zmiana biegunowości akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Postprzez robertrog » Wt sty 13, 2009 18:40

miałem kiedyś taki przypadek zawiozłem go do punktu który naprawia akumulatory.Gościu powiedział ,że taka sytuacja jest możliwa gdy całkowicie się go rozładuje i naładuje zamieniając bieguny.W tej chwili musisz go rozładować do zera podłączając np żarówkę i ponownie naładować go prawidłowo.
robertrog
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 12m
Pomógł: 40

Postprzez mate64 » Wt sty 13, 2009 18:44

tja? A jak ot jest możliwe jeśli płyty minusowe i plusowe są pokrywane INNYM RODZAJEM materiału?

Rozładuj do zera akumulatorek-paluszek, ciekawe czy uda ci się go naładować "odwrotnie".
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez robertrog » Wt sty 13, 2009 18:49

gdybym osobiście nie miał takiego przypadku nie pisałbym o tym.Akumulator był zamontowany w samochodzie który stał na salonie w firmie której pracowałem i rozładował się totalnie do zera,bo gdyby było inaczej wywaliłoby bezpiecznik w prostowniku.Po naładowaniu okazało się ,że jeden z mechaników odwrotnie podłączył prostownik.W punktcie naprawiającym akumulatory powiedzieli ,że jest możliwe.
robertrog
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 12m
Pomógł: 40

Postprzez mate64 » Wt sty 13, 2009 19:11

robertrog, to wytłumacz mi jedną rzecz każdy akumulator ołowiowy składa sie z 6 ogniw, każde ogniwo składa sie z zestawu płyt dodatnich pokrytych dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). Płyty ujemne są pokryte ołowiem gąbczastym. Płyt dodatnich w ogniwie jest O JEDNĄ WIĘCEJ niż płyt ujemnych. I co nagle zmieniła się ilość płyt w aku?

Wytłumacz mi jak twoim zdaniem należy rozładować akumulator do zera skoro rozładowanie akumulatora poniżej 9V spowoduje jego zniszczenie (zasiarczenie płyt) ?

I w takim razie jak podłączyć prostownik do akumulatora odwrotnie nie robiąc zwarcia, skoro NIE MA MOŻLIWOŚCI rozładowania go do zera bez zniszczenia płyt?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez wielblad2 » Wt sty 13, 2009 19:48

przestańcie pisać bzdury bez pokrycia w realiach .Aku które jakiś cymbał odwrotnie podłączył do pierwszego ładowania jest na wyrzuć a gość za kuche powinien dostać w ucho.Po drugie nie da sie go fizycznie przywrócić do prawidłowości, i to koniec tematu -troche logiki na prawde się przyda.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Cz sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Online: 6d 4h 37m
Pomógł: 92
Auto: MK4 1.9 SDI
Silnik: AGP

Postprzez robertrog » Wt sty 13, 2009 22:14

Do mate64.Nie potrafię ci wytłumaczyć tego w teorii,znam ten przypadek z "autopsji".Wiem ,że jest to mało prawdopodobne,ale tak było.Nie należę do osób ,które wypisują nie sprawdzone rzeczy.Wiem też,że akumulator o którym pisałem po właściwym naładowaniu funkcjonował jakieś 3 lata.
robertrog
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): So gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 12m
Pomógł: 40

Postprzez CSR_GTI » Wt sty 13, 2009 22:29

mate64 napisał(a):ogniwo składa sie z zestawu płyt dodatnich pokrytych dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). Płyty ujemne są pokryte ołowiem gąbczastym.

* na anodzie - utleniania jonów
* na katodzie - redukcji jonów

i niema ch**a we wsi... a nawet jeżeli to i tak nie naładujesz go do pełna i i tak niebedzie spełanił swojego zadania
18K4F inside... RWD car :)
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Online: 36m
Pomógł: 68

Postprzez Zico63b » Wt sty 13, 2009 22:34

Przecież nie ma się o co kłócić: jeśli facet "na taśmie" w fabryce był po :partyman: to mógł wszystko dobrze zrobić tylko na końcu podpiąć do odwrotnych klem! I może działać? MOŻE!
Po prostu - nie odwrotna reakcja chemiczna tylko mechaniczny błąd człowieka.
Jako klemy są stosowane takie "grzebienie ("a" na rys.) i to mógł pomylić, nałożył elegancko pokrywę i puścił w obieg. Potem nalano kwasu, na minusie pojawił się plus i zdziwko: :kac: a Chemicy mogą pisać pracę: O niesłychanym przypadku zamiany plusów dodatnich w plusy ujemne
:rotfl: Obrazek
Ostatnio edytowano Wt sty 13, 2009 22:48 przez Zico63b, łącznie edytowano 3 razy
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez mate64 » Wt sty 13, 2009 23:06

robertrog napisał(a):Do mate64.Nie potrafię ci wytłumaczyć tego w teorii,znam ten przypadek z "autopsji".Wiem ,że jest to mało prawdopodobne,ale tak było.Nie należę do osób ,które wypisują nie sprawdzone rzeczy.Wiem też,że akumulator o którym pisałem po właściwym naładowaniu funkcjonował jakieś 3 lata.


Zauważ ze któraś z kolei osoba pisze że nie jest możliwe aby zwyczajny akumulator "odwrotnie" naładować bo to jest awykonalne. Jedyna możliwość to taka jak pisze Zico, błąd konstrukcyjny. A jeśli znasz to z autopsji to padłeś ofiarą mistyfikacji fachoffffca przez duże FU.

Powtarzam i podkreślam raz jeszcze, opisana sytuacja jest wynikiem błędu i nie ma możliwości odwrotnego naładowania akumulatora lub odwrócenia jego polaryzacji.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez mobil01 » Wt sty 13, 2009 23:39

Już wszystko rozumię. Dziękuję za rady i komentarze.
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3
mobil01
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Online: 1h 20m
Pomógł: 28

Postprzez AndrzejP4 » Wt sty 13, 2009 23:45

Drużyna teoretyków...

Oczywiście, że w skutek odwrotnego podłączenia prostownika mogło dojść do zamiany biegunów. Ale taki akumulator jest trwale uszkodzony.
Nie da się do naładować takiego aku.
Napięcie na nim będzie niewielkie, na pewno nie 12v. Może 0,5V, a może 6. Nie wiem.
Natężenie prądu w obwodzie z takim aku będzie szczątkowe, niemierzalnie małe.
Z tych właśnie powodów ten aku jest nie do użytku.
Ostatnio edytowano Śr sty 14, 2009 00:10 przez AndrzejP4, łącznie edytowano 1 raz
AndrzejP4
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 15h 2m
Pomógł: 48

Postprzez mobil01 » Śr sty 14, 2009 13:33

AndrzejP4 napisał(a):Z tych właśnie powodów ten aku jest nie do użytku


To jest w teorii:) Ponieważ w praktyce ten akumulator chodził rok w maluchy a teraz (po drobnej modyfikacji kabla masowego) pracuje w Citroenie AX :) wiem że to malutkie autka, nie posiadające elektroniki, ale ten aku pracuje. Zobaczymy jak długo:)

Zobowiązuję się, że gdy aku padnie napisze jak długo wytrzymał :)
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3
mobil01
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Online: 1h 20m
Pomógł: 28

Poprzednia strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,