło regulacji prędkości dmuchawy, potem płaskimi wydłużonymi szczypcami wyciągnąłem żarówkę. Zrobiłem foty i opisałem co nieco i może uda się to zamieścić na stronce w dziale "porady". Jeżeli potrzebna jest komuś instrukcja wymiany z fotami to piszcie na priv :bigok: Pozdro

: ndz lis 25, 2007 17:37
autor: bonev
ksionc, siema mógłbyś mi podrzucic taka instrukcję wymiany tej żaróweczki oświetlenia nawiewu na maila bonev@wp.pl? będe wdzięczny.

: ndz lis 25, 2007 17:44
autor: dziejo
bonev pisze:siema mógłbyś mi podrzucic taka instrukcję wymiany tej żaróweczki oświetlenia nawiewu na maila bonev@wp.pl? będe wdzięczny.
a do szukajki nie łaska kolego ?????
http://vw2.info/vwforum/porady/wymiana.html

: sob gru 29, 2007 12:59
autor: jkris
witam
ja wymienilem zarowke ale podswietlenia nadal nie mam :(
czy jest mozliwe ze wsadzilem zla zaroweczke? pokazalem na stacji spalaona i dali mi wygladajaca identycznie ale moze maja rozne moce?
a jesli to nie wina zaroweczki to czego? moze bezpiecznik- a jesli tak to gdzie go szukac?
dzieki za porade, bo meczy mnie szukanie po ciemku tych pokretel...

: ndz maja 04, 2008 13:26
autor: ThoMass
Witam
Wczoraj spotkalo mnie to samo jak wyzej, wchodze wieczorkiem do auta zapalam swiatla i jakos dziwnie ciemno pod radiem. na szczescie wymiana nie taka straszna jak ktos sie obawial, 5 min roboty z podjechanie na stacje paliw po zaroweczke. Wyciaga sie srodkowe pokretlo, fakt troche ciezko schodzi, ale od czego kawalek szmaty i kombinerki.(zeby nie porysowac) co do zaroweczki to tez nie problem cienkie szczypce i po problemie. Koszt 1.50pln.

: ndz maja 04, 2008 15:01
autor: looki8329
Dziejo dibry link wszystko jasne i czytelne.Prościej już chyba nie można...

: śr lip 30, 2008 07:53
autor: mac62
Witam, u mnie po wymianie świeci bardzo słabo, tylko w nocy widać, i to jak się człowiek dobrze przypatrzy, co może być przyczyną?, dzięki za odp., pzdr