Strona 1 z 1

Zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów który kupic?

: ndz kwie 26, 2009 18:38
autor: KAMIL35
Witam

W moim golfie 1.8 5 skrzynia 90'rok od dłuzszego czasu lewarek zmiany biegów chodzi sobie tak lekko jak jakis joystik:)



Troche jest to problematyczne,bo czesto zamiast 1 biegu wrzucam wsteczny,są tam napewno wyrobione jakies plastki

Czy ktos juz to kiedys robił?
Da rade to wymienic bez kanału?

Aha i podstawowa rzecz:
Która to jest częśc?
częsc 1

czesc 2

Prosze o pomoc

Dzieki i Pozdro

: ndz kwie 26, 2009 19:08
autor: majster heniek
KAMIL35 pisze:Da rade to wymienic bez kanału?
na upartego się da , tylko będziesz leżał pod autem , częśc potrzebna to NR2 - czyli jabłuszko

: ndz kwie 26, 2009 19:37
autor: speeder
co do wrzucania wstecznego zamiast jedynki, to sciagnij mieszek, wez imbusa ( nie pamietam jaki) i sobie wyreguluj. na lewarku jest taki jakby 'hak' i w zaleznosci jak on jest ustawiony tak bedzie ci wchodzil wsteczny. on powinien byc na godzinie 9 lewarka. moze jest on calkowicie przekrecony (ja tak mialem w poprzednim mk2).

bez kanalu sie wszystko da jak sie chce:D tylko wysoko auto podniesc i dzialac. zeby to jabluszko wymienic to musisz poluzowac uklad wydechowy ( na tlumiku srodkowym ) tak zeby odgiac go w dol, odkrecic ekran cieplny no i wtedy grzebac.

etka pokazala cos takiego: Obrazek

to jabluszko i twoja czesc 2 jest wsrod 27. a ja polecilbym jeszcze ci wymienic 12-o ile sie nie myle- to jest taka galka, ktora na pewno jest juz wyrobiona

Naprawa

: ndz kwie 26, 2009 19:59
autor: KAMIL35
Dzieki chłopaki za pomoc.Jutro zacznę działac.Pozdrawiam

: ndz kwie 26, 2009 20:46
autor: Paweł Marek
Obrazek
oprócz uszkodzonego "jabłka" problem z wrzucaniem wstecznego zamiast jedynki może wynikać ze zużycia plastykowego prostokątnego elementu przynitowanego do blachy, zaznaczyłem na obrazku. Zaczepia o niego ten "hak" o którym kolega wyżej wspomniał. W razie czego trzeba go dorobić

: ndz kwie 26, 2009 20:48
autor: speeder
no to powodzenia :bigok: ja tez bede musial przerobic ten temat, bo ta galka o ktorej mowilem tez mi sie strasznie obrobila. ta galke mozesz sprawdzic w ten sposob, ze ktos ci bedzie lewawrkiem ruszal do przodu i tylu, a ty oblookaj ( zobaczysz ja za silnikiem) czy ma duzy luz i czy warto wymieniac. a jak juz bedziesz wszystko skladaal do Qpy to nie skrecaj wszystkiego na gotowo, tylko skrec co trzeba i sprawdz jak wchodza biegi, bo podczas wymiany wszystko sie moglo poprzestawiac :bigok:

: ndz kwie 26, 2009 21:31
autor: Paweł Marek
speeder pisze:zobaczysz ja za silnikiem
dodam że samej gałeczki sę nie kupi, tylko całą tą cześć z gałką, zwaną wałkiem zwrotnym (ok 20 zeta firmy HP)

: pn kwie 05, 2010 18:31
autor: mateusz_kajtek
może ktos opisać jak wymienic części oznaczona numerem 27? bo mi w mk3 tez lewarek biega po aucie i poprosiłem w sklepie o zestaw naprawczy drązka zmiany biegó to dostałem ta plastikową kulkę i kilka pierdółek do tego teraz jak to wymienic? bo wykręciłem tą blaszkę która jest jako pierwsza w kolejności i za nic nie wiem jak się do tego dobrac :/

: pn kwie 05, 2010 18:39
autor: Paweł Marek
Od spodu auta. Odsuwasz lub wykręcasz wydech, osłonę co jest pod nim imasz dostęp do tej kasety oznaczonej jako 3. Na przyszłość używaj prosze wyszukiwarki było wiele razy

: pn kwie 05, 2010 18:43
autor: mateusz_kajtek
Paweł Marek pisze:Od spodu auta
dlatego nie mogłem sobie z tym poradzić :/ próbowałem w środku samochodu to zrobić. a żeby wyciągnać drążek zmiany biegów to tez trzeb sie za to zabrać od spodu?
Paweł Marek pisze:używaj prosze wyszukiwarki
uzywałem i znalazłem własnie ten temat.

: pn kwie 05, 2010 19:12
autor: Paweł Marek