Słabe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Postprzez kwietek » So lut 07, 2009 20:32

Jeśłi nie odbijają, zdejmij klocki i wyczyść ich prowadnice papierem ściernym - rdza która się tam pojawia przyciana je.
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez pakero » So lut 07, 2009 22:49

Jeśłi nie odbijają, zdejmij klocki i wyczyść ich prowadnice papierem ściernym - rdza która się tam pojawia przyciana je.
właśnie nic dodać nic ując skoro wykonałeś to co napisałeś to pozostaje zrobić to co napisał kwietek,
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP
Online: 2d 6h 19m
Pomógł: 26
Auto: Golfik II
Silnik: SB-ek

Postprzez Utul » So lut 07, 2009 23:57

Witam

Ja bym sugerował bardziej iż kondony na cylinderkach z przodu poszły i cylinderki zardzewiały i nie odbijają.

Pozdro
Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice
Online: 1d 2h 2m
Pomógł: 19
Auto: Golf I Cabrio
Silnik: 1.8 PF

Postprzez kwietek » N lut 08, 2009 00:48

Utul, masz rację tak też może być. Jednak zanim zaczniemy wydawać kasę i grzebać w autku, najlepiej jest zacząć od tego co najmniej kosztuje, i najmniej czasu zabiera :)
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez guti » N lut 08, 2009 01:26

a jaz kolei zainteresowałbym sie okładzinami z tyłu i samoregulatorem szczek :) od tego z tyłu ( wiem po swoim aucie ) zalezy wysokosc "brania " hamulców, u mnie ten regulator nie dzialał jak potrzeba, sprezyna byla juz slaba i nie miala siły juz pociagnac klina, wypchnąłem klin nizej recznie do takiej głebokosci gdzie bebn wchodził ciasno na okladziny ( ale nie blokował bebna) przd tym popuscilem linki recznego na maxa, teraz mam i reczny i hamulec dobry :)
zatrzymuje sie wczesniej niz kiedys, do takich postepowan skłoniło mnie to jak kolega w passacie w taki sposob sie tez zabawial z hamulcami , nawet wyczytal w madrej ksiazce , jemu pomogło , mnie rowniez , wiec cos musi w tym byc :)
według mnie to ma szanse dzialania, bo mniej wsadzony rozperak to wiekszy stok tloczka , a co za tym idzie dłuzszy skok pedała hamulca :) teraz jak tłoczek pokonuje mniejsza prac zeby wychylic szczeki do bebna , to znaczy ze mniej płynu w niego jest wpompowywane :)
takie to od nitki do kłebka , ale innej mozliwosci to ja nie widze :)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 17h 36m
Pomógł: 491

Postprzez andegrand1 » Cz mar 26, 2009 23:19

witam mam pytanie czy kazde serwo jest przydzielone do danego silnika i np op diesla nie bedzie pasowalo do 1.3i PRODZE O POMOC piszcie na pw :grrr:
TYTANOWY JANUSZ
andegrand1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N mar 01, 2009 21:48
Lokalizacja: grudziadz
Online: 0s

Postprzez guti » Pt mar 27, 2009 00:06

andegrand1, załoz sobie pompe z 1,8 GTI 16 V razem z serwem i ciesz sie hamulcami , zmien razem z pompa dla pewnosci
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 17h 36m
Pomógł: 491

Postprzez mikrus99 » So kwi 18, 2009 10:03

Witam Kolegów.
Podbije ten temat o swoje problemy z hamulcami w mk2. Rok temu wymieniajem okładziny tył. Musiałem odpowietrzac... Jak ktoś to robił z tylu to wie że odpowietrznik jest na klucz 7, czyli tak cienki, że jeśli nie był ruszany przez kilka lat, to na bank się urwie. Ją urwałem maksymalna ilość, czyli 2 :) przyszła wymiana cylinderków, a co za tym idzie odkręcenie przewodów od nich. Nie miałem specjalnego klucza do przewodów więc ciężko było. Ale wymieniłem. Miesiąc temu wymieniajem tarcze i klocki z przodu. Po tym zabiegu oczywiście już pedał hamulca nie jest taki sam. Jest miękki, a rano jak jadę i pierwszy raz hamuje to nie uda mi się zahamować z piskiem. Jednak na ten problem uzyskałem już odpowiedź z wcześniejszych postów tego tematu. Opisałem te okoliczności żeby było łatwiej znaleźć przyczynę następującego problemu. Gdy jadę rano i mam słaby hamulec to wiadomą rzeczą jest że go pompuje. 3 razy jeśli to zrobię to jest ok. Taki w miarę twardy i hamuje ok. Ale jeśli zrobię to 5 razy pod rząd to po tym 5-6 razie hamulec staje się tak twardy że wchodzi może 1/6 całego naciśnięcia i prawie wcale nie hamuje. Poczekam chwilę i to ustaje. Czego to wina?
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez guti » So kwi 18, 2009 10:22

mikrus99,u Ciebie byc moze winne bedzie serwo , albo vacum pompa. bo jak pedal sie staje twardy to tak jakby nie było wspomagania hamulca.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 17h 36m
Pomógł: 491

Postprzez mikrus99 » So kwi 18, 2009 10:47

Acha czyli serwo wspomaga naciskanie hamulca, gdy ciśnienie w pompie jest duże? Jeśli tak to masz rację serwo. Co do miękkiego hamulca z rana to wiele przyczyn może być których nie sprawdzałem.... Słaby stan płynu, szczęki za duży ruch, no i ewentualnie pompa na emeryturze.
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez guti » So kwi 18, 2009 10:54

co do miekkiego to masz racje , głownie hamulce poprawiaja sie jak masz szczeki z tyłu w super stanie , w sensie , ze masz porzadnie zlozone i wyregulowane, nie masz wytartych bebnów , poprawnie wyregulowany samoregulator itd, ja po zmianie okladzin odczulem ze pedał jest wyzej. nosze sie z wymiana pompy hamulcowej tej wiekszej , 22 mm z GTIka, ale jak pomysle ze musze znowu kupowac cylinderki ( bo pewnie sie ukreca odpowietrzniki) , zauwazylem ze u mnie po odpowietrzeniu , przez dwa , trzy dni hamulec jest zyletka , lekkie nacisniecie i gałki oczne mi wypadaja, a pozniej po kilku dniach juz sie robi taki kluskowaty, miekko wpada, hamowac hamuje .ale zeby jakas rewelacja to nie wydaje mi sie zeby była.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 17h 36m
Pomógł: 491

Postprzez mikrus99 » Pn kwi 20, 2009 09:34

Ja po weekendzie jestem zawiedziony moimi hamulcami i już pisze czemu.
Pedał zrobił się jak sprzęgło. Łapie dopiero przy samym końcu, i hamuje tylko jednym kołem. Od kierowcy przednim. Po prostu jest tragedia.
Biorąc pod uwagę okoliczności które pisałem w postach wyżej mam pytanie. Co mogę sprawdzić aby wyeliminować możliwość padniętej pompy? Moim zdaniem jest to raczej pompa, ale oddaje w wasze ręce głos.
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez guti » Pn kwi 20, 2009 10:30

mikrus99, zobacz czy nie masz gdzies wyciwku, albo czy nie masz zapowietrzonego układu , jak wszsytko jest ok to czeka Cie wymiana pompy , ja załozylem ta 22.2 mm . hamulec wyraznie sie poprawił , teraz nie uzywam az tak wielkiej siły a koła sie blokuja, znaczy prawe przednie szybciej :D alee odpowietrze jeszcze raz koła wszystkie , bo przy wymianie nie byly odpowietrzane, tylko przy samej pompie wypompowane powietrze.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Online: 24d 17h 36m
Pomógł: 491

Postprzez mikrus99 » Pn kwi 20, 2009 10:56

Zaraz idę odpowietrzę i napisze jakie efekty.

guti napisał(a): tylko przy samej pompie wypompowane powietrze.


Przy wymianie pompy nią samą trzeba w jakiś sposób odpowietrzać? Czy jest to jakaś skomplikowana rzecz?
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Online: 0s
Pomógł: 6

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,