Strona 2 z 2

: pn sty 12, 2009 18:20
autor: Szosownik
łyssy pisze:z nawiewów nadal zima... i co teraz?
no to teraz płukanie nagrzewnicy

: pn sty 12, 2009 18:32
autor: łyssy
ok, to jeszcze dwa pytanka:
-czy można ze soba mieszać te płyny do chłodnic niebieski z różowym?
-jak się robi to płukanie nagrzewnicy?

: pn sty 12, 2009 18:38
autor: Szosownik
łyssy pisze:ok, to jeszcze dwa pytanka:
-czy można ze soba mieszać te płyny do chłodnic niebieski z różowym?
-jak się robi to płukanie nagrzewnicy?
ja mieszałem i nic się nie stało

odłącz przewody od nagrzewnicy,wydmuchaj płyn który w niej jest i zalej wody z octem do nagrzewnicy

: pn sty 12, 2009 19:33
autor: łyssy
..no ale żeby ją wypłukać to chyba muszę ją wymontować?

: pn sty 12, 2009 19:48
autor: memekk222
plyny mozna mieszac one sa na glikolu . do plukania to juz pisalem poczytaj doladnie. tylko odessaj plyk z nagrzewnicy np gruska dla malych dzieci hehe :helm: wlej octu do pustej nagrzewnicy tak ok 20 min potem go odessaj i powtuz tak 2 moze 3 razy potem poskladaj opdowietrz i pominno pomuc na poczatku po zlozeniu nie spodzieawj sie cudu zostaw fure zapalona i ustaw ogrzewanie na maksa i dmuchawe na minimum ,tak zeby dobrze sie to tam wypulkalo plynem .nie musisz zmieniac pluynu wlej tyklo ma m,ax

[ Dodano: 12 Sty 2009 18:49 ]
nie musisz demontowac nagrzewnicy wszystko robisz na aucie

[ Dodano: 12 Sty 2009 22:18 ]
i co zrobiles ogzrewanie :grin:

: wt sty 13, 2009 22:48
autor: łyssy
nie mam czasu na razie pogrzebać, z resztą koleżanka musi jeszcze ten płyn kupić chłodniczy, ale jeśli zoś pogrzebię to napewno się odezwę

: wt wrz 15, 2009 00:56
autor: soobolek
Witam!
Odświeżę temat ponieważ sam mam podobny problem.
Skoro dwa węże przy nagrzewnicy (zasilanie i powrót) są gorące to wydaje mi się że przez nagrzewnice płynie płyn i ją nagrzewa, więc czy na pewno należy dalej ją winić ? Jeśli nie nagrzewnica to czy winny może być mieszalnik powietrza bo to on jak mi się wydaje odpowiada za dostarczanie ciepłego powierza do kabiny ? Jeśli podejrzewamy mieszalnik to po prostu któreś z cięgien klap powietrznych może po prostu się nie otwierać... Lecz niestety (albo i stety) klimatronik w trybie serwisowym nie pokazuje żadnych błędów...
Czy jest (i gdzie) w A4 jakiś zawór odcinający płyn do nagrzewnicy ?
Gdyby któryś z węży przy nagrzewnicy byłby zimny to znaczyłoby że przez zapchaną nagrzewnicę nie płynie płyn lub też znajduje się gdzieś zawór który odcina dopływ płynu do niej i on jest uszkodzony ? Czy ktoś wie czy jest (i gdzie) taki zawór w A4 ?
Jakieś sugestie ? Doświadczenia ? Szperałem po internecie to wiele osób ma/miało problem z ogrzewaniem w A4 i na pewno komuś udało się rozwiązać ten problem ;-) Będę wdzięczny za pomoc.

: wt wrz 15, 2009 11:46
autor: łyssy
w moim przypadku winien był termostat, wymiana pomogła

: ndz wrz 20, 2009 15:47
autor: soobolek
A u mnie pomogło płukanie nagrzewnicy. Wąż ogrodowy 20mm w jedną rurę i w drugą aby nie woda nie płynęła na samochód. Po odkręceniu kranu na początku poszedł biały syf a potem w kolorze kamienia. Następnie zamieniłem węże płukałem w druga stronę (też jeszcze trochę syfu poszło). Może nie grzeje jak w piekle ale wcześniej w ogóle nie grzało - zimą okaże się czy będzie wystarczająco ciepło. Ewentualnie później może spróbuję przepłukać z gorącym octem czy czymś podobnym...

Mam nadzieje że nie będę musiał jej wymieniać.. Oryginalna nagrzewnica (producenta którego montowane są na pierwszy montaż) kosztuje 130zł (taka jak w audi 80) także nie opłaca się brać made in coś tam za 50 zł kiedy przy wymianie trzeba rozebrać całą deskę i poświęcić dzień czasu).