jak sprawdzić swiece żarowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jak sprawdzić swiece żarowe
witam wszystkich, mam problemy z odpalaniem na zimnym, kilka dni mrozu i się zaczęło, dopiero po kilkukrotnym podgrzaniu odpala i to z problemem, tak jak by świece nie grzały komory, jak sprawdzić świece żarowe po pewnie to jest przyczyną, akumulator jest sprawny, sprawdziłem. sam to VW Golf 1,9 TDI PD rok 2001
- Mlody_ndm
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
Skoro silnik z PD to bardzo prosta sprawa, w starszych TDI z pompą było gorzej, a w 1.6 D/TD to była maskara
1. Zdejmujesz obudowę z silnika - trzyma się na trzech zatrzaskach.
2. Ściągasz listwę zasilającą ze świec, jest mocowana na świecach "na wcisk" więc wystarczy pociągnąć. Świece i listwę znajdziesz na przedniej ścianie silnika.
3. Bierzesz kawałek kabla, jeden koniec podpinasz pod "+" w akumulatorze, drugim końcem dotykasz kolejno łebków świec, jak zaiskrzy, znaczy że dana świeca jest dobra*, jak nie zaiskrzy to do wywalenia.
4. Zakładasz listwę dobrze dociskając ją do każdej świecy.
5. Zakładasz obudowę.
Świece tak na prawdę można wymieniać samemu, jedyne co sprawia problemy przy wymianie świec w tym silniku to to że potrzebny jest klucz nasadowy z tego co pamiętam 11 albo 12, tylko że z tych mniejszych i dłuższych ew. klucz rurkowy, bo tymi w tradycyjnym rozmiarze nie da się tam podejść.
* - w sporadycznych przypadkach świeca będzie iskrzyła a nie będzie się prawidłowo nagrzewać i nie będzie spełniać swojej roli, ewentualnie można wyciągać świece po kolei, przykaładać tak by obudowa dotykała "-" a na łepek podpinać "+" i patrzeć jak się nagrzewa.
1. Zdejmujesz obudowę z silnika - trzyma się na trzech zatrzaskach.
2. Ściągasz listwę zasilającą ze świec, jest mocowana na świecach "na wcisk" więc wystarczy pociągnąć. Świece i listwę znajdziesz na przedniej ścianie silnika.
3. Bierzesz kawałek kabla, jeden koniec podpinasz pod "+" w akumulatorze, drugim końcem dotykasz kolejno łebków świec, jak zaiskrzy, znaczy że dana świeca jest dobra*, jak nie zaiskrzy to do wywalenia.
4. Zakładasz listwę dobrze dociskając ją do każdej świecy.
5. Zakładasz obudowę.
Świece tak na prawdę można wymieniać samemu, jedyne co sprawia problemy przy wymianie świec w tym silniku to to że potrzebny jest klucz nasadowy z tego co pamiętam 11 albo 12, tylko że z tych mniejszych i dłuższych ew. klucz rurkowy, bo tymi w tradycyjnym rozmiarze nie da się tam podejść.
* - w sporadycznych przypadkach świeca będzie iskrzyła a nie będzie się prawidłowo nagrzewać i nie będzie spełniać swojej roli, ewentualnie można wyciągać świece po kolei, przykaładać tak by obudowa dotykała "-" a na łepek podpinać "+" i patrzeć jak się nagrzewa.
Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]
- Mlody_ndm
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
W razie potrzeby.fafa69 pisze:a co ile powinno się wymieniać świece ?
Ja generalnie staram się tylko sprawdzić ich stan przed pierwszymi mrozami.
Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]
dziękuje pięknie
[ Dodano: 02 Sty 2009 17:49 ]
i świece w porządku iskrzą ja dotknę kawałkiem kabelka zasilonego napięciem, pomiar też odpowiedni jeśli chodzi o opory, po odłączeniu czujnika i podłączeniu żaróweczki w kabel-świeci, więc co może być że trzeba nawet kilka razy przekręcić kluczyk by zaskoczył za pierwszym razem ?
[ Dodano: 02 Sty 2009 17:49 ]
i świece w porządku iskrzą ja dotknę kawałkiem kabelka zasilonego napięciem, pomiar też odpowiedni jeśli chodzi o opory, po odłączeniu czujnika i podłączeniu żaróweczki w kabel-świeci, więc co może być że trzeba nawet kilka razy przekręcić kluczyk by zaskoczył za pierwszym razem ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości