[mk 2] źle działają wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

[mk 2] źle działają wycieraczki

Post autor: Agamek12 » pt lip 22, 2005 16:47

1. po pociągnięciu dźwigni do siebie wycieraczki wykonują kilka machnięć i zatrzymują się w górnym położeniu.
2. po włączeniu czasówek wycieraczki ruszają po około 1 s i działają w sposób ciągły.
3. po lekkim podciągnięciu do góry wycieraczki są w ruchu tak długo, jak długo podciągnieta jest dźwignia.

ostatnio takie numery zdarzają się coraz częsciej. co jest przyczyną, co trzeba naprawić/wymienić? jakie są koszty?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt lip 22, 2005 17:23

moze przekaźnik :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » pt lip 22, 2005 18:20

sprawdz na manetce wycieraczek przy kierownicy czy blaszki sie nie pokrzywiły lub któraś nie pekła


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt lip 22, 2005 18:26

mam dokladnie to samo, przekaznik zostal zdiagnozowany przez elektryka jako dobry, silniczek sam wyjmowalem i rozbieralem i tez jest w porzadku. podejrzenie elektryka padlo na wlacznik wycieraczek (ta manetke przy kierownicy). ja sie ciesze bo nie mam mfa :D. z waska manetka wlacznik kosztuje ok. 40 pln, z szeroka ok. 60 a z mfa kosztuje ok. 240 pln. ;) i tu sie sprawdza taka szkola " im mniej masz bajerow, tym mniej sie moze zepsuc " :P


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pt lip 22, 2005 18:45

kamil993 pisze:mam dokladnie to samo, przekaznik zostal zdiagnozowany przez elektryka jako dobry, silniczek sam wyjmowalem i rozbieralem i tez jest w porzadku. podejrzenie elektryka padlo na wlacznik wycieraczek (ta manetke przy kierownicy). ja sie ciesze bo nie mam mfa :D. z waska manetka wlacznik kosztuje ok. 40 pln, z szeroka ok. 60 a z mfa kosztuje ok. 240 pln. ;) i tu sie sprawdza taka szkola " im mniej masz bajerow, tym mniej sie moze zepsuc " :P
Widzę kolego że się do końca nie znasz na tym...czy masz MFA czy go nie masz to żeby naprawić styczniki manetki nie musisz wymieniać całej manetki. Skoro MFA działa dobrze (włącznik na manetce) to można kupić zwykłą manetkę i przełożyć same styczniki tzn podstawę bo tam nie ma żadnch złącz do MFA. Manetkę z MFA kupujemy tylko wtedy gdy nam się włącznik zepsuje od MFA albo manetka ułamie.

Co to problemu to trzeba sprwadzić styki pod kierownicą i przekaźnik...o ile dobrze pamiętam to przekaźnik ma nr 19.


Obrazek

Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt lip 22, 2005 18:53

TheGwiazdor pisze:Widzę kolego że się do końca nie znasz na tym...
zupelnie sie na tym nie znam :D. czyli mowicie zeby to porozbierac i zobaczyc czy to da sie jeszcze zreanimowac...?


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pt lip 22, 2005 19:31

http://jetta.of.pl/
Gdzieś tu ( w dziale "warsztat") jest dokładny opis działania wycieraczek, z rozpiską styków przekaźnika i przełącznika zespolonego.
BTW, dziekuję kolegom z Forum za podanie tego linka w ich postach, przekazuję niniejszym dalej =D>
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Wycieraczki.

Post autor: Andrzej1 » pt lip 22, 2005 21:04

Witam.Ja zacząłbym od sprawdzenia styku wyłącznika krańcowego w silniczku.Nowy można
przylutować lub przynitować.To jest 1godzina roboty.Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » sob lip 23, 2005 17:31

Rozebrałem silnik, wywaliłem z niego stary, twardy smar i wycieraczki działają - razem około 30 minut roboty.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości