Strona 1 z 1

Smarowanie maglownicy i sprawdzenie łożysk w McPersonie

: śr cze 18, 2008 21:52
autor: Lipek81
Golf mkII, przekładnia kierownicza bez wspomagania. W najbliższych dniach bedę wymieniał końcówki drążków, gdyż jedna z nich ma luz. Sprawdzając stan drążków zauważyłem, że gumy na maglownicy (te harmonijki) są poprzerywane - więc przy okazji je też wymienię. Pod tymi gumami widać listwę zębata. W tej chwili jest ona suchutka - zero jakiegokolwiek smaru. Czy przed założeniem nowych gum trzeba tę listwę nasmarować? Jakim smarem?
Macie może jakieś wskazówki, ktore pomogą mi w w/w sprawach (o ustawieniu zbieżności to wiem, ściągacz do końcówek mam)?
Moze można coś zrobić przy okazji?

Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?

: czw cze 19, 2008 00:03
autor: bewerber39
Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?
Przy nawracaniu, krenceniu kierownicą słychać dziwny stuk... coś jakby sprężyna odskakiwala. Ten odgłos jest zupełnie inny niż odgłos przegubów i występuje głównie przy kręceniu gdy auto stoi lub wolno sie toczy.
Zna go każdy kto ma konkretną glebe. :bigok:

: pt cze 20, 2008 23:16
autor: przemooo8905
trudno jest sprawdzic lozyska mcpersona, najlepiej wyjac go i sprawdzic, 10 minut roboty. w golfach lubia one pekac i sie ciezko kreci wtedy.

: ndz cze 22, 2008 22:30
autor: Lipek81
A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?

: pn cze 23, 2008 01:24
autor: przemooo8905
Lipek81 pisze:A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?
jak masz dojscie to nasmaruj, nic jej to nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie, jak bedzie w smarze chodzic to bedzie miala lepiej bo i wspolczynnik tarcia mniejszy a co za tym idzie troche moze lepiej sie krecic bedzie i dluzej posluzy. a smar zwykly. lepiej zeby chodzilo na mokro niz na sucho :grin: