Nagły spadek mocy w Golf IV 1.9TDI 115KM 6 biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nagły spadek mocy w Golf IV 1.9TDI 115KM 6 biegów

Post autor: szwari » sob lis 08, 2008 21:40

Witam...Ma problem z nagłym spadkiem mocy w moim autku. Problem polega na tym, że tryb awaryjny włącza mi sie (jak do tej pory) tylko na dłuższej trasie np.przy wyprzedzaniu lub zwiększaniu prędkości oraz zawsze przy 140km/h. Natomiast w mieście jeszcze nigdy mi sie to nie zdarzyło by włączył mi się tryb awaryjny, przeciągam autko 2,3 ,4 biegu nawet do 5ooo obr/min i czasami jak mam tyle miejsca to rozpędzam sie do 120 km/h. i nic się nie dzieje. Natomiast przy jeździe w trasie jadąc 120km/h chce przyspieszyć do manewru wyprzedzania a tu nagle pojawia się spadek mocy. Oczywiście tryb awaryjny po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znika. Proszę kolegów o jakąś podpowiedz co to może być. Z góry bardzo dziękuję.... :pub:



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » sob lis 08, 2008 21:43

jedź na diagnostykę silnika i tam Ci powiedzą co mu dolega..najlepsze rozwiązanie...co do problemu to przyczyn moze być wiele.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nagły spadek mocy w Golf IV 1.9TDI 115KM 6 biegów

Post autor: szwari » sob lis 08, 2008 22:08

Dzięki...
W lipcu sprowadziłem autko i w czasie powrotu już miałem spadek mocy, następnie pojechałem na wymianę wszystkich olejów filtrów paska rozrządu itp. i oczywiści został podłączony do kompa i były błędy
4500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego. Przerwa/zwarcie do plusa
462D Regulacja ciśnienia doładowania. Powyżej granicy regulacji
4490 Przepływomierz masowy powietrza. Przerwa/zwarcie do masy.
Po wykasowaniu tych błędów od lipca było oki(raz mi sie tylko włączył ale to na pierwszym biegu jak dojeżdżałem do przejazdu kolejowego)
Pojadę na kompa ale po długim wekendzie...
dziękuję :pub:



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 09, 2008 00:15

szwari pisze:4490 Przepływomierz masowy powietrza. Przerwa/zwarcie do masy.
przeczyść styki na przepływce
szwari pisze:462D Regulacja ciśnienia doładowania. Powyżej granicy regulacji
czyli szfajnkuje N75, bądź zapiekły się kierownice w turbinie..lub sztanga w gruszce turbiny. Na pocztku podmień zaworek n75 stosując n18 i czy coś to pomorze, jeśli nie to raczej turbinka do czyszczenia ;)

a jeśli masz okazję to zloguj autko i wyniki wklej na forum



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » ndz lis 09, 2008 00:32

dzięki...
czy ten N75 jest obok N18??????????
czyli trzeba zdemontować wszystkie wężyki i zamienić???????czy wystarczy tylko przełączyć wtyczki??????
pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 09, 2008 00:41

tak, są usytuowane niedaleko siebie.. N18 montujesz na miejscu N75.. razem z wężykami i przewodami



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » ndz lis 09, 2008 01:11

enjoy pisze:tak, są usytuowane niedaleko siebie.. N18 montujesz na miejscu N75.. razem z wężykami i przewodami
sorki ale proszę w lepsze wyjaśnienie czyli robię następujące kroki

odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
sorki za problem ale nie chce zrobić czegoś co nie powinienem
pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 09, 2008 01:16

szwari pisze:odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
tak, dokładnie ;)

czasem ciężko mi jest się poprawnie wysłowić po %%% :helm:



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » ndz lis 09, 2008 01:44

enjoy pisze:
szwari pisze:odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
tak, dokładnie ;)

czasem ciężko mi jest się poprawnie wysłowić po %%% :helm:
spoko :pub:

to jeżeli tak mam postąpić to jaka jest różnica między tymi zaworami????może to głupie pytnko ale od czego jest wtedy ten zaworek n18, skoro zamienię je miejscami i wszystko będzie oki????
tak to jest jak się nie ma instrukcji obsługi...może ktoś wie skąd mógłbym sobie ściągnąć..
pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 09, 2008 01:57

oba są tej samej budowy i mają tą samą zasadę działania dlatego na próbę można je podmienić, N18 steruje recyrkulacją spalin.. czyli EGR-em ;)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lis 09, 2008 12:08

zamykam , pkt.2 regulaminu forum



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości