Strona 1 z 1

drgający pedła sprzegła

: czw wrz 04, 2008 16:49
autor: tmhc
mam takie pytanie jak w temacie a mianowicie, podczas naciskania pedała sprzęgła czuje ze mi drży, czy mam się tym przejmować i czy wy też tak macie?

: czw wrz 04, 2008 18:02
autor: Ryszardo
A jaki masz silnik?? U mnie też czuję drżenie jak bardzo lekko nacisnę, po pełnym wciśnięciu pedału nic nie czuć. Z tego co się orientuję, jest to normalne w dieslach, nie wiem jak w benzyniakach. Pozdrawiam.

: czw wrz 04, 2008 22:16
autor: tmhc
no ja mam 1.9 TDI 90Km silnik ALH

: czw wrz 04, 2008 22:23
autor: lolo_golf
Czuc silnik na sprzegle w dieslu zawsze bedzie. Wazne jest to czy jak naciskasz powoli sprzeglo to czy silnik zaczyna drżeć przez chwile... bo jak tak to dwumasa...

Re: drgający pedła sprzegła

: czw wrz 04, 2008 22:35
autor: PinkFloyd
tmhc pisze:mam takie pytanie jak w temacie a mianowicie, podczas naciskania pedała sprzęgła czuje ze mi drży, czy mam się tym przejmować i czy wy też tak macie?
W ALH jest dwumas jezeli lekko nacisniesz sprzegło i nie wcisniesz go do konca pedał bedzie lekko pulsował, po całkowitym wcisnieciu nie powinien. Jezeli drgania nie przenosza sie na bude i nie telepie autem i nie rzuca w czasie przyspieszania to wszystko jest ok.

: pt wrz 05, 2008 13:06
autor: tmhc
nie kabiną nie trzęsie i nie słychać żadnego telepania więc chyba jest wszystko ok :)a powiedzcie mi na co trzeba uważać by to koło dwu masowe się nie popsuło bo widziałem ze to dość częsty przypadek...

: pt wrz 05, 2008 13:22
autor: lolo_golf
Trudno powiedzieć. Ale jak bedziesz sie trzymał zasad na dole :dol: to dlugo pojezdzisz :pub:

Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie