Smarowanie maglownicy i sprawdzenie łożysk w McPersonie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Smarowanie maglownicy i sprawdzenie łożysk w McPersonie

Postprzez Lipek81 » Śr cze 18, 2008 21:52

Golf mkII, przekładnia kierownicza bez wspomagania. W najbliższych dniach bedę wymieniał końcówki drążków, gdyż jedna z nich ma luz. Sprawdzając stan drążków zauważyłem, że gumy na maglownicy (te harmonijki) są poprzerywane - więc przy okazji je też wymienię. Pod tymi gumami widać listwę zębata. W tej chwili jest ona suchutka - zero jakiegokolwiek smaru. Czy przed założeniem nowych gum trzeba tę listwę nasmarować? Jakim smarem?
Macie może jakieś wskazówki, ktore pomogą mi w w/w sprawach (o ustawieniu zbieżności to wiem, ściągacz do końcówek mam)?
Moze można coś zrobić przy okazji?

Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?
Ostatnio edytowano Śr cze 18, 2008 21:55 przez Lipek81, łącznie edytowano 1 raz
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Online: 12d 14h 47m
Pomógł: 768
Auto: Golf 2
Silnik: 1.6 PN

Postprzez bewerber39 » Cz cze 19, 2008 00:03

Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?


Przy nawracaniu, krenceniu kierownicą słychać dziwny stuk... coś jakby sprężyna odskakiwala. Ten odgłos jest zupełnie inny niż odgłos przegubów i występuje głównie przy kręceniu gdy auto stoi lub wolno sie toczy.
Zna go każdy kto ma konkretną glebe. :bigok:
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Online: 58m
Pomógł: 4
Auto: Golf GTI Mk II
Silnik: PF

Postprzez przemooo8905 » Pt cze 20, 2008 23:16

trudno jest sprawdzic lozyska mcpersona, najlepiej wyjac go i sprawdzic, 10 minut roboty. w golfach lubia one pekac i sie ciezko kreci wtedy.
przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez Lipek81 » N cze 22, 2008 22:30

A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Online: 12d 14h 47m
Pomógł: 768
Auto: Golf 2
Silnik: 1.6 PN

Postprzez przemooo8905 » Pn cze 23, 2008 01:24

Lipek81 napisał(a):A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?


jak masz dojscie to nasmaruj, nic jej to nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie, jak bedzie w smarze chodzic to bedzie miala lepiej bo i wspolczynnik tarcia mniejszy a co za tym idzie troche moze lepiej sie krecic bedzie i dluzej posluzy. a smar zwykly. lepiej zeby chodzilo na mokro niz na sucho :grin:
Ostatnio edytowano Pn cze 23, 2008 01:28 przez przemooo8905, łącznie edytowano 2 razy
przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Online: 0s
Pomógł: 10




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,