pytanie odnosnie przelozenia skrzyni biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

pytanie odnosnie przelozenia skrzyni biegow

Post autor: esio10 » ndz wrz 07, 2008 00:15

witam mam pytanie odnosnie skrzynie biegow , otoz mam jette 1,8 GX 90 koni i przelozylem do mojej jetty skrzynie biegow z jetty kolegi ( jego jetta uszkodzeniu ulegla ale silnik sie zachowal , mial tam 1,8 RP 90 koni ) z tego co z nim rozmawialem jego jetta potrafila sie rozpedzic do 195 km/h , jakos po przelozeniu skrzyni do mojego GX auto ciagnie ladnie na biegach od 1-3 na 4 biegu zaczyna sie juz meczyc i 5 bieg to juz jedzie bo jedzie- dlaczego tak sie dzieje - na skutek iz mam taka sama pojemnosc jak kolega i taka sama moc silnika , zaznacze ze musialem przelozyc przeguby -homokinetyki



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 07, 2008 20:08

każda skrzynia ma jakieś oznaczenia
mówiąc potocznie włożyłeś skrzynie "dłuższa" a wiec bedziesz miał słabsze przyspieszenie ale za to powinien rozwijac wieksze predkości o ile silnik da rade ciągnąć



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » ndz wrz 07, 2008 23:20

wojtas4589 pisze:każda skrzynia ma jakieś oznaczenia
mówiąc potocznie włożyłeś skrzynie "dłuższa" a wiec bedziesz miał słabsze przyspieszenie ale za to powinien rozwijac wieksze predkości o ile silnik da rade ciągnąć
tego co odczulem po przelozeniu skrzyni to tylko fakt ze auto gorzej przyspiesza na biegu 4 i o 5 juz nie mowie , na biegach od 1-3 chyba nawet lepsze przyspieszenie ma , jakie predkosci usyskujesz z poszczegolnych biegow , a tego GX to masz wersje US czy europejska - i czy wogole byly jakies zmiany w tych jednostkach , gdyz ja mam wersje jetty US z silnikiem GX i u mnie przy ogumieniu 175/70/13" przy 6 tys opbr na biegu 4 gora 140 km/h odpowiadalo na 5 biegu auto przyspieszało do 4 tys - potem to sie tylko rozpedzałooo i rozpedzało ślimaczym tempem i jak bylo z gorki :/ dlatego szukam porady co moze mi blokowac silnik ? auto rok temu zakupilem - myslalem o zapłonie i o sprawdzeniu wlasnie czy uklad podcisnienia dziala poprawnie i czy przyspiesza zaplon- mozesz zrobic dokladne foto twojego silnika ? chcialbym sie szczegolowo przypatrzec gdzie jakie przewody i weze biegna - moze mam cos popierniczone



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 08, 2008 09:41

ja mam wogole włożoną skrzynie od seata to znów jest zajebiście krótka na 5 przy 3tys/obr jade może z 90, ale za to autko zajebiście sie zbiera, jeżeli na 1,2,3, masz dobrze to kwestią gorzszego przyspieszenia jest zmiana skrzyni nie szukaj nic przy silniku. z tego co wiem skrzynie 4 i 5 różniły sie tylko na tych dwóch biegach, a 1,2,3 były takie same przełożenia



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » pn wrz 08, 2008 15:48

wojtas4589 pisze:ja mam wogole włożoną skrzynie od seata to znów jest zajebiście krótka na 5 przy 3tys/obr jade może z 90, ale za to autko zajebiście sie zbiera, jeżeli na 1,2,3, masz dobrze to kwestią gorzszego przyspieszenia jest zmiana skrzyni nie szukaj nic przy silniku. z tego co wiem skrzynie 4 i 5 różniły sie tylko na tych dwóch biegach, a 1,2,3 były takie same przełożenia
ale ja nadal nie potrafie zrozumiec jak skrzynia zalozona w jetta kolegi ktory mial taka sama moc przy takiej samej predkosci obrotowej i pojemnosci i takim samym sprezaniu - tylko innym zasilaniu silnika , po prostu sobie nie radzi w moim silniku , przeciez moc wyjsciowa z silnika do skrzyni chyba w takim razie skoro takie same parametry mam jak jetta kolegi - a jednak cos nie gra i silnik muli



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 08, 2008 15:52

a opony macie takie same??i wielkosc kół?to bardzo duzo daje.kolega pisze ze zmienil skrzynie wiec co ma do tego czy któtsza itp.rozumiecie co on pisze?
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 15:54 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 08, 2008 16:27

piotr2, nie kumasz co ja pisze czy nie kumasz co pisze esio10, :grin:



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » pn wrz 08, 2008 22:59

piotr2 pisze:a opony macie takie same??i wielkosc kół?to bardzo duzo daje.kolega pisze ze zmienil skrzynie wiec co ma do tego czy któtsza itp.rozumiecie co on pisze?
fabryczne to 175/70/13 byly obecnie mam zalozone 185/55/15 i nie powiem ale lepiej sie trzymie drogi auto - ale czuc ze troche oporniej sie zbiera , a kolega w swojej jecie mial wlasnie zalozone 185/65/14

[ Dodano: 09 Wrz 2008 09:54 ]
piotr2 pisze:a opony macie takie same??i wielkosc kół?to bardzo duzo daje.kolega pisze ze zmienil skrzynie wiec co ma do tego czy któtsza itp.rozumiecie co on pisze?

wlasnie odczytuje dane silnika GX i RP z ksiazki wiec tak RP pojemnosc 1781 (GX 1781) moc RP 90 KM przy 5250 obr/min ( GX 90 koni przy 5250 obr/min) Maksymalny moment RP 142 Nm ( GX 137 Nm) sprezanie RP 9,0:1 ( GX 9,0 :1 ) zasilanie RP Mono-Jetronic ( GX KE-jetronic) i jak tu wmawiac ciagle ze skrzynia jest za dluga - z ksiazki wynika ze te silniki sa prawie takie same



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości