Strona 1 z 1

Przekaźnik świec żarowych 142

: pt kwie 03, 2009 00:34
autor: Loczek
Witam, jak przyszła wiosna mam problemy z uruchomieniem silnika. Z rana pali dość ładnie, zaskakuje po 1 razie, trochę potłucze i pracuje równo. Gdy odpalam go popołudniu, to jest problem, silnik nie załącza, kręcę rozrusznikiem po 7, 10 x i nic. Tak to miało miejsce dziś o godzinie 13 gdy na zewnątrz było ok 8 stopni, wieczorem ok 18 zapalił już na kluczyk. W trakcie dochodzenia o co chodzi, wymyśliłem, że są problemu z przekaźnikiem, gdyż wieczorem mi zapalił, a po wyjęciu i zamontowaniu go z powrotem już nie. Z kolei po następnym przemontowaniu przekaźnika zaskoczył normalnie, a gdy już trochę popracował to zapalał i bez przekaźnika. Silnik temperaturę łapie bez problemu, jak już zapali to działa również bez problemu, nawet po postoju pali na kluczyk. Winę zwalam obecnie na przekaźnik, oznaczony numerem 142. Jak się doczytałem jest to droga zabawka, którą ciężko dostać. Czy ktoś mógłby mi podrzucić jakiś zamiennik, albo inne rozwiązanie, które pozwoliłoby na usunięcie usterki, bez pakowania 350 zł w przekaźnik, do samochodu za który zapłaciłem 6000 zł. Dołączam zdjęcia przekaźnika. Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek

: pt kwie 03, 2009 11:52
autor: marcinkoz2910
Loczek, to samo miałem w VW T4 tam też był do wymiany przekaźnik świec żarowych, kupiłem zamiennik za chyba 30zł, a każdy mi mówił że tego nie kupisz i że jak już to ponad 200zł :green_fuck:

Kupiłem to w sklepie Darma (częsci samochodowe) jeśli masz jakiegoś znajomego co ma VW i ma diesla to podmień przekaźniki na jeden dzień...

Obrazek Obrazek

: pt kwie 03, 2009 12:03
autor: Loczek
Pożyczyć za bardzo nie mam od kogo. Odnośnie zamiennika też się właśnie zastanawiam, bo znalazłem bardzo podobny (brakuje jednej nóżki TK) w sklepie intercarsu za 50 zł, wygląda on tak
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL.

: pt kwie 03, 2009 12:10
autor: marcinkoz2910
Loczek, jeśli masz ten sklep blisko to podjedź i dobiorą Ci przekaźnik i zaraz na miejscu włożysz i sprawdzisz i bedziesz wiedział czy silnik gada czy nie....

a ta dodatkowa nóżka to pewnie jakaś info dla komputera lub coś może tylko w niektórych wersjach wykorzystywana

: pt kwie 03, 2009 12:28
autor: To_mas
marcinkoz2910 pisze:a ta dodatkowa nóżka to pewnie jakaś info dla komputera lub coś może tylko w niektórych wersjach wykorzystywana
dla jakiego komputera ??
to diesel tam nie ma ECU.

marcinkoz2910, to co pokazałeś to przekaźnik świec żarowych do Mk2 wiem bo mam taki do mk3 ma on więcej nóżek bo 8 ale nie mam zielonego pojęcia po co jedna nóżka więcej...

: pt kwie 03, 2009 12:37
autor: marcinkoz2910
To_mas, nawet największe sieczkarnie MK3 Diesel miały ECU i złącze OBD1 ale nie dało się z nimi nic podziałać więc nie wiem, z resztą napisałem że nie wiem na bank :chytry:

A ten przekaźnik co pokazałem nie jest tylko do KM2 bo w MK3 kumpla chodził jak trzeba bo sprawdzałem a teraz taki sam w VW T4 jeździ

: pt kwie 03, 2009 13:42
autor: Loczek
No ale jak sprawdzę pod sklepem? Jak zajadę to silnik będzie ciepły, a wtedy to i z wyciągniętym przekaźnikiem zapali na kluczyk. A inaczej to mi w sklepie na próbę raczej nie wypożycza :).
Odnośnie komputera, to u mnie raczej nie ma. Czytałem o tym, były ponoć szwajcarskie wersje 1.9 d gdzie można było wpiąć obd pod pompę i coś tam nawet pokazało (jest taki temat na elektrodzie).
U mnie przekaźnik raczej nie jest powiązany z żadnym komputerem, bo jak silnik rozgrzeję to mi pali z wymontowanym przekaźnikiem.
Na necie znalazłem szczątkowe informacje że TK to jakieś dodatkowe zabezpieczenie od czegoś tam.
Ostatecznie przypoluję na przekaźnik z tego intercarsu, a jak będzie bieda, to zepnę styki na stałe i będę zwyczajnie wsadzać i wyciągać przekaźnik przed odpaleniem :).

: pt kwie 03, 2009 14:51
autor: marcinkoz2910
Loczek pisze:No ale jak sprawdzę pod sklepem? Jak zajadę to silnik będzie ciepły, a wtedy to i z wyciągniętym przekaźnikiem zapali na kluczyk. A inaczej to mi w sklepie na próbę raczej nie wypożycza :) .
ja kupuję tam gdzie można zwrócić towar jeśli coś nie pasuje (trzeba mieć paragon zakupu rzecz jasna)
Loczek pisze:bo jak silnik rozgrzeję to mi pali z wymontowanym przekaźnikiem.
przekaźnik jest tylko potrzeby do zagrzania świec potem już jak silnik pracuje to nie jest potrzebny... w benzynie w tym samym gnieździe mam przekaźnik od pompy paliwowej (golf3) jak go wyjmę podczas pracy silnika to silnik gaśnie ale u Ciebie pompa jest przy silniku a ssak w baku czyli nie masz pompy w baku

: pt kwie 03, 2009 15:43
autor: To_mas
marcinkoz2910 pisze:To_mas, nawet największe sieczkarnie MK3 Diesel miały ECU
Diesle i TD nie miały !!! tylko TDI
marcinkoz2910 pisze:bo w MK3 kumpla chodził jak trzeba bo sprawdzałem a teraz taki sam w VW T4 jeździ
to ze chodzi w innych golfach niz mk2 to nie znaczy ze jest od nich :P
marcinkoz2910 pisze:ja kupuję tam gdzie można zwrócić towar jeśli coś nie pasuje (trzeba mieć paragon zakupu rzecz jasna)
tak tylko jak już towar użyjesz to większość sklepów nie przyjmuje zwrotów. Jesli towar nie pasuje to sie go nie używa i wtedy można oddać.

: pt kwie 03, 2009 16:02
autor: marcinkoz2910
To_mas pisze:większość sklepów
ale nie wszystkie :grin:

: śr kwie 08, 2009 17:25
autor: Loczek
Kupiłem sobie przekaźnik nazywa się hella 4RV 008 188-181. Schemat podobny jak w oryginale, brakuje tylko nóżki TK. Zapłaciłem za niego 25 zł. Póki co działa bardzo ładnie, grzeje z opóźnieniem tak samo jak stary i odpowiednio też pobiera temperaturę ze wskaźnika. Więc jak ktoś ma uszkodzony przekaźnik świec żarowych o nr 42 i oznaczeniu 1H0 911 262, to polecam ten co wyżej podałem. Mój samochód golf 3 1.9d 1994 rok, wersja europe :). Dzięki za pomoc, można zamknąć. Pozdrawiam