Padł akumulator "bezobsługowy". Jak ładować?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » wt cze 08, 2010 13:39

ale to muszę mieć woltomierz tak ? a czy jak sprawdze sobie to tak tak do tygodnia czasu to może mieć to wpływ na aku, pytam bo on jest prawie nowy i nie chce go zniszczyć.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 14:14 przez eBox, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 08, 2010 13:44

Jeśli będziesz jeździł autem nie gasząc co chwilę to nie masz po co doładowywać. Ogólnie najważniejsze aby wyładowany aku nie stał zbyt długo. Ale jeśli po odpaleniu podładowałeś go pół h to wyładowany do zera już nie jest. Zanim zakupisz sobie miernik to jeżdżąc autem doładujesz akku. Jeśli więc używasz auta to nie masz po co szarpać się a akku. Oczywiście jak masz prostownik to nic nie stoi na przeszkodzie doładować go.



Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » wt cze 08, 2010 14:52

dzięki wielkie :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt cze 08, 2010 18:38

widze że sa elektryny na forum "_

- wyczyść klemy papierem ściernym
- przesmaruj je wazeliną techniczną koszt 5ł (jak założysz klemy też - miejsce styków te rowki)
- wytrzyj akumulator z kwasów lub brudu ( nie każdy wie że osiada wilgoć i trzeba go oczyścić aby był czysty- akumulator sam się rozładowuje jak stoi - 3 % na tydzień .
-ładować najlepiej jak najmniejszym prądem ja ląduje 2 A


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » wt cze 08, 2010 18:59

niestety mam jakiś stary "ruski" prostownik i tylko trzy pozycje regulacji. jak daje środkową to oscyluje wskazóweczka koło 3-3,5 A a jak daje na pozycje pierwszą to troszkę poniżej 2 A. Na którym ładować i przez ile ? Może na tym 3-2,5 A przez 20 godzin ? (aku nie był rozładowany na maxa bo go podładowałem alternatorem przez pół godziny i to "oczko" wskazywało kolor zielony czyli naładowany. Przez te dwadzieścia godzin go nie przeładuje ?

PS>? papierem zetrzeć klemy od kabli i do tego te dwa "bolce" akumulatorze ?
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 19:12 przez eBox, łącznie zmieniany 2 razy.



teko-2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 19, 2009 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: teko-2008 » wt cze 08, 2010 21:31

Tak , musisz podpiąć woltomierz. Jeżeli napięcie jest bardzo niskie na akumulatorze - poniżej 12,3V to lepiej doładować go jak najszybciej , aby nie następowało zasiarczanie. Nie ma co czekać w takim przypadku. A co do starego ruskiego prostownika to możesz szybko zagotować ten bezobsługowy akumulator i zniszczyć jeżeli napięcie ładowania będzie przekraczało 14,5V.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 21:55 przez teko-2008, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » wt cze 08, 2010 22:44

teko-2008, nie no tam można ustawić albo na 6V albo 12 więc chyba "aż tak źle nie jest" :)

tyle że po dwóch godzinach ładowania wskaźnik zmniejszył się z 3,5 do 1 A.. czyli jak zejdzie do 0 to będzie nałądowany i trzeba go odłączyć ? czy zostawić na całą noc?

PS> dzięki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 22:45 przez eBox, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 08, 2010 22:52

eBox pisze:czyli jak zejdzie do 0 to będzie nałądowany
nie licz na to przy takim starym prostowniku, ale i nie przejmuj się tym. Jak koledzy piszą aku ma być ładowany w aucie i jeśli t nie starcza to jest awaria albo zużyty aku. Jeśli miałbyś woltomierz to byś mógł zobaczyć jakim napięciem (nie piszę o natężeniu) aku jest ładowany. Ja też mam taki stary prostownik, to ma napięcie 12,5V, akurat tyle żeby całkowicie rozładowany aku naładować gdzieś w 1/3, do odpalenia auta wystarczy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 59 gości