Swap hamulców z Passata B3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Swap hamulców z Passata B3

Post autor: -=ren=- » pn cze 09, 2008 09:36

Auto już pełnoletnie i stwierdziłem że zasługuje na drobny upominek z tego powodu.
jest to golf 2 1.6 na Pierburgu 2EE oczywiście Twin power (instal. LPG). W aucie zagościło już twarde zawieszenie i obniżenie przodu i tyłu. Jako że auto ma dosyć proste hamulce w tej wersji, przód małe tarcze niewentylowane, a z tyłu bębenki... chciałbym, je zmienić na hamowniki od passata b3 2.0. rocznikowo podobnie bo golf z 90 a pasek z 92 albo 93.

teraz co do hamulcy w tym mk2 które obecnie posiadam to pozostawiają wiele do życzenia,
w passacie układ jest znacznie sprawniejszy - przód wentylowane 256/20mm a tył tarcza 226/10mm.

wcześniej jeździłem G2 GTI na 16 zaworach i były takie hamulce jak w pasku.

moje pytania zrodziły się dzisiejszego ranka:

- obstawiam że nie będą pasowały zaciski od paska do jarzm które mam w golfie ale czy napewno?
- jeśli tak to czy przełożenie przodu tzn zwrotnic kompletnych z załatwiło by sprawe?
- czy wpust (wieloklin, lub jakby to inaczej zwał...) półosi Z PASSATA jest taki sam jak z Golfa??
- czy podłączenie elastycznych przewodów od zacisków w miejscu gdzie łączy się z przewodem miedzianym będzie takie samo w obydwu autach?

a odnośnie tyłu:
-zakładam również że tarcze nie będą pasowały na czop od bębnów, a poza tym nie mam tam jarzma do zacisku...
- tak więc czy przełożenie również całego kompletu tzn odkręcenie czopu i jarzma od belki paska, będzi epasowało do g2 i czy to załatwi sprawę?

a teraz co najważniejsze, czy pompa hamulcowa będzie odpowiednia do nowych zacisków??

liczę na szybką odpowiedź, bo już kolejka ustawia się po hamulce z tego passata a ja mam prawo pierwokupu :P
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 12:35 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 2 razy.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn cze 09, 2008 09:49

Z tyłu raczej przy swapie z bebnów na tarczówki wymienia sie całą belke, a nie same czopy.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn cze 09, 2008 09:52

ale czemu?? zreszta czy będzie pasowała belka od passata do golf??

zresztą to podnosi cene o jakieś 100-150pln... a wydaje mi się że czop daje się odkręcić i daje się przełożyć... właśnie szukam jakichś informacji na ten temat w necie.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 10:01 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn cze 09, 2008 10:31

-=ren=- pisze:a wydaje mi się że czop daje się odkręcić i daje się przełożyć... właśnie szukam jakichś informacji na ten temat w necie
Ja jestem przekonany że nie ma możliwości takiego swpau bębny na tarczówki, gdzie wystarczyło by przełożyc tylko same czopy, A jesli takie cudo :food: by ci sie udało to daj znać :crazy:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn cze 09, 2008 10:57

a nie mógłbyś podesłać jakiegoś zdjęcia z manuala typu sam naprawiam?? żeby to podeprzeć?? bo ja w tej chwili nie posiadam... postaram sie takowy zorganizowac wieczorem...

a co z resztą?? jak te wpusty z półosiek czy twoim zdaniem są takie sam?? czy piasty zprzodu sa jednakowe i czy wystarczy samo jarzmo przełożyć??

[ Dodano: 09-06-08, 11:00 ]
a co z ta belką?? będzie pasowała od passata do golfa??

[ Dodano: 09-06-08, 11:09 ]
znalazłem takie cos...

CZOP DO TARCZY
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18350
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Czop tylnej osi
opis : czop tylnej osi L VW-A GOLF II (19E, 1G1) 1.0,1.3
CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI 16V,1.8
GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III (1H1)
1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9 TDI,
producent: FEBI

Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe

CZOP DO BęBNA

nformacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18346
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Zwrotnica
opis : Zwrotnica zawieszenia koła VW-A GOLF II (19E, 1G1)
1.0,1.3 CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI
16V,1.8 GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III
(1H1) 1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9
TDI,
producent: FEBI

Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce bębnowe
Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS

co ty myślisz na ten temat??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 11:11 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr lip 09, 2008 19:40

heble na przod do mk2 z paska pasują idealnie, przekładasz piaste ze zwrotnica jazmami i zaciskami, wszystko poasuje plug'n'play dzis to przerabialem, jedyne co mosisz to jechac na kąty. a co do tyłu to bedzie pasowac bo tez planuje zmienic z tyłu bebny na tarcze, musisz miec tylko caly komplet czopy,tarcze, jazma, zaciski,wezyki.Ale nie wiem jak z pompa hamulcowa.... niby narazie jak zmieni.łem na 256 to jest ok ale jak zeminie jeszcze tył na tarcze to czy bedzie na tyle wydajna????


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr lip 09, 2008 22:43

no troszkę zaspałem z tym postem, ale że ruchu w tej odpowiedzi nie było to poprostu zapomniałem...

swap juz wykonany... to fakt, kąty z przodu napewno są inne, bo auto inaczej reaguje na ruchy kierownicą (jeszcze nie ustawione na nowo) przód idealnie tak jak napisałeś tomogolf2 plug'n'play :D...

co do tyłu to czopy są identyczne tzn pasują od passata, jedyna różnica to to że w pasku mocowanie czopu do belki jest na 6 śrub, a w golfiku moim są cztery i tak też skręciłem. Także Jessy, jestem CUDOTWÓRCĄ.
jedyną rzeczą która nie do końca pasuje to linka ręcznego :) akurat jest o jakieś 15cm za długa...

a rzeczą kosmetyczną jest ułożenie przewodów hamulcowych na belce z tyłu, bo są odrobinę za długie...

mam tylko jeden problem, jak konkretnie wdeptam hamulec to blokuje mi tylne prawe koło na sto procent, bo auto mi myszkuje w prawo, daje się to opanować, ale jak miałem KRa to pamietam że nie było tego czuć...

w tej kwetsii mam jeszcze jedna wątpliwość, czy moja pompa hamulcowa jest jeszcze w pełni sprawna mimo dojrzałego wieku, bo działa "od połowy" ale hamuje skutecznie...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw lip 10, 2008 00:01

akurat o tylne heble to mialem na mysli z mk3 bo takie planuje wstawic ale jak da rade wynkonac i nie widac wiekszych probleow to czas działac :) u mnie bierze przy samej gorze a na 1/3 wcisniecia blokuje koła.....


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lip 10, 2008 00:11

w mk3 tarcze z tyłu to tez od wersji chyba gti... to takie same jak w pasku i od KRa... czyli 239 na 10mm tarcza z "łozyskiem i piasta w jednym" plus zacisk w moim przypadku LUCAS... nie wiem dokładnie jak w mk3 ale wydaje mi sie że ten element jest taki sam jak w mk2 i passatach B3

a odnośnie pompy, czy to może byc wina uszczelnienia pompy?? albo tego że jest za mało wydajna na takie hamulce??
Ostatnio zmieniony czw lip 10, 2008 00:12 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw lip 10, 2008 00:16

widzisz u mnie z mk3 zaciski to girlingi.... a tarcza ma normalne łozyska takie jak w bebnach nakładane na czop:) do tego tarcza ma koło 220mm.....z pompą to nie wiem.... :/


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 142 gości