zmiana biegunowości akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

zmiana biegunowości akumulatora

Post autor: mobil01 » pn sty 12, 2009 12:06

Witam

Posiadam akumulator, który posiada feler. Otóż na plusie mam minus (-) a na minusie plus (+). Akumulator został ponoć odwrotnie naładowany. Z racji że musiałbym go odwrotnie włożyć do auta a tak nie pasuje moje pytanie brzmi:

1. Czy można jakoś jeszcze raz sformatować akumulator tak bym znowu na plusie był (+) a na minusie (-).
2. Jak to trzeba zrobić bo wydaje mi się że najpierw akumulator powinien być rozładowany do zera. No i czy można to zrobić zwykłym prostownikiem czy trzeba mieć jakiś inny specjalny.
3. I czy jest możliwość uszkodzenia akumulatora lub zmniejszenie jego żywotnosći.

Dzięki


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn sty 12, 2009 14:13

Ten akumulator jest już zepsuty. Zniszczyłeś go odwrotnie podłączając prostownik.

W sumie to cud, że nie rozwaliło Ci chałupy...



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn sty 12, 2009 18:29

nie da się akumulatora odwrotnie naładować, ponieważ wynika to z budowy akumulatora (płyty są z innych materiałów), wiec to wada fabryczna i powinieneś go zwrócić, jak to zmierzyłeś że jest odwrotnie naładowany?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pn sty 12, 2009 18:35

T.O.B.I. pisze:jak to zmierzyłeś że jest odwrotnie naładowany?
najprościej to po prostu podłączając prostownik,nawet na wyłaczonym prostowniku podłaczając błędnie klemy,zaczną iskrzeć :bigok:

Tylko wada fabryczna mogła spowodować zamiane biegunów :grin: nie ma innej możliwości :bajer:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » pn sty 12, 2009 23:38

andrew19_86 pisze:Tylko wada fabryczna mogła spowodować zamiane biegunów :grin: nie ma innej możliwości
Dobrze piszesz, ponieważ ja kupiłem za 20 zł ten akumulator. Fabrycznie był tak sformatowany czyli plus na minusie i odwrotnie. Miałem go w maluchu ojca lecz autko poszło na złom a tata ma teraz inne małe autko i pomyślałem że zmienił bym mu baterie bo tamta słaba. Jednak jak pisałem wcześniej akumulator wchodzi odwrotnie i kable nie pasują.

Jesteście pewni, że nie da się z tym nic zrobić ?? NIkt nie próbował ??


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 13, 2009 00:06

Akumulator taki składa się z kilku ogniw połączonych szeregowo. Każde ogniwo ma napięcie znamionowe 2 [V]. Zatem w celu uzyskania napięcia 6 [V] łączy się szeregowo trzy ogniwa. W celu uzyskania napięcia 12 [V] łączy się szeregowo sześć ogniw.
Akumulator ołowiowy składa się z dwóch zespołów płyt ołowiowych oraz naczynia z elektrolitem. Jeden zespół płyt jest biegunem dodatnim. Płyty te pokryte są dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). W drugim zespole płyt, który jest biegunem ujemnym stosuje się tzw. ołów gąbczasty. Tak wykonane płyty będąc umieszczone w elektrolicie mają różne w stosunku do niego potencjały. Różnica potencjałów waha się od 1,75 do 2,4 [V] w zależności od stanu naładowania ogniwa. Elektrolitem jest w tego typu akumulatorach roztwór kwasu siarkowego.

Pojedyncze ogniwo składa się z płyt ujemnych i dodatnich umieszczanych na przemian. Warto zaznaczyć, że zespół płyt dodatnich ma o jedną płytę mniej niż zespół płyt ujemnych. Płyty dodatnie znajdują się pomiędzy płytami ujemnymi. Płyty dodatnie maja bowiem tendencje do wybaczania się przy jednostronnym obciążeniu. Płyty o przeciwnej biegunowości są oddzielone przekładkami umożliwiającymi swobodą wymianę elektrolitu i przepływ prądu jonowego. Przekładki mają własności izolacyjne. Po prostu nie dopuszczają do mechanicznego zwarcia pyt dodatnich z ujemnymi. Nazywa się je także separatorami. Materiałem są tu PCV lub specjalne żywice.
Blok akumulatora podzielony jest wewnątrz pionowym ściankami (tzw. grodziami). W ten sposób blok akumulatora dzieli się na komory (cele). Ich ilość można w niektórych akumulatorach poznać po ilości korków. Jeden korek to jedna komora. Na dnie każdej komory wykonuje się progi dzięki którym płyty nie dotykają dna komory. Między dolną krawędzią płyt a dnem bloku powstaje pusta przestrzeń w której mogą gromadzić się zanieczyszczenia. Gromadzi się tu także masa czynna spływająca z płyt w trakcie eksploatacji. Z dwóch skrajnym ogniw akumulatora wyprowadza się końcówki biegunowe: dodatnią i ujemną. Warto także zwrócić uwagę na budowę samego korka. Korki mają bowiem specjalne otwory umożliwiające wydostanie się na zewnątrz gazów wydzielających się z ogniw przy ładowaniu akumulatora (tlenu i wodoru). Otwory te wykonuje się w sposób labiryntowy. Opisaną budowę akumulatora ołowiowego i przykładowe rozwiązanie korka pokazują rysunki.
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.html


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sty 13, 2009 00:15

mobil01 pisze:Jesteście pewni, że nie da się z tym nic zrobić ??
plusa zebrać do średnicy minusa a minusa napawać do śr. + (proste jak lepienie z plasteliny)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » wt sty 13, 2009 01:11

W sumie to bardzo ciekawa wada fabryczna. A jakiej marki jest ten akumulator? Może wyszła cała seria...



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 13, 2009 10:09

A czy ten akumulator jest odwrotnie oznakowany? Bo generalnie można kupić akumulatory o polaryzacji L+ i P+ , i nie jest to żadną wadą fabryczną. Podobnie jak stare fordy nie miały czopów okrągłych tylko oczka pod fordowską kleme.
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 10:16 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » wt sty 13, 2009 12:54

Monsteer pisze:A jakiej marki jest ten akumulator?
nie pamiętam jaka to marka ale jak będę w garaży to zobaczę i napiszę.
A czy ten akumulator jest odwrotnie oznakowany
Ten akumulator wykonany jest dobrze tylko źle sformatowany, ktoś sie pomylił przy ładowaniu i źle podłączył. Oznakowany jest normalnie plus ten gruby bolec minus ten cieńszy. Tylko z boku mam przyklejoną naklejkę że odwrotnie mam podpinać.

Więc nawet rozładowując baterię do zera chyba nie dam rady jej spowrotem naładować tak jak powinno być...

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 11:55 ]
norek111 pisze:plusa zebrać do średnicy minusa a minusa napawać do śr. + (proste jak lepienie z plasteliny)
to nic nie da że zbiorę trochu ołowiu z bolca ponieważ ja mam masę tam gdzie powinien być plus i o to się cały czas rozchodzi


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » wt sty 13, 2009 13:52

Stary weź wyp*&^&$% ten akumulator i kup nowy. Bo jaki się będziesz nim dalej bawił to sobie szkód narobisz ze sobą i w aucie.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt sty 13, 2009 13:55

plusa zebrać do średnicy minusa a minusa napawać do śr. + (proste jak lepienie z plasteliny)
Można też zamienić klemy na przewodach :hmm: ale jeśli to stary akumulator to kup nowy i nie zawracaj sobie głowy. polecam EXIDE'a :grin:



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » wt sty 13, 2009 14:39

mobil01 pisze:Ten akumulator wykonany jest dobrze tylko źle sformatowany
Kto ci naopowiadał takich rzeczy?? Jak źle sformatowany?? Nie da się odwrotnie naładować akumulatora. Został konstrukcyjnie spieprzony.


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 13, 2009 17:00

mobil01, przeczytałeś ze zrozumieniem to co wkleiłem? NIE DA SIE "ODWROTNIE" NAŁADOWAĆ AKU, to jest konstrukcyjnie nie możliwe.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości