Szum z kola

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Szum z kola

Postprzez maker » Pt lip 18, 2008 22:52

Od 2 dni dochodza do mnie dziwne dzwieki chyba z tylnego kola.
Takie cykliczne szy szy szy szy szy.
Co dziwne raz glosniej, raz ciszej, a czasamie wogole.
Na poczatku myslalem ze to lozysko ale chyba jednak nie.
Wydaje mi sie ze jest to zwiazane z hamulcem. Gdy ponaciskam na hamulec to np. przestaje albo jeszcze bardziej szumi.

Gdzie szukac przyczyny ?
maker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez djmatys » So lip 19, 2008 07:13

wg mnie to na pewno łożysko :)
djmatys
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Online: 1h 18m
Pomógł: 46
Auto: A6 C5
Silnik: 2.4 v6

Postprzez lipass » So lip 19, 2008 10:36

według mnie albo łożysko, albo szczeki sie skonczyly
lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
 
Dołączył(a): So wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Online: 25d 22h 40m
Pomógł: 38

Postprzez Maćkooo » So lip 19, 2008 10:40

Zdejmij bęben wymień tłoczek hamulcowy (15zł) , nasmaruj wszystko , taka moja rada. :D Wiem co mówie. :D
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez grzesiek1990 » So lip 19, 2008 11:53

jezeli to nie szczeki to napewno łożysko. wez sie przejedz samochodem i jezeli na zakrecie w prawo lub w lewo szum ustanie to bedzie łożysko jezeli natomiast nie to mogły sie szczeki skonczyc:D
Sprzedam wszystkie czesci Golf III 5d 1994r 1.9TDI Niebieski LP5U
MOZLIWOSC WYSTAWIANA AUKCJI NA ALLEGRO!
501373720
798969216
jak nie odbieram przebywam za granicą pisac sms a odpisze
[b]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=449977[/b]
grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą
Online: 1d 13h 1m
Pomógł: 26
Auto: PassaT B4 1.9TDi
Silnik: 1z

Postprzez rafus » So lip 19, 2008 14:17

a ja miałem taką sytuacje, szczeki wymienione, łożysko wymienione, tłoczek wymieniony, bęben nowy, czyli caly zestaw na tył nowka funkiel nieśmigane. Teścik a tu pupa blada dziwne dźwieki dochodą, jak hamowalem ustawalo albo jak reczny zaciągnolem troche, znowu rozbieranie ale wszystko gra, jak sie okzalo to linka od recznego wypadla z wieszka i obcierala o felge. Dźwięk był okropny. No moze u ciebie bedzie co innego ale warto sprawdzic.
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Online: 9d 16h
Pomógł: 17
Auto: GOLF 2 MODA
Silnik: 1.8 RP

Postprzez maker » So lip 19, 2008 14:31

Dzisiaj mam troche nowe odczucia przy skrecie w lewo dzwiek sie znacznie nasila, przy skrecie w prawo jest znacznie cichszy. W takim razie wyglada dzisiaj na lozysko.
Wiem ze to lewa strona samochodu ale jak wyciagam glowe przez okno to juz sam nie wiem czy przod czy tyl ?
Da sie to jakos sprawdzic biorac samochod na lewar ?
I jeszcze jedna poszlaka po 4 kilometrowej trasie lewa przednia felga leciutko sie rozgrzala, a prawa zimna.
maker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez djmatys » So lip 19, 2008 14:38

wg mnie jak wymieniać łożyska to najlepiej juz na całej osi, czyli prawa i lewa strona jednoczesnie.... w co do ustalenia które to kółko, to podnieś na lewarku, zakręć tak mocniej i słuchaj co Ci powie :P Te które bedzie głośniek gadać to wiadomo ze prosi się o naprawke ;]
djmatys
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Online: 1h 18m
Pomógł: 46
Auto: A6 C5
Silnik: 2.4 v6

Postprzez maker » So lip 19, 2008 16:10

Podnioslem na lewarze, zakrecilem i bardzo topornie to szlo, nie wiem czy byl jeden pelny obrot. Ogolnie to slyszalem tarcie metalu o metal. Zdjalem kolo, i zobaczylem ze klocek dotyka tarczy tuz przy piascie. Widac to na zdjeciu.
Obrazek

Ogolnie to chyba klocki do wyrzucenia ? cos mi sie wydaje ze tra blacha a nie powierzchnia cierna. Czy moze byc to przyczyna ? I jak uzasadnic to ze raz mocniej slychac szy szy szy a raz slabiej ?
Ile minimalnie moze miec tarcza w 1.3 NZ ?
Tutaj jest 5 mm.
maker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Lipek81 » So lip 19, 2008 22:04

5mm! - wymieniaj natychmiast! Nowa ma 12, graniczne zużycie to 10. Ewentualnie mogłeś mieć założoną tarczę 10mm, wtedy graniczne zużycie jest 8.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Online: 12d 21h 42m
Pomógł: 768
Auto: Golf 2
Silnik: 1.6 PN

Postprzez maker » So lip 19, 2008 22:14

U to faktycznie niemiło. W takim razie biore komplet brembo + ferodo. Mam nadzieje ze dziwne dzwieki ustana. Czy musze tez wymienic plyn ? Ile plynu wchodzi do instalacji w tym golfie ?
maker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Lipek81 » So lip 19, 2008 22:15

WOW! Kolego teraz mi się dopiero zdjęcie wczytało - ty tych kocków tam już nie masz. To co widzisz, to blacha od kolcka - masz klocki i tarcze do wymiany. W lewym i prawym kole.

Przezyłem kiedyś w polonezie coś takiego - klocki z przodu się skończyły, ale ojciec niemiał czasu wymienic - i tak jeździł. Któregoś dnia pożyczyłem od niego samochód i w czasie, kedy chciałem przyhamować strzał - pedał poszedł do samej podłogi, kompletny brak hamulców - adrenalina niesamowita :) - noga pompowała pedałem hamulca kilka razy na sekundę :) . Okazało się, że ta blacha która jest częścią klocka tak się zjechała, że wypadła z zacisku - jak pompowałem, to cylinderek doszedł do tarczy i on hamował, oczywiście z mizernym skutkiem. Po całej akcji samochód nie hamował, hamulec tylko go zwalniał. Akurat miałem taką sytuację, że hamowałem przy skręcie na skrzyżowaniu - jak poczułem, że nie mam hamulców, to po prostu pojechałem prosto - bo bym nie wyrobił. Tobie tego nie życzę - więc radzę Ci dobrze - zrób te hamulce - szkoda by było zabić kogoś, lub siebie.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Online: 12d 21h 42m
Pomógł: 768
Auto: Golf 2
Silnik: 1.6 PN

Postprzez maker » So lip 19, 2008 22:29

Tak to jest jak sie wierzy poprzedniemu wlascicielowi, ktory mowi ze niedawno zmienial ;)
W poniedzialek kupie co trzeba i do mechanika. Ale chyba po czesci wybiore sie autobusem :P
maker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 15, 2006 19:32
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez rafus » N lip 20, 2008 01:24

uuuu stary przesadziles teraz!!! ale shit!! wymieniaj wszystko obie strony.
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Online: 9d 16h
Pomógł: 17
Auto: GOLF 2 MODA
Silnik: 1.8 RP




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,