Strona 1 z 3

Jaki olej do wspomagania?

: czw lip 31, 2008 10:30
autor: Mirekmiro
Witam

Wiem ze temat byl walkowany ale kazdy pisze inaczej i juz sam nie wiem jaki kupic febi 6161,6162,zielony,zolty? nabralem strzykawka stary i u mnie raczej wychodzi na bardziej czerwony,chyba ze jest tak brudny,ktos tam pisal ze po kolorze korka ja mam czarny,jedna uwaga byla jeszcze taka ze lepiej syntetyczny niz mineralny?a ten febi zielony jest mineralny,tzn ze wszyscy polecaja ten gorszy olej?

dodam ze na stronie FEBI pisza ze ma byc zolty?
http://www.febi.com/pl/service/suche/produktfinder.jsp

silnik 1.6 Abu 93r

: czw lip 31, 2008 11:01
autor: MarcoVW
Febi mineralny M6162 biała butelka zielone napisy i plyn jest koloru zielonego.

tak, sprawa jest troche zakrecona bo gdy podaż numer oryginalny G00200 to febi pokazuje odpowiednik syntetyczny S6161 zielona butelka czerwone napisy , plyn żólty.

Ponoc jak pojdziesz do serwisu VW to teraz jest tylko syntetyczny dostepny i mowia ze mozna go nawet lac do starych aut (przekladni) mk2 itp.

Kup mineral M6162 :okej:

: czw lip 31, 2008 11:41
autor: majorr92
Ja mam butelkę oryginalnego oleju kupiłem na zapas kolor jakby zielony nie wiem dokładnie bo nie otwierałem:

Obrazek Obrazek Obrazek

Sorry za kiepskie zdjęcia numer na butelce to:

G 004 000 M2

[ Dodano: 31 Lip 2008 10:48 ]
Do mojego pasuje ten ze strony FEBI :

06161

http://www.febi.com/pl/service/suche/pr ... suche=true

[ Dodano: 31 Lip 2008 10:50 ]
U Ciebie ma być taki sam jak u mnie sprawdziłem:

http://www.febi.com/pl/service/suche/pr ... suche=true

Czyli NR FEBI: 06161

[ Dodano: 31 Lip 2008 10:54 ]
Tu masz całą specyfikacje tego oleju:

http://212.110.107.100/febi/webartikel4 ... 15&p_gui=0

Wychodzi na to że syntetyk i kolor zielony ja bym innego nie lał na twoim miejscu szkoda wspomagania.

: czw lip 31, 2008 20:07
autor: MarcoVW
tak jak pisalem wczesniej , obecnie sprawa jest zakrecona z plynem do wspomy.
Wczesniej byl G00200 ktorego zastąpił G004 000 i jest on syntetyczny a na dodatek ma kolor minerala czyli zielony :chytry:

Pamietaj ze przy wymianie plynu zlewasz stary. A wiec bym nalał minerala M6162 a jak bym mial nowe auto albo nową wspome i pompe to syntetyk S6161.

: czw lip 31, 2008 21:37
autor: 007gucio
ja u siebie mam zielony,
jak u Ciebie nikt nigdy nie wymieniał płunu itp to pewnie kolor jest ten sam...

: czw lip 31, 2008 21:58
autor: Maćkooo
Jezdze na febi biala butelka, mineralny. Wszystko jest ok. Jest koloru zielonego, moj stary był bardziej brazowy , teraz zrobił sie ten sielony noiwy takze brazwoy.
Wlej zielonego febi 6162 i bedzie ok. :D

: pt sie 01, 2008 00:40
autor: majorr92
Ja zawsze wlewam to ci jest w katalogu przypisane do mojego modelu nigdy nie kombinuje jakby można było wlać inny to by napisali, więc radził bym wlać ten: 06161 taki jaki ma być do twojego modelu

: sob sie 02, 2008 13:42
autor: niuteq
ktory z tych przewodo trzeba sciagnac zeby najszybciej spuscic caly plyn od wspomagania??
Obrazek

: sob sie 02, 2008 14:26
autor: majorr92
5 i 4

: ndz sie 03, 2008 00:02
autor: Maćkooo
Zdejmujesz wąż nr 4. Płyn spływa, wsiadasz do auta dynamicznie pokrecasz kierownica w prawo lewo aby reszta płynu zleciała. Wąż który musisz sciagnac o ile dobrze pamietam przychodzi bezposrednio ze zbiorniczka az do pompy wspomagania.

: czw sie 28, 2008 09:07
autor: lux4
a nie 10?
pompa jest dośc wysoko, i jak zdejmiesz 4 to nie zleci płyn przy kiolumnie kierownicy...

: czw sie 28, 2008 11:26
autor: Dedi_S
Z olejami do golfów jest dość duży problem ponieważ nawet ASO wprowadza w błąd właścicieli VW. Rzeczywiście fabryczny olej jest już nie produkowany. Intercars i inne sklepy motoryzacyjne także są źle poinformowane. Każdy z nich zaleca zielonego Febi, otóż on jest za rzadki i ma zbyt małą lepkość. Samo Febi zaleca żółty typu Dexron II więc nie wiem skąd takie informacje od polskiego dystrybutora o zielonym. Jeżeli ktoś ma już starszą pompę to raczej nie będzie czuć różnicy, siła wspomagania może być jedynie mniejsza. Problemy zaczynają się przy nowej pompie, bo po wlaniu zielonego pompa będzie wyła w niebo głosy. W większości wypadków fabryczne pompy VW to niemiecki ZF (tak się składa że znam przedstawiciela na Polskę) i to on określa rodzaj oleju dla danej pompy, a potrafiło być ich nawet kilka rodzai w jednym modelu silnika. Nie radzę też sugerować się kolorami bo to zależy od producenta. Jak ktoś wcześniej zauważył koloru zielonego może być minerał lub syntetyk, a takie oleje niesamowicie się po między sobą różnią. Większość uszczelnień i mieszanek gumy jest odporna tylko na mineralne, wleje się synt. i wycieki gotowe. Po za tym pompy promieniowe (w MKII i w większości MK III) potrzebują całkiem innego oleju niż pompy zębate (ślimakowe) stosowane obecnie w większości nowszych samochodów (są bardziej trwałe i mniej wymagające). Troszkę się rozpisałem, ale mam nadzieję że wyjaśniłem dość czytelnie tą sprawę raz na zawsze.

: czw sie 28, 2008 13:44
autor: Paweł Marek
jeszcze nie całkiem wyjasniłeś. Piszesz zielony jest za rzadki. Minerał jest zielony prawda? Syntetyk piszesz może rozszczelnić. Więc co lejemy do mk3 wg twojej wiedzy? Minerał czy syntetyk?

: czw sie 28, 2008 14:14
autor: Dedi_S
MarcoVW pisze:Wczesniej byl G00200 ktorego zastąpił G004 000 i jest on syntetyczny a na dodatek ma kolor minerala czyli zielony :chytry:
Napisałem że nie można się sugerować kolorem bo to zależy od producenta. Nie ma (a przynajmniej nic o tym nie wiem) żeby istniały jakiekolwiek normy mówiące że np taki i taki olej ma mieć taki kolor. Ja już spotkałem się nawet z lekko niebieskawym olejem amerykańskim. Rodzaj oleju powinien być dobierany odpowiednio do pompy. To że ktoś ma płyn czerwony np w MK III wcale nie oznacza że w tym samym nawet modelu silnika i roczniku była montowana ta sama pompa. VW przestał produkować fabryczny mineralny i wciska klientom syntetyk (przynajmniej polskie ASO). Poproszę tego mojego znajomego aby określił wg mojej pompy o jakich parametrach powinien być olej, wspominał mi że coś takiego może zrobić. Jak się uda to może zrobi wykaz wszystkich pomp do MKII i MKIII (bo w nich jest największy problem) i oleje jakie powinny być. Z doświadczenia wiem że do większości MKIII ludzie leją czerwonego dexrona II , a do mkII to chyba wszystko co popadnie z różnymi skutkami. Przy starych pompach raczej nie ma problemu gorzej właśnie z nowymi, a z zamiennikami to już w ogóle kosmos. Bo te wszystkie sprzedawane jako nowe ZF (stare logo przypomina ZE i tak są sprzedawane na Allegro :grin: ) są regenerowane. Nowa pompa ZF w cenach hurtowych to wydatek rzędu 1200 zł. Więc przy okazji przestrzegam.

[ Dodano: 28 Sie 2008 14:43 ]
Rodzaje pomp stosowanych w MKII i MK III ( tylko ZF i TRW):
http://webcat.zftrading.de/%5Cpdfkatalo ... 01D__Z.pdf

[ Dodano: 28 Sie 2008 16:39 ]
No nareszcie, mam link od znajomego z ZF-a są wypisane jakie normy ma spełniać olej dla ich pomp.
http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Inter ... =1&id=2007
Zaznaczam że to są tylko pompy z ZF (były także inne np. TRW i jakieś amerykańskie)

[ Dodano: 28 Sie 2008 16:46 ]
Mam nadzieję że utarłem nosa wszystkim, wszechwiedzącym na temat hydrauliki siłowej i wymyślającym niestworzone rzeczy. Na tych olejach pompa powinna popracować co najmniej 150 000 km przebiegu. Zaleje ktoś inny to może przejechać nawet 30 000 km bez oznak protestu starszej pompy, nowa odezwie się szybciej. Mam nadzieję że wyczerpałem temat i pomogłem nawet potomnym.

[ Dodano: 28 Sie 2008 16:51 ]
Dla potwierdzenia jeszcze strona z Valvoline (ma opinię jednej z najlepszych marek) dla kolegi który założył temat (nie wiem ile ma koni silnik ABU):
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp