Strona 1 z 2

Uszczelniacz wałka zmiany biegów

: śr kwie 22, 2009 09:13
autor: krzemyk99
Mam drobne wycieki ze skrzyni tym wałku co idzie od drążka zmiany biegów w skrzyni 085 (mk2 1.3 nz) I teraz taka prośba, czy mógłbym prosić o wymiary tego uszczelniacza bo potrzebuje go zakupić przed robotą oraz czy warto go w ogóle wymieniać, bo spotkałem się z opinia że po wymianie może być jeszcze gorzej. Może warto założyć minimalnie mniejszy?

: śr kwie 22, 2009 11:32
autor: TAZ
Warto założyć minimalnie mniejszy bo wałek się wyciera nieco i po pewnym czasie seryjny uszczelniacz nie utrzyma oleju. Co do wymiarów to w sklepach szukając po katalogu powinni go znaleźć, a jak nie to właź pod auto, wyczyść go i odczytaj numer bo na nim jest. Fabrycznie zimering ten jest produkcji KAYKO.

: śr kwie 22, 2009 11:54
autor: krzemyk99
W ETCe znalazłem, ale pisze tam 24x7 więc coś nie halo chyba bo jednego wymiaru brakuje.

: śr kwie 22, 2009 13:51
autor: AFN140KM
krzemyk99 pisze:...W ETCe znalazłem, ale pisze tam 24x7 więc coś nie halo chyba bo jednego wymiaru brakuje...
Zgadza się, brakuje średnicy wewnętrznej.

Nr OE: 028 301 227
Wymiary: 15x24x7

Zamienniki:
Corteco - 12000444, lub ewentualnie 01033860
Elring - 279.528
Topran - 100007
Reinz - 81-15293-10

: śr kwie 22, 2009 16:31
autor: ŁukaszMan
krzemyk99 pisze:W ETCe znalazłem, ale pisze tam 24x7 więc coś nie halo chyba bo jednego wymiaru brakuje


Do skrzyni 085 fabrycznie zakładane były dwa typy simmeringów.
1- o średnicy 24mm
2- o średnicy 30mm

Jeśli masz 24x7 to znaczy że masz założony pierwszy typ simmeringu, czyli ten o średnicy zewnętrznej 24mm. Jedziesz do sklepu i mówisz że chcesz właśnie ten. Głębokość jest różna przy 24mm i 30mm. Także nieda się pomylić. Ja wymieniałem ten 24mm koszt nowego 3.60 PLN :bigok:

: śr kwie 22, 2009 17:35
autor: krzemyk99
Dzięki AFN140KM za wyczerpujące dane :)
Ja wymieniałem ten 24mm koszt nowego 3.60 PLN :bigok:
I czy po wymianie przestało przeciekać czy może założyłeś mniejszy.
Bo po takim przebiegu można się spodziewać różnych rzeczy.

: śr kwie 22, 2009 17:50
autor: ŁukaszMan
Po wymianie jest sucho :)

: śr kwie 22, 2009 18:03
autor: krzemyk99
Po wymianie jest sucho :)
Super, czyli jest nadzieja, że będzie dobrze. Oby tylko nie było gorzej ;]

: śr kwie 22, 2009 18:53
autor: pietka_86
a do skrzyni 4 biegowej w NZcie podchodzi taki sam uszczelniecz co do 5 biegowej????

: śr kwie 22, 2009 18:59
autor: krzemyk99
a do skrzyni 4 biegowej w NZcie podchodzi taki sam uszczelniecz co do 5 biegowej????
Według ETKi tak, ale 4 biegowej skrzyni na oczy nie widziałem więc nie wiem :)

: śr kwie 22, 2009 19:10
autor: ŁukaszMan
Na 98% TAK :) Miałem kiedyś taką skrzynie rękach ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Do tych 4biegowych raczej pasują tylko te 24mm. Bo wieksze czyli 30mm były w nowszych wersjach z tego co mi wiadomo :)

: śr kwie 22, 2009 19:48
autor: pietka_86
a wymieniales taki sam czy wzioles jakis mniejszy?????
no i przy wymianie yrzeba olej ze skrzyni spuszczac???
noi jak to wymieniles???poprostu stary wyciagnoles i wcisnoles nowy????
czyli jakie sa te wymiary w koncu dla minie 24x15x7??????????

: śr kwie 22, 2009 20:43
autor: ŁukaszMan
pietka_86 pisze:czyli jakie sa te wymiary w koncu dla minie 24x15x7??????????
No właśnie pisze,że jestem pewien na jakieś 98% że to ten simmering. Co do wymiany to olej musisz spuścić bo jak wyciagniesz ten simmering, a że jest on w dolnym punkcie skrzyni to olej Ci wyleci. Z wymiana bedzie troche kombinowania,bo dostęp jest ograniczony. Ja wyciagałem to małym płaskim srubokrętem. Włożyłem go w środek i podważałem u góry i tak pare razy. Trochę go zmasakrowałem ale i tak był juz do niczego :) Jak go wyjąłem to wyczyściłem miejsce w którym był włożony, przeczyściłem drążek wybieraka i założyłem nowy. Troche go przesmarowałem po zewnętrznej stronie smarem żeby lepiej wszedł. Ale delikatnie przesmarowałem. No i po wszystkim :bigok:

: czw kwie 23, 2009 05:59
autor: pietka_86
ja bede mial skrzynie na stole bo sprzeglo bede wymienial,to moze da sie wymienic bez spuszczania oleju...