Mk II Diesel - Temperatura wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Mk II Diesel - Temperatura wody

Post autor: Art » czw wrz 08, 2005 23:05

Cześć ostatnio włącza mi się często wentylator podczas gdy normalnie włączał się 1-2 razy w roku nawet w lato przy korkach - poprostu temperatura stała w okolicach połowy
Wymieniłem termostat, nic, płukanie układu takim środkiem do chłodnic - nic
Wskazówka podczas normalnej jazdy opiera się o przedostatnią kreskę, podczas gdy dawniej stała na połowie.
Wentylator zaskakuje jak wejdzie na przedostatnią kreskę.....
Nie ma upałów a zaczyna mnie to wkurzać
Oczywiście płyn także wymieniony.

Niestety nie mam opisanej temperatury na wskaźniku więc mogę tylko sugerować się pozycją wskazówki. (ktoś wie czy połowa to 90st? jak w wiekszości autek.
Dodam że zamieniałem już miejscami czujniki temperatury - ten co na deskę podaje wskazanie i bez zmian.
Pompa połyka płyn ze zbiornika podczas uzupełniania - więc chyba wszystko z nią ok?
Golf z 92 roku - wszystko orginał bez wymiany chłodnicy, pompy i weży. :satan:

Pozdrawiam brać VW : )

Ps. jest zdecydowanie za mało zlotów - Uważam że coś jak Rusocin powinno być co najmniej 2 razy w roku i gdzieś w centrum kraju żeby każdy miał w miarę podobną odległość ( poza farciarzami z mazowieckiego : ) W ten sposób będzie więcej fur na zlocie
Niezagazowane Vry i inne potworki np. z Krakowa do Rusocina rujnują kieszenie właścicieli więc nie przyjeżdzają....... : (



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 09, 2005 01:32

a na jakim oleju smigasz i co ile wymieniasz???
i jak jezdzisz szybko wolno normalnie
wez sprawdz jaka jest naprawde temp wody poprostu wsadz termometr do zbiorniczka i czekaj az sie właczy wentylator
na srodku skali to 90C



Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Temperatura

Post autor: Art » pt wrz 09, 2005 09:43

Olej - Mobil 1 do Diesla 15W40. Zmiana jak potrzeba- co 7500 km + filtr oczywiście.
Problem pojawił się jakoś na przestrzeni miesiąca.
Wcześniej więcej jeździłem, a teraz mniej niż 100 km. tygodniowo.
Jak jeżdze? - nie więcej niż 110 kmh - bo mam małe RSL i później obroty są za duże.
??????????????? : (



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » pt wrz 09, 2005 10:52

NO witam!
A jak jest u ciebie jak troche dostanie w pedał?? U mnie strzałeczka szybciutko wędruje w prawo, wystarczy też górka czy korek i już śmiga na prawo, ja stawiam u siebie na to że silniczek jest już "lekko" przelatany, niby nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej ale pare koni przez te wszystkie lata uciekło. MOże to jest przyczyną a może termostat?? Sam chciałbym wiedzieć.


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » pt wrz 09, 2005 11:50

u mnie wskazówka stoi pionowo podczas jazdy (w zimie to nawet lekko poniżej połowy). jak mu ostrzej depnę,albo jest jakaś większa górka,to wychyla się lekko na prawo... jak stoję w korku,to czasem dojdzie do 3/4 i wtedy włącza się wentylator ( w tym lecie może z 5x)

a jeszcze jedno...masz drożny przelew z chlodnicy do zbiornika wyrównawczego? często gęsto się zatyka i może się bardziej grzać...czy aż tak bardzo to nie wiem,ale warto sprawdzić. otwórz sobie zbiornik wyrównawczy (tylko nie na gorącym silniku:) ), przegazuj go lekko i patrz czy do zbiornika leci płyn tym cienkim przewodem z chłodnicy. często zatyka się przy wyjściu z chłodnicy... ja u siebie przetykam tak raz/m-c


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » pt wrz 09, 2005 13:34

EEE tam jak chodzi to znaczy ze wszystko ok. Strasznie wrazliwy jestes ze sie wlancza wentylator. samochod ma swoje lata wiec idelany nie bedzie. Zreszta teraz jak slysze te nowe samochody to u nich non stop dziala wentylator. Ja bym sie nie przejmowal. Skoro temp jest na srodku to tak powinno byc. Wymien chlodnice i pompe wody a i tak pewnie nic nie zmienisz . Pozdrawiam



Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

temperatura

Post autor: Art » pn wrz 12, 2005 10:31

Panowie - dzięki za dotychczasowe rady - Fakt że jestem trochę przewrażliwiony, ale nie chodzi o to że wentylator się włącza tylko o to że silnik zamiast 90st. ma ponad 100.
Teraz jechałem w trasę 200 km i jestem totalnie głupi - prędkość max 110 i temperatura po jakiś 15 km idealnie staje na połowie! Wystarczy jednak że zgaszę samochód na jakieś 5-10 minut i ruszę z powrotem - to samo wskazówka na przedostatniej kresce na granicy włączenie wentylatora i znów po jakis 10-15 km wszystko wraca do normy. Nawet jak jestem w korku nie rośnie!!!!!! - także wykluczam chłodzenie od prędkości!!!!
Wymieniłem termostat! - wątpie że nowy ma wadę!!!
Dodam że problem powstał niedawno.
Jeżeli chodzi o przysrost temperatury - rośnie normalnie(wolno) ale kiedyś stawała na środku a teraz jak wiecie!

Przepcham sobie ten wężyk powrotu płynu.

Ps. kolega mi mówił że miał podobny problem w BMW e30 i pomogło odpowietrzenie układu.
Z tego co wiem w dieslu ten grzybek na pokrywie do tego służy więc to chyba nie to....?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
guitarman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
Kontakt:

Post autor: guitarman » pn wrz 12, 2005 14:46

U mnie w mk2 1,6 TD wskaznik lekko wychodzi ponad 1/3 czyli zaa ten grubszy obszar, ale nie mam wcale termostatu, wiatrak sie czasem wlacza, ale to w upaly i jak jezdze po miescie. mam za to inny problem. temp wody pokazuje dopiero jak wlacze swiatla mijania. wie ktos dlaczego i co z tym zrobic?


GOLF. Connecting People (-:

Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL

Awatar użytkownika
chabina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lut 23, 2005 20:08
Lokalizacja: Wieluń / Wawa
Kontakt:

Post autor: chabina » pn wrz 12, 2005 15:41

w moim mk2 D z 86 roku mialem ten problem przez dlugi czas i tez kombinowalem na wszystkie strony okazalo sie ze poprzedni wlasciciel podlaczyl wiatrak tak ze sie krecil nie w ta strone wtedy grzal sie tak ze kilka razy nie dojechalem do celu po prawidlowym podlaczeniu temp tez jest lekko zawysoka podobnie jak u Arta ale jezdze juz tak dlugo i nic sie nie ddzieje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości