płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zepol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:10
Lokalizacja: zabrze

płyn chłodniczy

Post autor: zepol » wt gru 02, 2008 15:03

czesc mam golfika i znika mi płyn chłodniczy, ale przymiezam sie do wymiany uszczelki pod głowicą bo mi sie poci i zaczął mi na postoju kopcic czyli dymek z ruły. czy to może byc przyczyną znikania tego płynu. czy uszczelka ma cos z tym wspolnego za wskazówki wielkie dzieki :okej:


zepol

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » wt gru 02, 2008 15:15

Witamzepol, Uszczelka pod glowica ma baaaardzo wiele wspolnego ze znikajacym plynem.Najlepiej mozna to sprawdzic na bagnecie od oleju.Jesli plyn sie przedostaje to na bagnecie bedzie taka maz konsystencji majonezu o kolorze kawy z mlekiem.Jesli diagnoza sie potwierdzi,odstaw auto jak najszybciej do mechaniora,bo olej+plyn chlodniczy=zatarty silnik :crazy:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 02, 2008 15:15

Uszczelka swoją drogą choć raczej zimnego auta byś już normalnie i bez problemów nie odpalił. Inne ważne połączenia to połączenie pompy wody z blokiem silnika i wszelkie połączenia króćcy i węży. Warto aluminiowe krućce na pompie wody przeczyścić i poskładać to na nowo. Króciec plastikowy z przodu głowicy i z boku też warto odkręcić i poskładać na nowych oringach i niewielkiej ilości silikonu. Często jest tak, że wycieku nie widać bo zanim się ujawni to płyn odparowuje i szukamy bez końca.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » wt gru 02, 2008 15:17

Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt gru 02, 2008 18:54

robert14-83 pisze:Poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą płyn może dostawać się do oleju w silniku i dlatego Ci ubywa. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju masz taką biało-żółtą maź i na bagnecie do pomiaru poziomu oleju. Jeśli tak to wskazuje to na uszczelkę...
apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz
Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2008 18:55 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » śr gru 03, 2008 11:06

Szosownik pisze:apropo mazi kolego to ona występuje jak ktoś robi krótkie odcinki i to wcale nie świadczy o padniętej uszczelce
a swoją drogą płyn może dostawać się bezpośrednio do spalania i na bagnecie oleju na pewno
go wtedy nie zobaczysz

No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:



zepol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:10
Lokalizacja: zabrze

Post autor: zepol » śr gru 03, 2008 12:11

czesc juz dalem autko do mechanika i zrobi mi ta głowice i zobaczymy czy to cos pomoże ale żadnych objawów nie mam ze jest jakas maż na oleju bo robie dziennie okolo 60 km. a co do wskazówek to dzieki ale ja sie na tym nie znam wogole i jestem skazany na mechaników a wiecie jak oni sie cenia :(


zepol

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr gru 03, 2008 13:11

robert14-83 pisze:No tak racja... Ale drogi kolego Szosownik jak wyżej zauważyłeś kolega zepol napisał że znika mu płyn chłodniczy a dodając do tego objawy które opisałem może to wskazywać na uszczelkę głowicy. Ja nie wydałem tutaj 100% diagnozy tylko podsuwam mu pomysł co może sprawdzić więc nie rozumiem po co ten atak z Twojej strony...
pozdrawiam :green_fuck:
Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione
Ostatnio zmieniony śr gru 03, 2008 13:34 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » śr gru 03, 2008 15:21

Szosownik pisze:Kolego jaki atak?
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie co nie jest zabronione

Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr gru 03, 2008 15:57

robert14-83 pisze:Ja też wyraziłem swoje zdanie!!!
więc nie widzę w czym problem :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 119 gości