Koło pasowe wału a rozrząd
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Koło pasowe wału a rozrząd
Czołem
Dziś byłem zmuszony odkręcić koło pasowe. Rozrządu nie ruszałem ale potem pomyślałem, że niby skąd mam teraz wiedzieć jak przykręcić to koło z powrotem tak żeby znaki były tak jak wcześniej. Bo jak wiemy na kole pasowy i plastikowej obudowie są takie znaki.
Zrobiłem kilka przymiarek i wychodzi mi na to że to koło można przykręcić tylko w jednym położeniu bo jak widzę to otwory na śruby są jakieś niesymetryczne...
Ale pewności nie mam więc zapytam was czy to jest prawda że koło pasowe do kółka od paska rozrządu można przykręcić tylko w jeden sposób?
Pozdrawiam
Dziś byłem zmuszony odkręcić koło pasowe. Rozrządu nie ruszałem ale potem pomyślałem, że niby skąd mam teraz wiedzieć jak przykręcić to koło z powrotem tak żeby znaki były tak jak wcześniej. Bo jak wiemy na kole pasowy i plastikowej obudowie są takie znaki.
Zrobiłem kilka przymiarek i wychodzi mi na to że to koło można przykręcić tylko w jednym położeniu bo jak widzę to otwory na śruby są jakieś niesymetryczne...
Ale pewności nie mam więc zapytam was czy to jest prawda że koło pasowe do kółka od paska rozrządu można przykręcić tylko w jeden sposób?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 17:09 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a nie widzisz tam czasem występu na zębatce paska wału i piątego otworu na nią w kole pasowym?tirsone pisze:Ale pewności nie mam więc zapytam was czy to jest prawda że koło pasowe do kółka od paska rozrządu można przykręcić tylko w jeden sposób?
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 21:32 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Z tego co pamiętam to powinny być 4 otwory na śruby i 1 na znak który pozwala zamontowac koło tylko w jednym położeniu.
Zreszta jakbys miał wątpliwości to ustaw na znak w skrzyni i wtedy dopasuj koło pasowe.
Zreszta jakbys miał wątpliwości to ustaw na znak w skrzyni i wtedy dopasuj koło pasowe.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
można się w prosty sposób upewnić sprawdzając przez otwór od świecy czy jak znak na kole i obudowie się pokryje to czy 1szy tłok jest na górze, albo spradzić czy znak na kole zamachowym się pokaże w okienku. Wtedy będize pewność że dobrze przykręcisz przykręcisz a nie przeręcone nx90 stopni
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 02:22 ]
aha no i ja też kojarzę koła pasowe tylko z jednym otworem nazwijmy to montażowym i 4ma pod śruby cyzli w sumie 5 otworów w kółku pasowym wału, innych nie spotkałem
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 02:22 ]
aha no i ja też kojarzę koła pasowe tylko z jednym otworem nazwijmy to montażowym i 4ma pod śruby cyzli w sumie 5 otworów w kółku pasowym wału, innych nie spotkałem
Czołem
Wieści z garażu...
Koło które mam ma 8 otworów... Ale w sumie tak jak pisałem tylko w jednym ustawieniu wszystko sie ze sobą pokrywa..
Ale to nie koniec zagwostek...
Przyjrzałem się swojemu rozrządowi.. a konkretnie znakom na kołach i wygląda to tak że chyba coś jest nie tak ;/
Tzn...
Przykręciłem to koło pasowe z wału i ustawiłem je tak aby kreska na kole pokrywała się z tą na plastikowej obudowie.. Dodatkowo odkręciłem pierwszą świecę i włożyłem tam rurkę żeby widzieć położenie tłoka. I faktycznie w miejscu pokrywania się znaków na kole tłok nr 1 jest najwyżej. Ale w takim ustawieniu znaki na kole od wałków są w dość dziwnym położeniu... tzn ten zewnętrzny który powinien pokrywać się z tę strzałką na pokrywie silnika jest dokładnie po drugiej stronie czyli na samym dole. Natomiast nie widze w tym momencie tego znaku który jest po wewnętrznej stronie tego kółka od rozrządu.
Nie mam pojęcia co jest ale z tego co czytałem to chyba coś jest nie tak z tymi znakami na kółku rozrządu...
Wieści z garażu...
Koło które mam ma 8 otworów... Ale w sumie tak jak pisałem tylko w jednym ustawieniu wszystko sie ze sobą pokrywa..
Ale to nie koniec zagwostek...
Przyjrzałem się swojemu rozrządowi.. a konkretnie znakom na kołach i wygląda to tak że chyba coś jest nie tak ;/
Tzn...
Przykręciłem to koło pasowe z wału i ustawiłem je tak aby kreska na kole pokrywała się z tą na plastikowej obudowie.. Dodatkowo odkręciłem pierwszą świecę i włożyłem tam rurkę żeby widzieć położenie tłoka. I faktycznie w miejscu pokrywania się znaków na kole tłok nr 1 jest najwyżej. Ale w takim ustawieniu znaki na kole od wałków są w dość dziwnym położeniu... tzn ten zewnętrzny który powinien pokrywać się z tę strzałką na pokrywie silnika jest dokładnie po drugiej stronie czyli na samym dole. Natomiast nie widze w tym momencie tego znaku który jest po wewnętrznej stronie tego kółka od rozrządu.
Nie mam pojęcia co jest ale z tego co czytałem to chyba coś jest nie tak z tymi znakami na kółku rozrządu...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to zakręc wałem o jeden obrót i wałek ustawi się też ok
Musisz pamiętać że wałek kreci się 2 razy wolniej niż wał i stąd to rozjechanie o 180 stopni ale jak zakręcisz wałem o 360 to znak na wałku się zgra.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 17:31 ]
innymi słowy to ze pierwszy tłok jest na górze to jeszcze nie znaczy ze jest on w GMP. W GMP będzie on dopiero po kolejnym pełnym obrocie wałem. Wtedy sprawdź wszystkie znaki (kolo pasowe wału, wałek, aprat z palcem i mozesz też koło zamachowe i wtedy dopiero powinno sie juz zgadzać)
daj znac czy mam racje ale to chyba to, innej opcji nie widzę.
Musisz pamiętać że wałek kreci się 2 razy wolniej niż wał i stąd to rozjechanie o 180 stopni ale jak zakręcisz wałem o 360 to znak na wałku się zgra.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 17:31 ]
innymi słowy to ze pierwszy tłok jest na górze to jeszcze nie znaczy ze jest on w GMP. W GMP będzie on dopiero po kolejnym pełnym obrocie wałem. Wtedy sprawdź wszystkie znaki (kolo pasowe wału, wałek, aprat z palcem i mozesz też koło zamachowe i wtedy dopiero powinno sie juz zgadzać)
daj znac czy mam racje ale to chyba to, innej opcji nie widzę.
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 17:32 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
no proszę ...taki detal a wszystko zmienia... Miałeś rację po przekręceniu raz jeszcze wszystko się pokrywa.. tzn znaki na kołach i palec.sas_gti pisze:to zakręc wałem o jeden obrót i wałek ustawi się też ok
Musisz pamiętać że wałek kreci się 2 razy wolniej niż wał i stąd to rozjechanie o 180 stopni ale jak zakręcisz wałem o 360 to znak na wałku się zgra.
Dzięki. Zobaczę jeszcze jak z tym brzęczeniem będzie, które się wczoraj pojawiło z okolicy rozrządu ale to juz temat na inną bajkę
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
apropos hałasu z rozrządu to
i temat o tym (niestety bez jednoznacznej odp)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105079&start=15
i temat o tym (niestety bez jednoznacznej odp)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105079&start=15
sas_gti,
A wiesz ze mi szura podobnie... moze trochę niższy dźwięk ale z tej samej okolicy.
Na zimny mi nie szurało ale jak pojeździłem to zaczęło... Dziś wcisnąłem trochę smaru w to kółko od napinacza i odpaliłem silnik, i na na zimnym już tego prawie nie słychać...
sam nie wiem ocb. Myślałem nad zmianą rolki napinacza ale ta którą mam mimo że wymieniona 2 lata temu to "przejechała" ze 100 km... więc sam nie wiem..
A wiesz ze mi szura podobnie... moze trochę niższy dźwięk ale z tej samej okolicy.
Na zimny mi nie szurało ale jak pojeździłem to zaczęło... Dziś wcisnąłem trochę smaru w to kółko od napinacza i odpaliłem silnik, i na na zimnym już tego prawie nie słychać...
sam nie wiem ocb. Myślałem nad zmianą rolki napinacza ale ta którą mam mimo że wymieniona 2 lata temu to "przejechała" ze 100 km... więc sam nie wiem..
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no wlasnie my z kumplem od tego g60 tez juz nie wiemu bo rolka napinacza była wymiania dwa razy. Zeby było mało to z powodu tego dzwięku wymieniana już była też pompa wody, wspomy i łożyska altka. Za cholerę nie wiemy co to i skąd. Ale nie odpalalismy jeszcze auta bez pasków osprzętu, tylko to bedzie loreria bo dzwiek jest nie zawsze a auto bez pompy długo chodzić nie może. Wlasnie wie ktos moze na ile mozna odpalic auto bez paska na pompie wody?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości