Przedmuchy silnika - z korka wlewu oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 23, 2008 13:01

reasumując to wszystko co zostało powiedziane myślę ze nie masz się czym martwić
nie ubywa oleju
kompresja równa
Maćkooo pisze:odkrecenie korka ani bagnetu nie powoduje zmiany pracy silnika. Nic sie nie dzieje.
i jeszcze jak nie ubywa płynu chłod.
wiec ok



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw paź 23, 2008 13:03

Płynu chlodniczego mi nie ubywa .
właściwie to celem tego tematu byly 2 wskazania.
1. Czy mam robić remont glowicy - tak polecał mi kolega ktory jest dosc dobry w te klocki, gdyz stwierdził ze to dymienie go niepokoi.
2. Mam olej mineralny i bede niedługo zmieniał . Mam zamiar wlać półsyntetyk dlatego warto znac stan silnika przed ta operacją. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 23, 2008 13:16

ja bym nic nie robił nic niepokojącego tu nie widać
:bajer:

[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 13:18 ]
Maćkooo pisze: Mam zamiar wlać półsyntetyk dlatego warto znac stan silnika przed ta operacją.
już znasz
kompresja ok
oleju nie bierze

[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 13:21 ]
Doświadczony mechanik, na podstawie oceny charakteru zużycia oleju, ciśnienia w cylindrach itp. jest w stanie z dużą dokładnością określić, czy potrzebna jest regeneracja głowicy :bajer: :bigok:



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt paź 24, 2008 11:28

Ok wszystko rozumiem ale mam jeszcze 2 pytanka.
Czy przy moich wartosciach kompresji czyli ponad 12 bar na każdym cylindrze mozna wnioskować że silnik jest równiez szczelny na zaworach?. Zakładam że pierscienie są jednak ok gdyz były wymienianie a oleju nie bierze. No i ewentualnie czy istnieje sposób bez rozbierania głowicy na stwierdzenie szczelności zaworów? Czy w moim przypadku kompresja mówi juz wiele?
2 pytanko dotyczy oleju. Czy teraz spokojnie moge zalać olej półsyntetyczny. dodam że wyciek mam tylko przy skrzyni ale to z silnika . Simer na wale wymieniłem ale niestety uszczelnienia pod całym elementem zabezpieczającym wał korbowy nie zmieniłem. I ciutek tutaj sobie leci. Czy półsyntetyk niczego zlego nie wyrządzi?


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 24, 2008 11:44

Maćkooo pisze: Czy w moim przypadku kompresja mówi juz wiele?
w pierzwszej kolejności kompresja mówi nam w jakiej kondycji jest silnik
Maćkooo pisze:że silnik jest równiez szczelny na zaworach?
czy miałeś robioną próbę olejową ??
w zasadzie taki powinien być stosowany
połsyntetyk
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 11:51 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt paź 24, 2008 11:56

dziejo pisze:czy miałeś robioną próbę olejową ??
Nie robilismy próby olejowej. Z drugiej strony czy jest sens jesli kompresja wynosi ponad 12 bar , a ksiązki serwisowe podaja 9-12 bar?


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 24, 2008 14:01

taki ciekawy arytkuł moze ci się przyda ( jest troche zwiazany ogólnie z twoim tematem )
http://www.auto-swiat.pl/poradnik_artyk ... kul-16811/
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 14:01 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob paź 25, 2008 00:02

Ok to narazie Dzięki wszystkim.
Może nie zamykajmy tego tematu , jak ktos chce to może zawsze dopisać swoje obsewacje. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości