Po uruchomieniu silnika wszystko jest OK. Pali od pierwszego razu. Gdy sterownik (Digifant-II) wyłączy ssanie (tak podejrzewam że wtedy) zaczynają się dziać dziwne rzeczy.
Obroty silnika spadają do około 700-800 obr/min. Po wciśnięciu gazu nie ma efektu - obroty nie wzrastają. Puszczam gaz - silnik gaśnie. Aby ponownie odpalił potrzebuję kręcić około 3-5 sekund rozrusznikiem.
Dziwna sprawa, bo gdy w takiej sytuacji odłączę przepływomierz to praca silnika się poprawia. Obroty wracają do normy, wciskając w gaz wchodzi na obroty. Podłączam przepływomierz i znów to samo. Przepływomierz wydaje się być dobry.
Gdzieś na forum znalazłem opis jaką powinien mieć charakterystykę i ma bardo zbliżone parametry. (rośnie od około 300 do 1100 ohm w zakresie 0-2/5 a dalej do końca maleje z tego 1100 do około 100 ohm)
Dodatkowe info: Sterownik był wymieniany. Stary uległ zniszczeniu (spaliły się 3 tranzystory) zakupiłem nowy "wszyscy twierdzą że on jest dobry".
Moje 2 pytania:
1) Gdzie jest źródło tego problemu co opisałem?
2) Mam dwa sterowniki stary zepsuty i nowy "niby dobry" - czy da się przełożyć EPROM ze starego do nowego?? Cel: Dobry układ ze starym programem. Czy ktoś próbował takiego zabiegu??
Dane auta:
MK2 rok 91. Silnik PF 1.8 na wielopunktowym wtrysku, sterownik o oznaczeniu: 037 906 022 CT
Po wyłączeniu ssania silnik źle pracuje.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Kręcisz coś mocno albo odłączasz cos innego niż powinieneś. Auto nie ma prawa chodzić na benzynie przy odpiętym przeplywomierzu. Nie ma takiej mozliwosci. Co najwyzej zapali na chwilkę i od razu zgaśnie.
Na dzien dobry czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź i wymień w razie potrzeby. Nie grzeb nic przy sterownikach i ukladach scalonych dopoki nie naprawisz auta.
Na dzien dobry czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź i wymień w razie potrzeby. Nie grzeb nic przy sterownikach i ukladach scalonych dopoki nie naprawisz auta.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości